Więcej w: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Analiza danych, Big Data

Postawy menedżerów wobec przemysłu 4.0

Czwarta rewolucja, która jeszcze rok temu była w Polsce niezrozumiałym hasłem, dziś przychodzi do nas z bardzo konkretnymi przykładami. Firma Adidas zamiast budować fabryki w Chinach, rozbudowuje bazę produkcyjną w Niemczech. Indywidualizowanego produktu zaczynają oczekiwać już nie tylko klienci samochodów, ale także bram garażowych czy kostki brukowej (!). Rządy mogą kupować pociągi już nie w formie kilku, kilkudziesięciu składów, ale w postaci […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Nowe technologie pomagają w powrocie do biur

Po globalnym odmrożeniu, firmy na całym świecie starają się reaktywować wcześniejszy ład i zaplanować stopniowy powrót pracowników do biur. Rozważane są różne scenariusze m.in. wprowadzanie pracy zmianowej przy zachowaniu bezpiecznej liczby osób oraz odpowiedniej odległości. Partnerem materiału jest Signify. Kluczowym zadaniem firm jest dostosowanie przestrzeni biurowych tak, by każdy zatrudniony czuł się bezpiecznie i komfortowo. W takim razie, jak zachować […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Ile jest wszystkich stron WWW?

CZY WIESZ, ŻE: liczba stron internetowych rośnie zaskakująco powoli (a okresowo nawet maleje). Okazuje się, że… wcale nie tak dużo. Oczywiście jeśli jako stronę internetową zdefiniujemy odrębną nazwę hosta, która może zostać również przetworzona w odrębny adres IP. W tym kontekście MIT Sloan Management Review Polska to własnie pojedyncza strona WWW. Mało tego. Jeśli ktoś spodziewałby się, że liczba […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

AI-TraWELL. Jak lepiej zaplanować codzienną podróż?

Mobilność miejska jako wyzwanie dla współczesnych miast Wzrost liczby ludności w miastach skutkuje rosnącym natężeniem ruchu, a tym samym występującymi zatorami komunikacyjnymi wynikającymi z ograniczonej przepustowości i braku odpowiedniej infrastruktury. Negatywne oddziaływania w postaci długich codziennych dojazdów do pracy, licznych przesiadek, przepełnienia pojazdów, opóźnień oraz hałasu drogowego i zanieczyszczeń powietrza, mają wpływ na jakość życia mieszkańców, w tym zdrowie fizyczne i psychiczne. W PODRÓŻ ZAPRASZA: Odpowiedzią […]

27 kwietnia 2023
Agile

Skuteczne terapie za niższą cenę

LEK‑AM jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm farmaceutycznych na polskim rynku. Jednym z najważniejszych celów działalności spółki jest stały rozwój i dostarczanie pacjentom nowoczesnych leków generycznych w przystępnej cenie. O nowościach produktowych i planach rozwoju spółki opowiada Krzysztof Smolik, dyrektor zarządzający sprzedażą i marketingiem. Partnerem materiału jest lekam. Motto spółki LEK‑AM brzmi: „Dbamy o Twoje zdrowie każdego dnia”. Jak bardzo firma jest mu wierna? […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Cyfrowa transformacja w marketingu i sprzedaży B2B

Wielu trenerów, mówców, myślicieli i ekspertów ogranicza się do rad, „co” należy zrobić, aby przeprowadzić cyfrową transformację marketingu i sprzedaży. Natomiast mało kto wie, „jak” należy to zrobić. Wnioski z naszego badania pozwolą znaleźć odpowiedź na to drugie pytanie. Partnerem materiału jest B2BPowerGroup. Nie „co”, lecz „jak” Uczestnicząc w konferencji, czytając bloga, oglądając film na YouTubie czy słuchając podcastu, zapewne niejednokrotnie […]

27 kwietnia 2023
Przełomowe innowacje

Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590

Blisko połowa przedsiębiorstw w warunkach kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa utrzyma stabilność finansową najwyżej przez 2‑3 miesiące. Tylko co siódma firma będzie w stanie wytrwać do 4 tygodni. Globalna organizacja GS1 wspierająca handel w 150 krajach na świecie – znana m.in. z kodu kreskowego – zainicjowała kampanię #zacznijod590, promującą firmy będące uczestnikami Systemu GS1 w Polsce. Obecnie w Systemie GS1 w Polsce znajduje się […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Pacjent w cyfrowym świecie

Do ochrony zdrowia nowej generacji będziemy wykorzystywać coraz więcej nowinek technologicznych, takich jak: urządzenia mobilne, specjalistyczne aplikacje, telekonsultacje, a nawet sztuczna inteligencja czy narzędzia typu data mining(1). Coraz więcej usług będzie świadczonych zdalnie w domu pacjenta lub w punktach usługowych, czy nawet z wykorzystaniem istniejących powierzchni usługowych (apteka, drogeria, punkty handlowe). Takie wnioski wypływają z badania PwC, zaprezentowanego w lipcowym raporcie […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Technologie informacyjne szansą na poznanie konsumenta

Nowoczesne technologie otwierają zupełnie nowe możliwości przed przedsiębiorstwami poszukującymi sposobów na poznanie i zaspokojenie potrzeb konsumentów. Szczególny potencjał ma analiza dużych zbiorów danych. Zastanówmy się nad procesem powstania potrzeb człowieka skutkujących dążeniem do ich zaspokojenia. Czy jako organizatorzy rynku konsumenta jesteśmy w stanie precyzyjnie zdefiniować wszystkie przyczyny powstania tych potrzeb i przygotować odpowiednio szybko produkt, który je w pełni zaspokoi? […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Praca przyszłości wymaga nauki przez całe życie

Nowe technologie zmieniają oblicze współczesnego rynku pracy, a co za tym idzie – i kompetencji, które będą na nim wymagane. Konieczne okazuje się posiadanie nie tylko umiejętności cyfrowych… Futurystyczna wizja przyszłości, w której mieszkamy w inteligentnych miastach, przemieszczamy się dzięki autonomicznym pojazdom i pracujemy w innowacyjnych przedsiębiorstwach, urzeczywistnia się na naszych oczach. Rewolucja wywołana przez nowoczesne technologie i innowacyjne rozwiązania widoczna jest na […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!