Więcej w: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Analityka i Business Intelligence

Wpływ recesji na analitykę danych

Ubiegłą dekadę charakteryzowało ogromne zapotrzebowanie na analityków danych. Czy to się teraz zmieni? Wybuch pandemii COVID‑19 wywarł dramatyczny, negatywny wpływ na gospodarkę amerykańską i światową, a stopy bezrobocia poszybowały w górę. Zważywszy na zakłócenia gospodarcze, wygląda na to, że wiele krajów składających się na globalną ekonomię doświadczy recesji. Organizacje zaczynają zmagać się z kwestią tego, jak spowolnienie gospodarcze wpłynie na […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak budować pozytywne doświadczenia zakupowe

Ponad 50% reprezentantów zarządów największych producentów dóbr konsumpcyjnych ocenia, że spadek przywiązania klientów do marek produktowych na rzecz marek sklepowych i zakupów na portalach internetowych w najbliższej przyszłości będzie istotnie wpływać na zmiany sytuacji rynkowej – wynika z badania KPMG Global Consumer Executive Top of Mind Survey 2017 – Think Like a Start‑up. Sposoby, w jakie producenci i sieci handlowe próbują poradzić […]

27 kwietnia 2023
Agile

Inteligencja cyfrowa źródłem przewagi rynkowej

Mimo że sprawne wykorzystanie inteligencji cyfrowej umożliwia uzyskanie przewagi na rynku, niewiele polskich przedsiębiorstw wykorzystuje jej potencjał. Firmy, które umiejętnie zarządzają tym obszarem, osiągają lepsze wyniki finansowe i utrzymują dobre relacje z klientami. Podejście cyfrowe charakteryzuje się wykorzystaniem przynajmniej jednej z technologii SMAC: social (technologie społecznościowe), mobile (urządzenia mobilne), analytics (analityka danych), cloud (chmura obliczeniowa). Sprawne wykorzystanie technologii cyfrowych, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Platforma inteligencji wizualnej – nowe narzędzie dla marketingu

Sztuczna inteligencja może być wykorzystana w marketingu również w przypadku treści wizualnych. Serial 1, producent rowerów elektrycznych, wykorzystał rozwiązanie Vizit – platformę wyposażoną w algorytm AI określany jako tzw. inteligencja wizualna przy wyborze zdjęć do kampanii promującej wprowadzane na rynek rowery. Efekt? Wzrost konwersji na stronie sprzedawcy o 98% i skrócenie czasu badań marketingowych o 99%. O ile pojęcia sztucznej inteligencji (AI) czy […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Przestrzeń wspólna

Komfort pracowników – temu celowi jest dziś podporządkowane tworzenie przestrzeni do pracy. Dobra koniunktura gospodarcza i chęć sprostania wymogom stawianym nowoczesnym biurom dostarcza paliwa całej branży nieruchomości. Patrząc z perspektywy czasu, projektowanie biura musiało być kiedyś stosunkowo prostym zajęciem. Kilkanaście lat temu, kiedy firmy świadczące nowoczesne usługi dla biznesu (np. outsourcingowe) zaczęły stymulować rynek nieruchomości biurowych, priorytetem był […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Dimension Data Poland: Stawiamy na nowe media

Elastyczność, otwartość, docenianie różnorodności oraz zrozumienie różnych potrzeb naszych pracowników są jednymi z ważniejszych wartości funkcjonujących w naszej organizacji – mówi Maciej Krupa, dyrektor HR w Dimension Data Poland W ramach patronatu nad inicjatywą Top Employers Institute rozmawiamy z przedstawicielami firm, które zostały wyróżnione prestiżowym tytułem Top Employers Polska 2017. Zapytaliśmy ich o kluczowe wyzwania związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi, praktyki z zakresu […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Dobrostan w pytaniach i odpowiedziach 

Współczesne organizacje posługują się różnymi narzędziami oraz praktykami w celu pozyskania kandydatów i zatrzymania ich w firmie. Rośnie świadomość pracodawców o tym, że o dbanie o zatrudnionych przynosi konkretny, wymierny zysk. A to z kolei wymaga zapewnienia im szansy na zachowanie równowagi między sferą prywatną i zawodową. Najważniejsze ogniwo każdej firmy stanowi człowiek, dlatego tak istotne staje się holistyczne spojrzenie na pracownika i zadbanie o jego dobrostan, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Technologia w służbie biznesu

Nowoczesne platformy sprzedażowe powinny nie tylko odpowiadać na aktualne potrzeby firm, ale też umożliwiać płynne realizowanie długoterminowych strategii. Partnerem materiału jest i‑systems. Funkcjonujemy w dynamicznie rozwijającym się świecie, w którym technologia jest nierozerwalnie połączona z biznesem. Firmy bez ugruntowanej pozycji i długofalowej, przemyślanej strategii zostają szybko ocenione przez rynek, a ich przyszłość zależy od stale rosnących oczekiwań klientów. Dlatego też umiejętność dostosowania […]

27 kwietnia 2023
Etyka w biznesie

Sztuczna inteligencja. Czy regulacje prawne zatopią innowacje w Europie?

Relacja z warsztatów Data Science & Law Forum Responsible AI Workshop, organizowanych przez Microsoft i Komisję Europejską. Sztuczna inteligencja nie jest ani dobra, ani zła, jest moralnie neutralna – powtarzają od dawna, niemalże od czasów Asimova, eksperci zajmujący się nowoczesnymi technologiami. Niemniej można zastosować AI zarówno do celów szlachetnych, jak i do działalności przestępczej czy w służbie totalitarnej polityki. Weźmy na […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Odpowiedź na różne potrzeby

Grupa Nowy Styl codziennie doradza klientom w zakresie aranżacji przestrzeni biurowych i wyposaża nowe biurowce, centra konferencyjne, kina czy stadiony. Teraz stanęła przed wyzwaniem stworzenia własnej przestrzeni biurowej łączącej różnorodne potrzeby swoich zespołów. Jakie rozwiązania wdrożyła do własnego projektu? Partnerem materiału jest Nowy Styl Group. Gdy zapada decyzja o zmianie biura, kolejnym krokiem jest analiza i zastanowienie się nad celami oraz […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!