Więcej w: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Analityka i Business Intelligence

Sztuczna inteligencja na krawędzi

Użyteczność, szybkość, bezpieczeństwo danych i prywatności – to główne zalety wykorzystywania tzw. Edge AI chips w przemyśle. Jak przewiduje Deloitte, w 2020 r. zostanie sprzedanych ponad 750 milionów krawędziowych chipów AI (ang. Edge AI chips), które wykonują lub przyspieszają zadania związane z uczeniem maszynowym (ML) na urządzeniu, w którym zostaną umieszczone. Przychód związany z tak ogromną ilością urządzeń wyniesie natomiast 2,6 miliarda […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

W kwestii technologii bądź realistą, żądaj niemożliwego

W dobie kryzysu prawdziwi inwestorzy zwykli mawiać: „rozsiądź się wygodnie i rozkoszuj kryzysem”. Wiemy już, że pandemia przyspieszyła cyfrową rewolucję, ale czy związany z nią kryzys będzie szansą na demokratyczny dostęp do technologii i innowacji? Kryzysy są szansą. Nie tylko w ujęciu jednostkowym, instytucjonalnym, ale również globalnym. Jeśli prześledzi się historię kryzysów ekonomicznych, to można zauważyć, że bywały one stymulatorem do […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Twój HR marnuje 50% budżetu

Twój HR trzyma się anachronicznych metod szkoleń językowych. Nie można go za to winić. Od lat jest oszukiwany. Blended learning, czyli zmiksowanie samodzielnych zajęć online i konwersacji z lektorem jest ponad dwukrotnie efektywniejsze od zajęć tradycyjnych. Świadczy o tym szereg badań, w tym oficjalne stanowisko Departamentu Edukacji USA. Przemawia za tym również zdrowy rozsądek. Dlaczego więc twój HR trzyma się […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Robotyzacja = ogromne zwolnienia w przemyśle samochodowym

CZY WIESZ, ŻE: skutkiem ubocznym popularności samochodów elektrycznych może być tzw. carmageddon, czyli potężne zwolnienia w branży motoryzacyjnej. 80 tysięcy pracowników w przemyśle samochodowym straci niedługo pracę – najwięcej z Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Z jakiego powodu? Według Bloomberga, który stoi za tymi wyliczeniami, winę za to ponosi przede wszystkim… elektromobilność. Większość liczących się producentów aut coraz śmielej wprowadza […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Elastyczna organizacja na zmiennym rynku

O rozwoju i wyzwaniach z tym związanych, trendach i oczekiwaniach klientów mówi prezes Śnieżki Piotr Mikrut. Piotr Mikrut jest laureatem trzeciego miejsca sWIG80 w rankingu Najskuteczniejszych prezesów na parkiecie GPW 2018. Cały ranking: Pogoda dla graczy. Ale nie giełdowych Inwestorzy kochają Śnieżkę, bo daje im zarobić. Notowania znowu poszybowały po ogłoszeniu wypłaty dywidendy. Od debiutu spółka wypłaciła inwestorom ponad 336 mln zł […]

27 kwietnia 2023
Cyfrowe przywództwo

5 tekstów na temat cyfrowego przywództwa

Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw nie może ograniczać się do implementacji gotowych rozwiązań. Konieczne jest wpisanie każdego wdrożenia w strategię firmy pozwalającą realizować jasno określone cele biznesowe, a także zaangażowanie zespołu w proces zmiany organizacji. To wszystko zadania dla cyfrowego lidera. Aby te zadania przybliżyć, przypominamy pięć popularnych tekstów na temat cyfrowego przywództwa. 1. Cyfrowa transformacja przywództwa Transformacja cyfrowa odniosła zwycięstwo […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Cyberżarty, czyli memy tworzone przez sztuczną inteligencję

Czy poczucie humoru można oprzeć na algorytmach? Okazuje się, że memy tworzone przez sztuczną inteligencję (SI) mogą być nie gorsze od grafik wrzucanych do sieci przez żywych internautów. Przed kilkoma dniami zmarła ulubienica internetu, kocia influencerka Grumpy Cat. Kotka z ironicznym, zrzędliwym wyrazem pyszczka była fenomenem sieci – na Twitterze obserwowało ją 1,5 mln użytkowników, 2,5 mln […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Marketing AI – narzędzie zwiększające przychody i redukujące koszty

Zaawansowane, zintegrowane aplikacje, które wykorzystują uczenie maszynowe, mają obecnie największy potencjał tworzenia wartości. Muszą być jednak przeszkolone przy użyciu ogromnych ilości danych. Głównym zadaniem marketingu jest zrozumienie potrzeb klienta, zaoferowanie dopasowanego produktu lub usługi i przekonanie do zakupu. Są to działania, które może znacząco wzmocnić sztuczna inteligencja (AI). Nie jest to wiedza tajemna – już 84% marketerów […]

27 kwietnia 2023
Cyberbezpieczeństwo

Sztuczna inteligencja walczy z piractwem

Osoby nielegalnie udostępniające filmy i te, które walczą z tym procederem, od dekad uczestniczą w wyścigu zbrojeń. O to, jakie straty powoduje łamanie licencji i jak za pomocą najnowszych technologii można się przed tym bronić, zapytaliśmy Rafała Radawca (CEO) i Krzysztofa Kołodziejczyka (CTO) z firmy Vestigit. Partnerem materiału jest Vestigit. Zdawać by się mogło, że w dobie serwisów streamingowych, posiadających niemal wszystkie filmy, problem nielegalnego […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Wirtualna konferencja Beyond Tomorrow

Biznes wciąż szuka sposobów na poradzenie sobie z kryzysem wywołanym przez pandemię COVID‑19, której druga fala właśnie obejmuje Europę. W obecnych, niepewnych czasach możliwość opracowywania trafnych prognoz w oparciu o narzędzia analityczne stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. To i inne zagadnienia będą przedmiotem wielu dyskusji analityków, specjalistów data science, przedstawicieli biznesu i sektora akademickiego podczas Beyond Tomorrow – największej konferencji […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!