Więcej w: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Analityka i Business Intelligence

Data Management w dobie cyfryzacji. Część 1: wyzwania i kierunki rozwoju

Dane w przedsiębiorstwie mają coraz większe znaczenie i coraz większą wartość. Wzrasta potrzeba dbania o ich jakość i bezpieczeństwo. Wyzwaniem staje się umiejętność czerpania z danych możliwie największych korzyści biznesowych. W tych obszarach szczególną rolę odgrywają rozwiązania klasy Data Management. Rozwiązanie klasy Data Management, które jest w stanie zaadresować potrzeby całej organizacji, musi posiadać co najmniej cztery zasadnicze cechy. Po pierwsze, powinno umożliwiać dostęp […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Kompleksowa i zautomatyzowana obsługa procesu sprzedaży

Rozwiązania dla biznesu, stworzone przez Sagra Technology, spełniają wiele wymagań definiowanych w procesach biznesowych, między innymi wielofunkcyjność, jasno określone zasady i porządek działań. Firma cały czas wchłania i wdraża nowoczesne technologie – między innymi model cloud computing, nowoczesną analitykę BI, e‑commerce w B2B. O automatyzacji obsługi procesu sprzedaży mówi Janusz Pribulka, prezes zarządu Sagra Technology. Rozmawiała Weronika Podhorecka, ICAN Institute. Partnerem materiału […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Pomocna dłoń sztucznej inteligencji

Szukanie kandydatów do pracy, wstępna rekrutacja czy zarządzanie talentami – te działania już dziś sukcesywnie wspiera sztuczna inteligencja. Jednak czy w przyszłości całkowicie wyeliminuje z rynku rekruterów? M.in. na to pytanie odpowiada Dorota Hechner z agencji rekrutacyjnej Hays. Większość współczesnych procesów rekrutacyjnych jest wspierana przez sztuczną inteligencję (SI). Jednak sama spotkałam się z różnymi prognozami odnośnie tego, jak wiele z nich […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Peter Schwartz: Czarne łabędzie i czarne słonie

Peter Schwartz jest uznanym na całym świecie futurystą oraz strategiem biznesu specjalizującym się w planowaniu metodą scenariuszową. Zapytaliśmy go o to, jak stosować jego metodę w praktyce i jakie zakłada możliwe scenariusze na przyszłość z koronawirusem. Filip Szumowski, redaktor „ICAN Management Review”: Jak pańska firma przygotowuje się na rzeczy, których nie da się przewidzieć? Peter Schwartz: Nasz sposób przygotowywania się na takie […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

12 kluczowych trendów w sprzedaży B2B w 2019 roku

Jak pokazują wyniki badań ICAN Research ostatnie lata to czas prosperity w działach sprzedaży. Nie oznacza to jednak, że nie mierzą się one z poważnymi wyzwaniami. Jak wygląda nowy świat sprzedaży i jakie zjawiska będą go określać w najbliższej przyszłości? ICAN Research, jednostka badawcza powołana przez wydawcę magazynu „Harvard Business Review Polska”, postanowiła wraz z firmą Microsoft sprawdzić kierunki transformacji sprzedaży […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi, ale zmieni sposób ich pracy

Powszechne jest przekonanie, że postępująca automatyzacja i rozwój sztucznej inteligencji zabiorą ludziom pracę. Jednak, jak przekonują David Autor, David Mindell i Elisabeth Reynolds w swojej nowej książce Praca przyszłości: budowanie lepszych miejsc pracy w erze inteligentnych maszyn, sztuczna inteligencja odmienia miejsca pracy, ale ich nie likwiduje. To wielkie wyzwanie dla pracowników i pracodawców. Autorzy książki przedstawiają wyniki badań, które realizowali w ramach […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Zarządzanie majątkiem z wykorzystaniem AI

Zrozumienie zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w biznesie wymaga zrozumienia kontekstu — strategii, klientów, kultury firmy i tak dalej. Jednym z takich zastosowań, wartym zbadania w różnych organizacjach, jest zarządzanie majątkiem. Wiele banków i firm inwestycyjnych próbuje wykorzystać sztuczną inteligencję do usprawnienia procesu świadczenia tych usług, w celu całkowitego wyłączenia z niego doradców majątkowych, albo — znacznie częściej — wsparcia ich działań. Nasze badanie […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Branża logistyczno–transportowa wkracza na poziom 4.0

Branża TSL ma dwa główne problemy – brak kierowców i niskie marże. Ponieważ biznes działa na granicy opłacalności, to jeżeli ma kreować pozytywne doświadczenia klientów, powinien sięgać coraz szerzej po narzędzia cyfrowe. Klienci, którzy korzystają z usług spedytorów, transportowców i logistyków, wymagają od nich przede wszystkim dotrzymania terminów dostaw nieuszkodzonych ładunków i rozsądnych stawek. Rozsądna stawka nie musi przy tym […]

27 kwietnia 2023
Agile

LPP: chcemy być gotowi na rewolucyjne zmiany

W ciągu najbliższych lat sklepy stacjonarne będą musiały działać bardziej jak ich internetowi konkurenci, przekonuje wiceprezes zarządu LPP SA do spraw IT. Dynamika zmian w branży retail inspiruje do odważnych zmian. We wdrażaniu nowych rozwiązań pomóc mogą rozwiązania chmurowe. Poniżej przedstawiamy fragment rozmowy badawczej z Jackiem Kujawą, wiceprezesem zarządu LPP SA do spraw IT (więcej o firmie na stronie lppsa.com). […]

27 kwietnia 2023
Agile

W jaki sposób wspierać pracę zespołów agile

Zwinne metodyki pracy mogą znacząco usprawnić realizowanie codziennych zadań, a także zwiększyć satysfakcję klienta. Aby jednak firmowe zespoły mogły wykorzystać potencjał kryjący się w organizacyjnej zwinności, powinny funkcjonować w odpowiednio zaprojektowanej przestrzeni. Partnerem materiału jest WES.expert. Jeszcze do niedawna funkcjonowanie firmy opierało się na kilkuletnich planach działania. Dziś, w dobie dynamicznego rozwoju technologii, liderzy pracują nad planami pięciomiesięcznymi, pięciotygodniowymi, a nawet pięciodniowymi. […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!