Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Cel marki jest sercem strategii marketingowej - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Klienci i doświadczenia

Cel marki jest sercem strategii marketingowej

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Rozwój nowych technologii, wzrost liczebności populacji na świecie, zmiany klimatyczne oraz pojawiające się i znikające trendy sprawiają, że marketingowcy muszą tworzyć bardziej ambitne kampanie. Kreatywność i świeże spojrzenie to zdecydowanie za mało. Współcześni konsumenci oczekują, że za marką będą stać prawdziwe wartości.

Zgodnie z badaniami opisanymi w raporcie Meaningful Brands 2019 aż 77% konsumentów woli wybierać marki, które podzielają ich wartości. Jest to kluczowe zwłaszcza wśród milenialsów, którzy stawiają bardziej na przeżycia niż rzeczy doczesne, a zamiast poczucia bezpieczeństwa finansowego wolą realizować swoje pasje. Nie dziwi zatem, że dla konsumentów coraz ważniejsze są takie wymiary życia, jak: grono zaufanych ludzi, którzy naprawdę się o nas troszczą (47%), radość z małych rzeczy (37%) czy dobra forma fizyczna (37%).

Marki pragnące na stałe przywiązać do siebie konsumentów lub utrzymać wzrost powinny mieć zatem cel, który będzie je definiował w oczach społeczeństwa. Określając cel marki (brand purpose), powinniśmy udzielić sobie odpowiedzi na trzy pytania: „Dlaczego?” – czyli czym jest marka jako firma i dlaczego istnieje; „Po co?” – czyli jakie korzyści marka może przynieść światu; „W którą stronę?” – jaki jest motywator marki do działania, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Dopiero po zdefiniowaniu tych obszarów możemy przystąpić do budowy strategii, która będzie spójna z celami i wartościami marki. Na polskim rynku jednak wciąż niełatwo jest znaleźć firmy, które mają dobrze zdefiniowany cel marki, a konsumenci naprawdę identyfikują się z ich przekazem. Oczywiście znajdą się też dobre przykłady, z których warto czerpać inspiracje, jak na przykład Tyskie, Ikea czy Lidl.

Tyskie to marka piwa produkowanego przez Kompanię Piwowarską, która od dłuższego czasu stara się jednoczyć Polaków. Jednym z kanałów dotarcia do nich jest platforma komunikacji „Przejdźmy na Ty”, która demonstruje powrót do korzeni marki. Celem działań jest zbliżanie do siebie ludzi i pomaganie im w przełamywaniu barier związanych z poznawaniem się. Z kolei Ikea na pierwszym miejscu stawia ognisko domowe. Dzięki przystępnym cenom, narzędziom pomagającym w urządzeniu przestrzeni czy akcjom specjalnym (jak na przykład Kuchnia Ikea, „Spotkania Sąsiedzkie”, „Przyda się” z okazji Black Friday) firma udowadnia, że jej parasol komunikacyjny „Niech żyje dom” nie jest pustym frazesem. Na dostępności produktów bazuje także Lidl. W 2018 roku sieć zmieniła swój przekaz, promując się hasłem „Więcej na radość z życia”. W ten sposób udało się podkreślić, że zakupy w sieci dyskontów pozwalają na oszczędność pieniędzy i czasu, które klienci mogą poświęcić na celebrowanie chwil w gronie najbliższych.

Cel marki jest istotny także dla Decathlonu. Towarzyszy on nam od pierwszego dnia działalności. Już w 1976 roku Michel Leclercq, gdy zakładał Decathlon, podkreślał, że chce umożliwić uprawianie sportu jak najszerszej grupie ludzi. Jego nadrzędnym celem nie było osiągnięcie jak największego zysku. Jego priorytetem było zbudowanie miejsca, do którego klienci będą chcieli wracać. To podejście widoczne jest w naszym modelu biznesowym także dzisiaj. Świadczy o tym fakt, że w globalnej strukturze wyodrębniliśmy stanowisko CEO, który odpowiada za wizję marki i jej długoterminowy rozwój, oraz dyrektora generalnego, którego zadaniem jest czuwanie nad wynikami.

Chcąc realizować naszą misję, oferujemy klientom towar po przystępnych cenach. Zgodnie z tą polityką nie prowadzimy sezonowych wyprzedaży, ponieważ najniższe ceny utrzymujemy przez cały rok. Przejawem takiego podejścia jest także tworzenie marek‑pasji (m.in. Artengo, Domyos, Kalenji, Quechua, Wed’ze). Przy ich projektowaniu kierujemy się zasadą zapewnienia klientom dostępu do najwyższej jakości sprzętu w możliwie najkorzystniejszych cenach.

W upowszechnianiu radości i korzyści płynących z uprawiania sportu pomagają również pełni pasji pracownicy. W Decathlonie zatrudniamy ludzi kochających aktywny tryb życia. Zazwyczaj są sportowcami lub sportowcami amatorami, dzięki czemu dobrze podpowiadają klientom, po jaki sprzęt sięgnąć. Pracownicy doskonale rozumieją nasze wartości. Zgodnie z przeprowadzaną przez nas raz do roku ankietą „Pracownik Zwycięzca” aż 98% respondentów przyznało, że na co dzień postępuje zgodnie z naszymi dwoma wartościami: witalnością i odpowiedzialnością.

W sposób bezpośredni wspieramy uprawianie sportu – przy wielu sklepach są ustawione przyrządy do ćwiczeń, działają boiska, na których okoliczni mieszkańcy mogą trenować. Regularnie angażujemy się w lokalne inicjatywy sportowe czy inicjatywy różnych fundacji. Ostatnio zaczęliśmy także integrować z naszym sklepem platformy i usługi związane ze sportem, dzięki czemu możemy motywować jeszcze większą grupę do wspólnego trenowania. Od dwóch lat nasze sklepy stacjonarne i obsługa sklepu internetowego są przyjazne osobom głuchym. Chcemy, aby wszyscy ludzie uprawiali sport. Ta myśl przyświeca nam przy wszystkich inicjatywach. Nasz cel jest naszym kompasem, dzięki któremu zachowujemy spójność w czasach rosnącej złożoności.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!