Więcej w: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Analityka i Business Intelligence

Jak zmienia się ochrona zdrowia dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych

Zmienia się model funkcjonowania oceny efektywności w systemie opieki zdrowotnej. Z podejścia opartego na liczbie realizowanych świadczeń zmierzamy w kierunku opieki medycznej bazującej na wartości czy też skuteczności leczenia (z ang. Value‑Based Healthcare). W tym nowym modelu istotne jest zarówno dostarczanie lepszej jakości w zakresie ochrony zdrowia pacjenta, jak i efektywne wydawanie przeznaczonych na opiekę środków. W kontekście powyższych zmian dużą rolę odegrają […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Dlaczego przeceniamy swoje umiejętności?

„Jeżeli masz młotek, wszędzie dostrzeżesz gwoździe”, czyli o skutkach prawa instrumentu w marketingu. Dla osób związanych z marketingiem tematyka heurystyk i błędów poznawczych nie powinna być wiedzą tajemną. W końcu korzystamy z niej w codziennej pracy. Nie znaczy to jednak, że nie bywamy pod jej wpływem. Nad jednym z błędów poznawczych warto się na chwilę pochylić, bo może on wpływać na naszą pracę częściej […]

27 kwietnia 2023
Cyfryzacja

Aneta Jarczyńska: cyfryzacja nie musi być rewolucją

Sytuacja firmy Patronica jest wyjątkowa, ponieważ dotyczy przedsiębiorstwa z branży technologicznej. Jeśli jednak spojrzymy na nią jako na przedsiębiorstwo polskie, przynajmniej w sferze szeroko pojętej kultury biznesowej (mimo że to polski oddział firmy zagranicznej), to stwierdzimy, że problem z transformacją cyfrową jest powszechny. Natomiast decyzje o strategicznych inwestycjach w digitalizację przemysłu i usług są podejmowane dość opornie. Wskaźniki dostępne w ramach cyklicznych badań […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

IT Transformation: jak technologia odpowiada na mobilność bez granic?

W erze transformacji cyfrowej granic firmy nie wyznaczają już mury biura – firma jest tam, gdzie jej pracownicy. To stwarza zupełnie nowe wyzwania związane zarówno z charakterem wykonywanych obowiązków, bezpieczeństwem danych, jak i wsparciem technicznym. Jeszcze nie tak dawno komputer jako narzędzie pracy był wykorzystywany przede wszystkim przez pracowników biurowych. Wyzwania, jakie stały przed działami IT, były względnie proste […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Bankowość biznesowa przyszłości 

W ostatnich latach banki koncentrowały swoje inwestycje w technologie i cyfryzację wokół usprawniania działań operacyjnych i automatyzacji rutynowych transakcji z klientami. Partnerem materiału jest 10clouds.  Autorem tekstu jest Karol Stępień, Head of Fintech & Banking w 10Clouds Nie udało im się jednak wykorzystać technologii w wystarczającym stopniu do poprawy jakości procesów kredytowych i usług dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP). Obecnie wiele fintechów przejmuje tę przestrzeń, usprawniając dostęp […]

27 kwietnia 2023
Agile

Buty dla szewca

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Biznes jak Netfliks. Przeglądaj kluczowe wskaźniki efektywności jak ofertę streamingową

Wraz z ewolucją paneli sterowania kluczowymi wskaźnikami efektywności (KPI) zmienia się to, jak menedżerowie kontrolują samych siebie.ekst Michaela Schrage’a, prelegenta Konferencji MIT Sloan Management Review Polska. Spójrz na swój zegarek: czy tylko pokazuje, która jest godzina, czy mówi ci również, ile przeszedłeś kroków? Może też pomaga ci organizować wysyłkę wiadomości tekstowych czy poruszać się po mieście? Ta […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Co powstrzymuje firmy przed cyfryzacją?

Brak umiejętności technicznych (27%), opór przed zmianą funkcjonowania organizacji (26%) i brak strategii cyfryzacji (23%) to główne powody powstrzymujące europejskie firmy przed digitalizacji ich biznesu. Tak wynika z badania przygotowanego dla Fellowmind, wiodącego w Europie partnera Microsoft, który pomaga organizacjom wkroczyć do cyfrowego świata dzięki rozwiązaniom chmurowym. W ramach badania The People & Technology Report 2022, zrealizowanego przez agencję badawczą […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Skuteczny marketing opiera się na danych. Oto trzy kroki na drodze do tego celu

Może zabrzmi to nieco nostalgicznie, ale jeszcze kilka‑kilkanaście lat temu marketing trochę bardziej przypominał sztukę. Liczył się przede wszystkim pomysł, oryginalne podejście do klienta i zbudowanie całościowej wizji tego, co i jak chcemy mu przekazać, w zależności od produktu, przekazu czy grupy docelowej – „Big Idea”. Partnerem materiału jest Salesforce. Może zabrzmi to nieco nostalgicznie, ale jeszcze kilka‑kilkanaście lat temu […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Leszek Stypułkowski: warto budować kompetencje w zakresie cyfrowego dziennikarstwa

Drobna zmiana w przedstawionym wyzwaniu: „Czy warto pracę wykonywaną dotychczas przez dziennikarzy zastąpić nowoczesnymi technologiami?” (zastępujemy pewien rodzaj pracy, nie podejmujemy rozstrzygnięć dotyczących ludzi), znacznie ułatwia decyzję. Optymalna odpowiedź to: „naturalnie, jeżeli nowoczesne technologie wykonają lepiej tę pracę”, a wykonają. Rozterki prezes Olivas są uzasadnione, gdyż zastąpienie tradycyjnego dziennikarstwa, jako procesu gromadzenia i upubliczniania informacji, technologiami wykorzystującymi sztuczną inteligencję […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!