Więcej w: Strategia rozwoju
Modele biznesowe

Warto mieć w zanadrzu plan B

Start‑upy często funkcjonują na nie do końca zdefiniowanych rynkach, w związku z czym trudno jest im precyzyjnie wskazać grupę docelową, kanał dotarcia do niej i model zarabiania. Dlatego młode firmy powinny wziąć pod uwagę kilka strategii działania, uwzględniających różne scenariusze przyszłych zdarzeń na rynku. Trudno byłoby mi zainwestować w spółkę, która nie ma opracowanej żadnej strategii. Oznaczałoby to, że jej […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Od zakupowca do innowatora

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Oprogramowanie na miarę liderów

W świecie nowej normalności jednym z najważniejszych czynników sukcesu jest szybkość. Dlatego liderzy biznesu, którzy chcą dominować na rynku, nie powinni tracić cennego czasu na zadania niezwiązane z podstawową działalnością przedsiębiorstwa. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich systemów wspierających back office organizacji menedżerowie mogą się skoncentrować na tworzeniu nowych produktów i usług, generowaniu innowacyjnych rozwiązań i wyznaczaniu trendów. Partnerem materiału jest Unit4 Polska. W dzisiejszym otoczeniu […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Pytają nas o jakieś mierniki. Ratunku!

Sharkbit, polski producent gier komputerowych, stanął przed szansą pozyskania ważnego zagranicznego inwestora. Jednak już w trakcie wstępnej rozmowy z potencjalnym partnerem menedżerowie firmy zdali sobie sprawę, że nie tylko nie mają jasnej strategii rozwoju biznesu, ale na dodatek nie potrafią mierzyć efektywności swojej firmy. Prezes firmy Sharkbit Krzysztof Bilnik siedział przy jednym z firmowych stanowisk i z pasją pokonywał kolejny etap […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Analityka jest sztuką przekuwania danych w najlepsze decyzje

Wierzę, że wiedza merytoryczna pracownika jest najcenniejsza i to do niego powinna dopasować się technologia – nie odwrotnie. Narzędzia muszą wyzwolić potencjał wiedzy użytkownika – przekonuje nasz rozmówca. W nowym cyklu wywiadów prezentujemy rozmowy z członkami rady programowej think tanku „How To Do IT”. Dziś na nasze pytania odpowiada Patryk Choroś, Business Development Director w SAS Polska. Wiele badań wskazuje, że […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Nowy czynnik przewagi konkurencyjnej

Biznesowe ekosystemy zmieniają sposób działania organizacji. Dlatego też liderzy wyczuwający kierunek zmian odchodzą od tradycyjnych, formalnych partnerstw na rzecz budowania nowych cyfrowych platform, umożliwiających współpracę pomiędzy uczestnikami ekosystemu, często pochodzącymi z różnych sektorów gospodarki. W ten sposób kształtują nowe łańcuchy wartości, zmieniające nie tylko firmy i produkty, ale całe segmenty rynku. Sprawdź, czy jesteś gotowy na taką rewolucję. Stale […]

27 kwietnia 2023
Przełomowe innowacje

Praktyczne podejście do odpowiedzialności

Firmy globalne powinny być świadome swojego wpływu na otoczenie i podejmować działania zmierzające do poprawy warunków życia lokalnej społeczności. Inicjatywy przedsiębiorstw są najbardziej skuteczne wtedy, gdy są przemyślane i zgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju. Ustalając działania z obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu, zrównoważonego rozwoju i tworzenia wartości wspólnej, warto przeanalizować globalne wyzwania dotyczące branży, w której się działa i zadania, które firma może […]

27 kwietnia 2023
Przywództwo

Ryszard Wojtkowski: zarządzanie zmianami wymaga subtelności i zdecydowania

Fuzja czy przejęcie mają szanse powodzenia tylko wtedy, kiedy wiadomo, kto rządzi i do czego zmierza.W okresie niepewności zarządzanie przedsiębiorstwem staje się prawdziwą sztuką, wymagającą zdecydowania i silnego przywództwa. Łęcki zachowuje się tak, jakby uczestniczył w grze towarzyskiej, a nie w meczu o wysoką stawkę. Zapomniał o tym, że fuzja czy przejęcie mają szanse powodzenia tylko wtedy, kiedy wiadomo, kto rządzi i do czego […]

27 kwietnia 2023
Modele biznesowe

Rynek spotkań na szczycie

Polski biznes jeszcze nigdy nie dysponował tak szeroką ofertą miejsc do organizowania szkoleń, spotkań handlowych, konferencji czy wyjazdów integracyjnych jak obecnie. Dlatego właściciele obiektów prześcigają się w kuszeniu klientów kolejnymi udogodnieniami. Opisując na łamach „Harvard Business Review Polska” organizację efektywnych szczytów przywódczych, Bob Frisch i Cary Greene w artykule Udane spotkania na szczycie (HBRP nr 152, październik 2015) wskazywali […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Szefem CSR powinien być prezes

Korzystne trendy w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu zmieniają oblicze CSR‑u. Coraz większego znaczenia nabiera zwłaszcza koncepcja tworzenia wartości wspólnej. Przedstawiciele firm zaproszeni do debaty redakcyjnej „Harvard Business Review Polska” rozmawiają o tym, w jaki sposób ta koncepcja realizowana jest na gruncie polskim i jaka jest zależność między sukcesami przedsiębiorstw i ich zaangażowaniem w działalność społeczną. Joanna Socha: Pomimo trendów świadczących o wzroście popularności CSR‑u w Polsce […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!