Więcej w: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Automatyzacja i robotyzacja

Konteneryzacja – dlaczego stała się nieodzownym elementem transformacji cyfrowej?

To co jeszcze do niedawna było tylko modnym hasłem, dziś jest biznesową koniecznością. Partnerem materiału jest Cloudware. Konteneryzacja i  chmura obliczeniowa to w ostatnim czasie jedne z najgorętszych słów w branży IT. Dlaczego technologia ta staje się tak popularna? Jakie korzyści ze sobą niesie i czy może zwiększyć efektywność w biznesie? Odpowiedzi na te i inne pytania udzieli nam Grzegorz Gołda, Dyrektor Sprzedaży […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Anna Wicha: nie każdego pracownika może zastąpić maszyna

Rewolucja big data bez wątpienia zatacza coraz szersze kręgi i wpływa na funkcjonowanie coraz większej liczby organizacji. Znane są przykłady firm finansowych, które zastępują analityków maszynami zbudowanymi z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. Warto jednak zauważyć, że automatyzacji najszybciej ulegają zadania powtarzalne lub opierające się na konkretnych schematach. W przypadku organizacji medialnej zastąpienie pracy dziennikarza, zwłaszcza tej części jego zadań wymagających […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Transformacja do przemysłu 4.0

Firma Adidas, zamiast otwierać fabryki w Chinach, rozbudowuje bazę produkcyjną w Niemczech. Zindywidualizowanych produktów oczekują już nie tylko klienci kupujący samochody, ale także ci, którzy planują zakup bramy garażowej czy kostki brukowej(!). Rządy kupujące pociągi dla swoich krajów płacą nie za fizyczne składy, ale za godziny ich pracy i przejechane kilometry. To realne przykłady na to, że dzięki […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Wyzwania wynikające z poszerzania analitycznego spektrum. Część 1: diagnoza

Rozszerzanie się analitycznego spektrum to, obok sztucznej inteligencji oraz Internetu rzeczy, jeden z trzech głównych trendów we współczesnej analityce. Z punktu widzenia organizacji wydaje się on najbardziej aktualny, ale jednocześnie generuje istotne problemy, które wymagają pilnego rozwiązania. W pierwszej części tego opracowania przyjrzymy się naturze problemu i jego konsekwencjom dla biznesu. W drugiej części (publikacja już niebawem) przeanalizujemy strategiczne kierunki rozwoju […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Automatyzacja bankowości, maksymalizacja korzyści [Mistrzowie Innowacyjnej Transformacji]

Alior Bank od lat z powodzeniem łączy cyfrową i tradycyjną bankowość, oferując liczne innowacyjne rozwiązania, produkty i usługi. Nic dziwnego więc, że został zwycięzcą rozstrzygniętego przed kilkoma tygodniami konkursu konkurs Mistrz Innowacyjnej Transformacji, w kategorii „Technologia i organizacja”. Już 21 kwietnia w czasie kongresu MIT Sloan Management Review Polska nastąpi rozstrzygnięcie kolejnej edycji konkursu Mistrz Innowacyjnej Transformacji, w którym nagradzamy działające w Polsce przedsiębiorstwa, […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Technologia rozpoznawania twarzy – czyli jak SF staje się rzeczywistością

Czy wyobrażasz sobie nabywanie produktów w sklepie bez kolejki do kas? Przechodzenie przez bramki w metrze bez okazywania biletu? Wypłatę gotówki z bankomatu bez konieczności korzystania z karty? Tak właśnie wygląda rzeczywistość, w której króluje technologia rozpoznawania twarzy. Rozpoznawanie twarzy to jedna z tych technologii, które kojarzyły się do tej pory ze strefą sciencie fiction. Przykładowo w kultowym „RoboCopie” tytułowy bohater wykorzystuje facial […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Roboty napędzane sztuczną inteligencją w magazynach

W ciągu kilku lat każde zadanie, które wcześniej wykonywał człowiek, może zostać częściowo lub całkowicie zautomatyzowane. Robotyzacja wpłynie też na magazynową architekturę. Potrafi sam wybierać właściwe przedmioty, przenosić je, układać, sortować. Nie dość, że jest nieomylny, to jeszcze dodatkowo nie bywa zmęczony. Mowa o wspieranym sztuczną inteligencję robocie, który staje się stałym elementem przestrzeni magazynowych. Taki robot dzięki […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Cyfrowe kompetencje firm

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Czym są narzędzia ATTENDEE EXPERIENCE MANAGEMENT i jak pomagają budować zaangażowanie uczestników wydarzeń online?

Pandemia wiele zmieniła w sposobie funkcjonowania świata. Dla firm nadal największym wyzwaniem jest zaangażowanie i budowanie relacji ze swoim otoczeniem biznesowym. Tak z klientami, jak i ze wszystkimi interesariuszami. Dziś w tej drugiej grupie zdecydowanie najważniejsi są pracownicy. Partnerem materiału jest Eventory. Eventy zawsze były jednym z najlepszych narzędzi do budowania relacji i zaangażowania. Jednak dotychczas, organizując eventy nazywane w AD 2020 „tradycyjnymi”, firmy przydzielały […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Chcesz zarabiać – kup samochód autonomiczny

Wielu z nas intuicyjnie przewiduje, że samochody autonomiczne zmienią świat motoryzacji, rewolucjonizując przy okazji wiele usług na rynku transportu. Równie ważne, choć mniej oczywiste, mogą okazać się zmiany na rynku pracy i finansów. (Co najmniej) 5 nowych sposobów na zarabianie Z samochodami autonomicznymi wiąże się milion tematów i wątków. Część to sprawy oczywiste: technologie, bezpieczeństwo, zawodowi kierowcy stracą pracę – […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!