Więcej w: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Analityka i Business Intelligence

Świadczenia pracownicze. 11 trendów w twojej ofercie

Benefity pracownicze nabierają nowego znaczenia w ofercie pracodawcy. Świadczenia pozapłacowe to coś więcej niż tylko pogoń za standardem. To szukanie wyróżników, do czego niezbędna jest spora dawka wrażliwości i uważności na zmieniające się trendy społeczne i rynkowe, ale przede wszystkim gotowość na zrozumienie potrzeb swoich pracowników. Benefity przeszły w ostatnich latach sporą transformację, chociaż w dalszym ciągu pozostają elementem wrażliwym na […]

18 stycznia 2024
Analiza danych, Big Data

Humanoidalni towarzysze; czy da się zaprogramować empatię?

W epoce zaawansowanej technologii i sztucznej inteligencji, pytanie o granice możliwości maszyn staje się palące. Szczególną uwagę zwracają na siebie roboty humanoidalne, które wyglądem przypominają człowieka, ale również są projektowane z myślą o interakcji i komunikacji z ludźmi. Czy maszyny w niedalekiej przyszłości mają szansę osiągnąć poziom złożoności emocjonalnej, który wydaje się być zarezerwowany wyłącznie dla ludzi? „Bardzo lubię je tworzyć, proszę pana. — […]

15 stycznia 2024
Analiza danych, Big Data

Jak AI zmienia myślenie o marce

W erze generatywnej sztucznej inteligencji brand menedżerowie muszą otworzyć się na współtworzenie marek z konsumentami. W świecie marketingu tożsamość marki jest murem obronnym, który strzeże reputacji firmy, otoczonym fosą, która trzyma konkurencję na dystans. Nie trzeba szukać dalej niż charakterystyczny dla T‑Mobile odcień magenty (226 czerwonych, 0 zielonych, 116 niebieskich), aby zdać sobie sprawę, jak zaciekle chroniona jest ta […]

6 stycznia 2024
Analityka i Business Intelligence

Obszar technologii i IT największą luką kompetencyjną pracowników działów finansowych

Ponad połowa badanych firm wciąż doświadcza częściowych lub całkowitych braków kompetencyjnych i kadrowych w działach finansowych, co stanowi poważne wyzwanie dla rozwoju tej funkcji. Największą lukę kompetencyjną CFO dostrzegają w obszarze technologii i IT – wynika z badania przeprowadzonego przez KPMG w Polsce we współpracy z Klubem CFO. Chociaż zdecydowana większość firm wykorzystuje systemy klasy ERP to wciąż jedna na trzy organizacje tworzy […]

12 grudnia 2023
Innowacja

Konferencja MIT Sloan Management Review Polska: Innowacyjność w erze AI

„Jak wyzwalać innowacyjność firm w dobie sztucznej inteligencji” to temat Konferencji MIT Sloan Managemet Review Polska, która odbyła się 14 listopada 2023 r. w formule online. Jest to wydarzenie nie tylko gromadzące światowych ekspertów, ale także otwierające nowe horyzonty dla przyszłości biznesu, integrując innowacyjne praktyki z potencjałem sztucznej inteligencji. Konferencję zainaugurowała Paulina Kostro, redaktorka MIT Sloan Management Review Polska, […]

1 grudnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Największa konferencja o marketingu i AI w Polsce już w październiku!

23–27 października w Warszawie odbędzie się XVI edycja konferencji I ❤ marketing & technology. Event odbędzie się stacjonarnie w Multikinie Złote Tarasy i skupi się na marketingu oraz AI. Po raz pierwszy konferencja będzie wydarzeniem międzynarodowym. Do klasycznych trzech dni polskojęzycznych dodane zostały dwa dni anglojęzyczne z zagranicznymi prelegentami. W sumie będzie można obejrzeć aż 60 wystąpień znakomitych ekspertów, praktyków i innowatorów. I ❤ marketing […]

22 listopada 2023
Analiza danych, Big Data

8 strategii, dzięki którym dyrektorzy ds. danych mogą udowodnić swoją wartość

Skupienie się na efektywnym zarządzaniu danymi może minimalizować wpływ pracy dyrektora ds. danych (CDO) na wartość przedsiębiorstwa. Ekspert przedstawia osiem sposobów radzenia sobie z tym wyzwaniem. Dyrektor ds. danych to szybko rozwijająca się funkcja w dzisiejszym środowisku biznesowym. Niemniej jednak to stanowisko nadal nie ma jasno określonego zakresu obowiązków, co powoduje, że nie można konkretnie wskazać, w jaki sposób […]

2 listopada 2023
Analiza danych, Big Data

Rozmowy z ChatGPT o pracy i sprzedaży

Na łamach bestsellera Rozmowa z chatem GPT o przyszłości ludzi i świata Reid Hoffman opublikował swoje doświadczenia płynące z „dialogu” z algorytmem GPT‑4, podczas którego bada mocne i ograniczone strony generatywnej sztucznej inteligencji stworzonej i udostępnionej w świecie przez firmę OpenAI. Przedstawiamy jego dyskusje na temat przyszłości rynku pracy. Nowe modele zarządzania karierą stworzyły potrzebę wypracowania nowego systemu współpracy pomiędzy pracodawcami i menedżerami a samodzielnymi profesjonalistami. […]

24 października 2023
Analityka i Business Intelligence

3 problemy biznesowe, które można rozwiązać dzięki analityce danych

Generatywna sztuczna inteligencja przeżywa rozkwit, gospodarka po pandemii COVID‑19 chwieje się w posadach, a kryzys klimatyczny narasta. Jakie problemy musiały rozwiązać globalne firmy w 2023 roku? Każdego roku w ramach MIT Sloan Master of Business Analytics Capstone Project studenci podejmują współpracę z firmami, które chciałyby rozwiązać jakiś problem biznesowy za pomocą analizy danych. Program oferuje unikalny wgląd w to, z czym zmagają się […]

12 października 2023
Kompetencje przywódcze

Jakim liderem był Jeff Bezos? A jakim będzie Andy Jassy?

Ustępujący prezes Amazonu zostawia firmę w bardzo dobrej kondycji, którą amerykański gigant e‑commerce wypracowywał przez lata. Umiejętnością Jeffa Bezosa jest podpatrywanie skutecznych mechanizmów działających u konkurencji i ich ulepszanie. Dzięki temu przez wiele lat jego firma była w stanie przetrwać występujące w ostatnim dwudziestoleciu kolejne kryzysy (w tym również bańkę internetową z początku XXI wieku), z których Amazon wychodził mocniejszy. Co stoi […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!