Więcej w: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Analityka i Business Intelligence

Waren Buffett, Eric Schmidt, Elon Musk i inni sceptycy sztucznej inteligencji

Znani inwestorzy i przedsiębiorcy nie kryją swoich obaw związanych z rozwojem AI. Warren Buffett porównuje ją do broni jądrowej, a Elon Musk sądzi, że sztuczna inteligencja wyprzedzi tę ludzką już w przyszłym roku. Ale czy powinniśmy im wierzyć? Podczas  corocznego spotkania akcjonariuszy Berkshire Hathaway w Omaha w stanie Nebraska Warren Buffett wygłosił przemówienie, w którym odniósł się do tematu sztucznej inteligencji, porównując wzrost […]

10 maja 2024
Analityka i Business Intelligence

Jackie Rocca: Jak Slack rozwiązuje problemy użytkowników za pomocą AI

W tym odcinku podcastu „Me, Myself, and AI” Jackie Rocca, wiceprezeska ds. produktu w firmie Slack, opisuje, jak jej zespół podchodzi do projektowania nowych produktów w przestrzeni generatywnej sztucznej inteligencji, oraz przedstawia pewne prognozy na przyszłość. Jako liderka produktu Jackie nieustannie słyszała od użytkowników, że stoją przed wspólnym wyzwaniem: nadążanie za tempem informacji i ustalanie, na czym skupić swoją uwagę […]

25 kwietnia 2024
Etyka w biznesie

Mark Surman: jak Mozilla działa na rzecz odpowiedzialnej sztucznej inteligencji

Prezes Fundacji Mozilli Mark Surman opowiada o swoich działaniach na rzecz sprawiedliwego i bezpiecznego dostępu do technologii dla wszystkich. Kiedy Mark Surman w latach 80. jako przedstawiciel subkultury punkrockowej wyprodukował propokojowe ogłoszenie o usługach publicznych dla swojej lokalnej stacji telewizyjnej, nie myślał o przyszłej karierze na rzecz sprawiedliwego i godnego zaufania dostępu do sztucznej inteligencji dla wszystkich . Ale dzisiaj – jako […]

9 kwietnia 2024
Analityka i Business Intelligence

Jak AI zmienia pracę w Twojej firmie

David Kiron i Elizabeth Altman omawiają wpływ sztucznej inteligencji na pracę, siłę roboczą i ekosystem siły roboczej w Twojej organizacji. Dzisiejsi liderzy muszą mierzyć się z dużymi oczekiwaniami dotyczącymi wpływu sztucznej inteligencji na siłę roboczą i jeszcze większym szumem medialnym. Czy sztuczna inteligencja zautomatyzuje ogromną liczbę stanowisk pracy? W jaki sposób firmy korzystają ze sztucznej inteligencji, aby znajdować nowe talenty, a pracownikom nowe […]

4 kwietnia 2024
Analiza danych, Big Data

Strategiczna rola AI

Od momentu pojawienia się na rynku Chatu PT dyskusja wokół sztucznej inteligencji skupia się głównie na tym, kogo, gdzie i kiedy zastąpią algorytmy w miejscu pracy. Owszem, jest to bardzo ważne, ale zupełnie odwraca uwagę od tego, jak naprawdę AI może pomóc firmom w budowaniu wzrostu. Dlatego chciałbym zaproponować Państwu nieco odmienna narracje i polecić zestaw artykułów, w których nie traktujemy […]

8 marca 2024
Analityka i Business Intelligence

„Rozumiesz, co do ciebie mówię?”. Jak lepiej słuchać

Osoby sprawiające wrażenie zaangażowanych słuchaczy, często nimi się są. Nawet jeśli wydają się słuchać, uśmiechają się i potakują, gdy ktoś do nich mówi, myślami mogą być zupełnie gdzie indziej. Niedawne badania ujawniają, jak łatwo umysł może zbłądzić, gdy kogoś „słuchamy”, i co zrobić, aby temu zapobiec. Ktoś coś ci opowiada, ty się uśmiechasz, potakujesz, wykazujesz się postawą wzorowego […]

5 marca 2024
Analiza danych, Big Data

Sztuka antycypacji w zmieniających się czasach

W świecie biznesu, technologii i wielu innych dziedzinach, które charakteryzuje dynamika, otoczenie nieustannie ewoluuje. Osiągnięcie sukcesu w tych obszarach zależy nie tylko od skuteczności obecnie stosowanych strategii, ale także od umiejętności przewidywania nadchodzących trendów i elastycznego reagowania na zmiany. Ta zdolność, nazywana czasem „widzeniem zza rogu” ma kluczowe znaczenie. To nie tyle przepowiadanie przyszłości, ile budowanie trwałej perspektywy na przyszłość, […]

4 marca 2024
Analiza danych, Big Data

AI oczami konsumentów. Trendy na 2024 rok

Sztuczna Inteligencja stała się nieodłącznym elementem współczesnego biznesu, oferując innowacyjne rozwiązania, skracając procesy zakupowe i dostarczając bardziej spersonalizowane oferty. Choć konsumenci oczekują ułatwień, istnieje widoczny dualizm w ich podejściu do tej technologii, wynikający z obaw związanych z bezpieczeństwem, manipulacją i nadużyciem. Jak czytamy w najnowszej publikacji pt. „Człowiek w centrum”, zrealizowanej przez agencję Focus Nation konsumentom zależy na tym, aby marki korzystały ze […]

30 stycznia 2024
Analityka i Business Intelligence

Czy ChatGPT i Microsoft Copilot to dwie strony tej samej monety?

Co robi Microsoft Copilot, czego nie robią ChatGPT oraz alternatywne rozwiązania sztucznej inteligencji? Czy warto go poznać? Oto odpowiedzi na te pytania. W bieżącym roku, podobnie zresztą, jak i w poprzednim, generatywna sztuczna inteligencja stała się najgorętszym tematem technologiczno‑biznesowym. Ale tylko jeden z algorytmów spod znaku GenAI skupia niemal całą uwagę mediów. Oczywiście, jest to ChatGPT. Owszem, zainteresowanie zaczyna budzić […]

30 stycznia 2024
Analityka i Business Intelligence

Kto trenuje sztuczną inteligencję?

Proces trenowania AI, oparty na etykietowaniu danych, odkrywa nie tylko fascynujący świat technologii, ale także stawia przed nami echa etycznych wyzwań i problemów społecznych. Trenowanie sztucznej inteligencji (AI) to proces, w którym człowiek „uczy” algorytm rozpoznawania pewnych wzorców. Taki trening może przyjmować różne formy, w zależności od rodzaju zadania i metodyki, ale w ogólnym sensie możemy mówić o procesie dostarczania algorytmowi danych […]

18 stycznia 2024

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!