Więcej w: Strategia rozwoju
Kompetencje przywódcze

Jacek Opala: trudno zyskać zaangażowanego pracownika

W firmach prowadzących wysokiej jakości produkcję, jak choćby tych z sektora motoryzacyjnego, istnieje konieczność systematycznej poprawy jakości produkowanych przez nie wyrobów z jednoczesnym naciskiem na minimalizację kosztów wytwarzania. Taka potrzeba to spore wyzwanie, ale jej spełnienie stanowi warunek dla utrzymania się danej firmy na rynku. Własnymi siłami bardzo trudno jest prowadzić optymalizację i stawać się coraz tańszym dla klienta przy […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Koniec hegemonii homo sapiens?

Zjednoczeni z technologią informatyczną wkraczamy w okres transhumanistyczny, w którym maszyny i organizmy żywe będą zmierzać do integracji. Takie zespolenie będą ułatwiały zdobycze nanotechnologii i szybko rozwijającej się medycyny. Dzisiaj integracja sztucznej i ludzkiej inteligencji polega na coraz lepszym, angażującym wszystkie zmysły kontakcie użytkownika z komputerem i błyskawicznie rosnących zdolnościach obliczeniowych maszyn. Komputer IBM Watson już teraz pracuje dla medycyny, dokonując analizy miliardów danych […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

To już najwyższy czas, by zadbać o strategię ESG twojej firmy

Na czym polega przejście od CSR do ESG? Jakie zmiany prawne czekają nas w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu? Jak Polska plasuje się na tle świata pod względem raportowania pozafinansowego? Na te i inne pytania w podcaście „O biznesie” odpowiada Liliana Anam, założycielka firmy CSRinfo. Rozmawia Maria Korcz. W unijnym planie osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku ogromną – jeśli nie kluczową rolę […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Kraje rozwijające się jako źródło innowacji i nowych modeli biznesowych

C.K. Prahalad, jeden z najbardziej wpływowych guru zarządzania, mówi o lekcjach dla polskich firm, wynikających z sukcesu innowacyjnych firm z tzw. trzeciego świata. Witold Jankowski: W swojej najnowszej książce The fortune at the bottom of the pyramid twierdzi pan, że kraje rozwijające się mogą być atrakcyjne dla globalnych korporacji nie tylko ze względu na niskie koszty pracy, jak dotąd, ale – […]

27 kwietnia 2023
Strategia rozwoju

Najwyższy czas, by przygotować miejsca pracy na upały

W nadchodzącym tygodniu temperatury w niektórych częściach Polski mogą sięgnąć nawet 39°C. To nie pierwszy, ale też nie ostatni tydzień tego lata, kiedy towarzyszyć będą nam uciążliwe zjawiska pogodowe powodujące zmęczenie, problemy z koncentracją, a niekiedy problemy zdrowotne. Co w obliczu fali upałów oznacza obowiązek pracodawców do zapewnienia odpowiednich warunków pracy oraz jak zadbać o dobre samopoczucie, kiedy termometry wskazują kolejne rekordy? W wyniku […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Yareal rusza z budową ostatnich etapów kompleksu biurowego LIXA

Yareal podpisał umowę z generalnym wykonawcą ostatnich etapów flagowego kompleksu LIXA. FineTech Construction wybuduje w pobliżu Ronda Daszyńskiego dwa biurowce o łącznej powierzchni 29 000 mkw. Wcześniej w ramach projektu LIXA powstało już prawie 49 000 mkw. powierzchni biurowej, w tym najnowszy – oddany niedawno do użytku – budynek C, do którego już wkrótce będą wprowadzać się pierwsi […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Czas zastąpić atlas nawigacją

Recenzja książki Chrisa Outrama „STRAKTYKA. Jak w cyfrowych czasach strategia połączyła się z taktyką”. Przez ostanie lata opiniotwórczy przedstawiciele świata biznesu gloryfikowali podejście strategiczne, oparte w swojej istocie na planowaniu długoterminowym. Piętnowali przy tym podejście krótkoterminowe, jako źródło wszelkiego zła. Esencją tego zła był short termism, symbolizujący dążenie do osiągania jak najlepszych wyników kwartalnych, kosztem myślenia o długofalowej przyszłości firmy. A wszystko […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Dlaczego koncepcja 360 może zrewolucjonizować małe biznesy?

Badanie New Voice Media pokazuje, że prawie trzy czwarte konsumentów oczekuje od firm zrozumienia ich potrzeb i oczekiwań? Zarazem jednak tylko 47% klientów twierdzi, że firmy spełniają te oczekiwania. Partnerem materiału jest Salesforce. Poznanie j realnych, faktycznych, a nie tylko deklaratywnych potrzeb klienta to podstawa dobrze prowadzonej komunikacji, skutecznego marketingu, a także – szerzej –  gwarancja rozwoju biznesu, niezależnie od jego […]

27 kwietnia 2023
Strategia rozwoju

Budowanie organizacji zdolnej do ciągłej zmiany

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Najpierw wdrażaj, potem pytaj (albo nie pytaj w ogóle)

Kiedyś firmy poświęcały długie lata na zgłębianie wymogów biznesu, zanim w ogóle pomyślały o wprowadzeniu na rynek nowego oprogramowania. Dziś tańsze aplikacje chmurowe (Cloud Computing) sprawiają, że wszelkie decyzje wdrożeniowe podejmowane są „w locie” – i nie ma od tego odwrotu. Założyciel firmy Facebook Inc., Mark Zuckerberg, zgrabnie podsumował współczesną filozofię innowacji technologicznych, mówiąc o konieczności „szybkiego poruszania się i psucia […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!