Więcej w: Modele biznesowe
Ekspansja zagraniczna

Radosław Pidzik: Walka o miejsce na rynku może oznaczać wojnę cenową.

Planowanie ekspansji międzynarodowej wiąże się ze starannym wyborem nowych rynków i oceną ich potencjału, a także dostosowaniem modelu biznesowego do lokalnej specyfiki, aby świadomie kształtować atuty konkurencyjne. Prezes Teofil Różański ma twardy orzech do zgryzienia, a spotkanie z konsultantami z L&H zakończyło się większą liczbą pytań niż odpowiedzi, poddano w wątpliwość nawet obrany kierunek ekspansji. Wypracowanie odpowiedniego modelu wejścia na nowe rynki […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Cztery filary skutecznej sprzedaży w internecie

Problemem większości właścicieli sklepów internetowych jest to, że koncentrują swoje wysiłki niemal wyłącznie na zwiększaniu ruchu na stronie, często pomijając inne kluczowe wskaźniki wpływające na poziom i zyskowność sprzedaży. Poznaj cztery filary kompletnej strategii e‑commerce i uwzględnij je w planie działań. Partnerem materiału jest eStrategie. W E‑COMMERCE możemy wskazać cztery główne zmienne, które mają bezpośredni wpływ na zyskowność sprzedaży: Ilość odwiedzających (ruch […]

27 kwietnia 2023
Marketing i sprzedaż

Cena realizacji planu sprzedaży

Zbliża się koniec kwartału i spółka Domena znowu robi wszystko, co może, żeby osiągnąć niezwykle ambitne cele sprzedaży. Agresywne promocje, drastyczne zniżki przyciągają detalistów, ale czy w dłuższej perspektywie nie jest to działanie samobójcze? Domena jest firmą zorientowaną na indywidualnych konsumentów, a jej wyroby, w tym główny produkt – jednorazowa pasta do butów z powłoką przeciwdeszczową „Klik‑Klak”, są sprzedawane w sieciach handlowych. […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Trzy sygnały zapowiadające przełom w twojej branży

Można bezpiecznie stwierdzić, że nie ma takiej branży, której cyfrowa rewolucja w jakiś sposób by nie dotknęła. Czy twoja branża czeka następna w kolejce? Firmy z wieloletnią historią niczym klocki domina padają ofiarą przedsiębiorstw wprowadzających przełomowe rozwiązania. Nowe technologie i nowe modele biznesowe przyniosły nowe sposoby obsługi klientów. Airbnb, Uber i LinkedIn już w sposób nieodwracalny zmieniły branże noclegową i taksówkarską oraz sektor […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Trzykrotnie wyższy zysk przy trzykrotnie niższym koszcie

Firmy coraz częściej starają się oferować klientom kompleksowe usługi. Jednym z przedsiębiorstw, które łączy wiele produktów w jednym kanale sprzedaży, jest Grupa Open Finance. Z początkiem bieżącego roku zaczęła budować nowoczesny system franczyzowy. Partnerem materiału jest Open Finance. „Jako liderzy rynku pośrednictwa finansowego, nieruchomościowego i ubezpieczeniowego wypływamy na zupełnie nowe wody. Nie działaliśmy nigdy w takim modelu biznesowym, właśnie dlatego projekt jest […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Nadążyć za liderami rynku

Duże organizacje wyznaczają trendy i standardy na rynku pracy. Mali przedsiębiorcy powinni choć częściowo podążać za nimi, nawet jeżeli może to spowodować wzrost kosztów zatrudnienia trudny do udźwignięcia dla małego przedsiębiorcy. Najrozsądniejsze jest znalezienie złotego środka – i małe firmy świetnie sobie z tym radzą. Dystrybutor wysokospecjalistycznego sprzętu medycznego, ProCardia Medical, należy do grupy małych i średnich przedsiębiorstw. Funkcjonuje jednak […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Dostosuj swój biznes do generacji Z

Generacja Z, czyli pokolenie ludzi urodzonych w latach 1998–2016, stanowi 30% światowej populacji. Jej najstarsi przedstawiciele stali się już dorośli i uczestniczą w zjawiskach rynkowych jako pełnoprawni i samodzielni konsumenci. Dlatego firmy powinny poznać specyficzne cechy tego pokolenia i dostosować do niego strategie biznesowe i marketingowe, tym bardziej że już za dziesięć lat ? wszystkich klientów na świecie będzie reprezentować właśnie tę […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Gdy z nazwiskiem dziedziczy się markę

O tym, jak skutecznie przekazywać następcom wiedzę, umiejętności i zamiłowanie do biznesu, mówią przedstawiciele dwóch pokoleń rodziny Kruków, której nazwisko stało się ogólnopolską marką. Rodzinne firmy są jednym z fundamentów wielu światowych gospodarek i odgrywają coraz większą rolę również na polskim rynku. Dziś stery wielu przedsiębiorstw, które powstały w okresie przemian gospodarczych, przejmują z lepszym lub gorszym skutkiem dzieci założycieli. Firmy rodzinne […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Jak szybko stracić 40 miliardów dolarów?

CZY WIESZ, ŻE: Jeff Bezos omal nie stracił pozycji najbogatszego człowieka świata. Z dwóch powodów. Ile to jest 40 miliardów dolarów? Mniej więcej tyle, ile w tym roku wyniesie PKB takich krajów jak Boliwia czy Paragwaj – i zauważalnie więcej od PKB Łotwy czy Estonii. Albo też tyle, o ile w ostatnim czasie spadła wartość prywatnego majątku Jeffa Bezosa – najbogatszego […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Europejskie start-upy stawiają na sztuczną inteligencję

Sztuczna inteligencja to dziedzina, w której specjalizuje się coraz więcej europejskich start‑upów zajmujących się nowymi technologiami. Szybkiemu wzrostowi liczby firm towarzyszy jednocześnie coraz większa dojrzałość całej branży. Jak wynika z raportu „The State of AI: Divergence 2019” przygotowanego przez MMC Ventures wspólnie z bankiem Barclays, liczba europejskich start‑upów zajmujących sięsztuczną inteligencją (AI) rośnie błyskawicznie. Dziś na Starym Kontynencie działa […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!