Więcej w: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Automatyzacja i robotyzacja

Wyzwania cyfrowej transformacji – opinie i rady polskich i światowych ekspertów na konferencji „MIT Sloan Management Review Polska”: Productivity – Humanity – Technology

Zrozumienie związku między człowiekiem a technologią jest kluczem do odpowiedzialnego rozwoju biznesu prawie w każdym obszarze – czy to w dziedzinie energii, mobilności, czy zdrowia, pracy lub nauki. W jaki sposób digitalizacja zmienia ludzkie życie i jak przyszłe trendy mogą wpłynąć na produktywność? Które kompetencje i predyspozycje osób decyzyjnych są najistotniejsze w kontekście efektywnego wykorzystania technologii? Po ponad roku z pandemią wiemy już dobrze, że […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Automatyzacja w transformacji IT. Cel: optymalizacja

Jednym z głównych celów cyfrowej transformacji w biznesie jest większa efektywność. Dzięki automatyzacji możemy osiągnąć cel mniejszym nakładem sił, czasu, pieniędzy – i z mniejszym ryzykiem. Dążenie do perfekcji jest naturalnym procesem pracy. Jak definiować taką perfekcję? Choćby jako maksymalną optymalizację podejmowanych działań. Czyli: staramy się osiągnąć założony cel przy minimalnym koszcie czasu, zużytej energii, wykorzystanych zasobach. Popełniamy jednak błędy; […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

5 tekstów na temat sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja oraz inne technologie symulujące działanie ludzkiego mózgu, uczące się i samodzielnie podejmujące decyzje, rozwijają się dynamicznie. Dotychczas jednak niewiele firm jest w stanie cieszyć się owocami inwestycji w te rozwiązania. Wiele rozpoczętych wdrożeń nie dotyka istotnych problemów czy szans biznesowych. Aby lepiej naświetlić te zagadnienia, przypominamy pięć popularnych ostatnio tekstów na temat sztucznej inteligencji. 1. Problem z danymi, który […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Kobiety traktują technologie z większym sceptycyzmem niż mężczyźni

CZY WIESZ, ŻE: im niższy wiek badanych osób, tym pesymistyczniej oceniają one wpływ nowych technologii na społeczeństwo. Czy wykorzystanie nowych technologii jest dobre z perspektywy rozwoju biznesu i społeczeństwa? Jak zwykle, odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista. Tak samo jak w przypadku kamienia, jaki wziął do ręki człowiek pierwotny, czy też dynamitu, wynalezionego przez Alfreda Nobla, wszystko zależy […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Roboty wkraczają do biur

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Sztuczna inteligencja zrobi karierę w finansach. 12. Forum Gospodarcze TIME

Jakie technologie będą kluczowe w rozwoju firm przez kolejne trzy do pięciu lat — zapytał respondentów instytut Kantar na zlecenie HSBC, a odpowiedzi opublikował w raporcie „Navigator – now, next and how for business” pod koniec zeszłego roku. Wyniki różnią się od siebie w zależności od regionu. I tak głosami przedsiębiorców z Australii i Oceanii, pierwsze miejsce zajęła sztuczna inteligencja (ang. artificial […]

27 kwietnia 2023
Dane i sztuczna inteligencja

Czy biometryczne CV zrewolucjonizuje branżę HR?

Automatyzacja procesu selekcji kandydatów i dynamiczny rozwój technologii biometrycznych powodują, że na horyzoncie pojawia się nowy trend – biometryczny profil kandydata. Wykorzystanie biometrii behawioralnej może zrewolucjonizować branżę HR i pomóc wyłonić kandydatów o określonych predyspozycjach. Większość definicji, w tym RODO, definiuje dane biometryczne w kontekście weryfikacji lub identyfikacji osób. Zgodnie z art. 4 pkt. 14 Rozporządzenia RODO: „[…] dane biometryczne oznaczają dane osobowe, […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Powody do dumy

Grupa Boehringer Ingelheim jest jedną z 20 wiodących firm farmaceutycznych na świecie. Firma założona w 1885 roku pozostaje nieprzerwanie własnością rodziny Boehringer. W działalności skupia się na pracach badawczo‑rozwojowych, których wynikiem jest produkcja i sprzedaż innowacyjnych leków o wysokiej wartości terapeutycznej, przeznaczonych do stosowania w leczeniu ludzi i zwierząt. O innowacjach w leczeniu chorób cywilizacyjnych i nadziejach pacjentów, a także o wpływie idei, odkryć czy informacji z różnych […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Soczewki z rozszerzoną rzeczywistością – Mojo Lens

Mojo Lens to soczewki kontaktowe wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną. Bo okulary do AR lub VR są takie zwyczajne… Mojo Lens to jeden z pomysłów na technologię, które rzeczywiście mają szansę zmienić świat – i od strony społecznej, i od strony biznesowej. Dlatego warto o nim wiedzieć. Tak jak klasyczne soczewki kontaktowe, z założenia spełniają przede wszystkim swoją podstawową rolę – korygują wady wzroku. […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Siła rekomendacji, którą możesz wykorzystać w biznesie

Silniki rekomendacji. Niewiele o nich wiemy, choć wszyscy się z nimi spotykamy, kiedy Netflix zadziwiająco trafnie proponuje nam kolejny film do obejrzenia, Spotify domyśla się, czego chcielibyśmy jeszcze posłuchać, a Amazon sugeruje dokupienie produktów, które okazują się zaskakująco przydatne. To ciekawe, że w grę wchodzą zawsze jakieś „silniki”. W XVIII wieku silniki parowe były tym, co na poważnie rozpędziło rewolucję przemysłową – […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!