Więcej w: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Cyberbezpieczeństwo

Co to jest deepfake?

Słowo deepfake powstało dopiero pod koniec 2017 roku. Ale to zjawisko już zmienia świat – i biznes. Samo słowo deepfake pochodzi od dwóch angielskich zwrotów: deep learning (głębokie uczenie) oraz fake (fałsz, podróbka). I już to dobrze tłumaczy, czym jest deepfake – obróbką dźwięku i obrazu, która ma na celu utworzenie fałszywych obrazów i dźwięków przy użyciu technik z zakresu sztucznej […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Oczy są zwierciadłem ciała. O technologiach diagnostyki oka

Międzynarodowe Centrum Badań Oka, które stworzył prof. Maciej Wojtkowski, to nie tylko innowacyjny ośrodek badawczy, ale także przykład, jak uprawiać naukę i współpracować na globalną skalę. Partnerem publikacji jest Międzynarodowe Centrum Badań Oka Projekt Międzynarodowe Centrum Badań Oka (MAB/2019/12) jest realizowany przez Instytut Chemii Fizycznej PAN w ramach programu Międzynarodowe Agendy Badawcze Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, współfinansowanego […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Dlaczego koncepcja 360 może zrewolucjonizować małe biznesy?

Badanie New Voice Media pokazuje, że prawie trzy czwarte konsumentów oczekuje od firm zrozumienia ich potrzeb i oczekiwań? Zarazem jednak tylko 47% klientów twierdzi, że firmy spełniają te oczekiwania. Partnerem materiału jest Salesforce. Poznanie j realnych, faktycznych, a nie tylko deklaratywnych potrzeb klienta to podstawa dobrze prowadzonej komunikacji, skutecznego marketingu, a także – szerzej –  gwarancja rozwoju biznesu, niezależnie od jego […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Joanna Nagadowska: start-upy i korporacje potrzebują się wzajemnie

Startupy wnoszą w dojrzały świat biznesu nie tylko innowacje, ale również zwinność działania, energię do zmian oraz lepsze dopasowanie się do potrzeb klienta – przekonuje Joanna Nagadowska zajmującą się w Google Polska współpracą ze start‑upami. Nasza rozmówczyni będzie gościem konferencji Infoshare 2021, której patronem jest „MIT Sloan Management Review” Polska. Rafał Pikuła: Dlaczego i do czego korporacjom są potrzebne […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Cyfrowy marketing – 5 inspiracji dla liderów

Technologie cyfrowe rewolucjonizują marketing. Sprawiają, że nie tylko zmienia się sposób dotarcia do potencjalnego klienta, ale także sam przekaz. Przedstawiamy pięć tekstów, które pokazują, jakie korzyści i wyzwania wiążą się z tą zmianą. 1. Jakim typem chleba jesteś?, czyli o tym, czym jest content interaktywny Zaangażowanie jest Świętym Graalem marketingu w mediach społecznościowych. To jeden z głównych wskaźników skuteczności kampanii w social mediach, a także […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Podsumowanie Kongresu Consumer Finance

Tegoroczny Kongres Consumer Finance, obył się formule online 10 grudnia 2020. Kongres współorganizowany był już po raz szesnasty przez Centrum Myśli Strategicznej, Gdańską Akademię Bankową oraz Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Paneliści Kongresu Consumer Finance rozmawiali o: Wpływie Covid na branżę consumer finance – stan obecny Uwarunkowaniach regulacyjnych – czy i jak wpłyną na rynek CF w perspektywie roku 2021? Post‑Covid – […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak zarabiać na informacjach

Chcąc czerpać zyski z informacji, firmy muszą najpierw zadbać o stworzenie zasobów takich danych, które będzie można wielokrotnie wykorzystywać, a dzięki ich rekombinacji, nadawać im nową wartość. Wykorzystywanie większej ilości danych w celu podejmowania lepszych decyzji jest czymś, o co globalne przedsiębiorstwa starają od lat, a wiele z nich dąży również do tego, by informacje traktować jako zasoby strategiczne. Jak jednak wykazują nowe […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Panele słoneczne na samochodach elektrycznych

Na naszych oczach dochodzi do coraz mocniejszej integracji dwóch ważnych technologii – pojazdów z napędem elektrycznym i ogniw fotowoltaicznych. Eksperymenty z wyposażeniem samochodów w panele słoneczne realizowane były oczywiście już wcześniej, ale wreszcie pojawia się szansa na popularne rozwiązania komercyjne. Są takie wynalazki, które budzą zachwyt i równocześnie zaskakują. Z automatu pojawia się wtedy pytanie: „Dlaczego nikt wcześniej na to nie wpadł?”. […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

DIGITAL PRICING jako narzędzie przewagi w cyfrowej rzeczywistości – konferencja z cyklu Elite Leadership Program – RELACJA

[15:15 – 15:35] Summary and Conclusions / Podsumowanie i wnioski Jakie są ogólne wnioski, które możemy wyciągnąć z dzisiejszego spotkania?Przedstawią je: Tomasz Stec, partner zarządzający polskiego oddziału Simon – Kucher & Partners. Ekspert z ponad 15‑letnim doświadczeniem w obszarze strategii, sprzedaży, marketingu oraz zarządzania cenami. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z optymalizacją architektury cen oraz warunków handlowych, zarządzaniem promocjami, dynamicznym ustalaniem cen. Artur […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Wirtualna etnografia – poznaj potrzeby swoich klientów

Internet wywiera wpływ niemal na każdą strefę naszego życia, a dzięki technologii umożliwiającej łatwy i szybki przepływ informacji stał się on miejscem, w którym budujemy wirtualną rzeczywistość. Liczba internautów w Polsce stale rośnie, a według badania firmy Gemius w 2015 roku wynosiła 25,82 mln osób, czyli 70% Polaków. Z tego względu życie w sieci niesie ze sobą dodatkowe szanse dla jakościowych badań zachowań społecznych. […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!