Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Nowy krajobraz marketingu, czyli 5. raport Salesforce - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Analityka i Business Intelligence

Nowy krajobraz marketingu, czyli 5. raport Salesforce

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Przed pięcioma laty Salesforce opublikował pierwszy raport „State of marketing” dotyczący marketingu. Po tych kilku edycjach badania można zauważyć wyraźne zmiany i kluczowe trendy.

Najważniejszą zmianą są oczekiwania klientów: 80% klientów twierdzi, że doświadczenie firmy jest równie ważne, jak jej produkty i usługi. Dzięki większemu wyborowi, większemu dostępowi do informacji i większej liczbie ofert potrzeba więcej taktu i precyzji, aby przyciągnąć, pozyskać i zatrzymać dzisiejszych doświadczonych klientów. Rezultatem jest znacznie bardziej złożony i ekscytujący krajobraz marketingowy.

Wydana dzisiaj piąta edycja raportu o stanie marketingu pokazuje, jak ważna jest ta zmiana. Dzięki ankiecie, w której udział wzięło ponad 4100 liderów marketingu na całym świecie, raport pełen jest cennych informacji dla marketerów poszukujących wglądu na strategiczne priorytety, wyzwania i technologie, które zmieniają ich zawód.

Według raportu blisko dwie trzecie marketerów uważa, że ich organizacja jest bardziej spójna w swojej pracy niż kiedykolwiek wcześniej. Specjaliści od marketingu – z unikalną perspektywą potrzeb, zachowań i trendów klientów – są szczególnie dobrze przygotowani do przyjęcia wiodącej roli w inicjatywach związanych z badaniem doświadczenia klienta. Podczas gdy ponad połowa (54%) skutecznych marketerów w swojej pracy korzysta z narzędzi badania doświadczeń klientów, to odsetek też wśród wszystkich pracowników firm wynosi już tylko 31%. To marketerzy są najbliżej klientów i najlepiej rozumieją ich potrzeby.

Personalizacja ponad wszystko

Dziś udane kampanie opierają się na stale rosnącej liczbie źródeł danych –  od stawek otwarcia poczty e‑mail, historii transakcji, po kliknięcia reklam – w celu dotarcia do odpowiedniej osoby z odpowiednią ofertą.

W rezultacie tempo, w jakim marketerzy rozszerzają swoje portfolio danych, jest oszałamiające. Przewiduje się, że mediana liczby źródeł danych wzrośnie z 10 w 2017 r. do 15 w 2019 r., co oznacza wzrost o 50% w ciągu zaledwie dwóch lat.

Badanie Salesforce wykazuje, że nie ma uniwersalnego rozwiązania w dążeniu do ujednolicenia danych klientów. Platformy zarządzania danymi (DMP), technologia, która od dawna wykorzystywana jest do optymalizacji reklam i optymalizacji mediów, są jednymi z takich rozwiązań i korzysta z nich aż 76% użytkowników.

Marketerzy oczekują, że ich użycie DMP wzrośnie o 64% do 2020 r. Mimo że korzystanie z DMP było w przeszłości zdominowane przez wydajność reklam i optymalizację mediów, obecnie najpopularniejsze zastosowania obejmują personalizację treści, rozpoznawanie tożsamości i zarządzanie nią.

Raport wskazuje również, że 53% klientów oczekuje, że otrzymywane przez nich oferty będą zawsze spersonalizowane, a 62% oczekuje, że firmy przewidują ich potrzeby. Personalizacja jest zatem pierwszym zadaniem dla marketerów.

Sztuczna inteligencja na topie

Raport nie pozostawia złudzeń w zakresie cyfrowej rewolucji: marketerzy coraz częściej sięgają po sztuczną inteligencję (AI), aby odblokować dane potrzebne do personalizacji na dużą skalę. Podczas gdy w 2017 roku tylko 20% marketerów twierdziło, że „intensywnie wykorzystuje” sztuczną inteligencję, to obecnie można zauważyć wzrost o 9 punktów procentowych.

Inne „inteligentne” technologie, takie jak Internet rzeczy (IoT) i rzeczywistość rozszerzona (AR), są również dodawane do zestawów narzędzi najlepszych sprzedawców. Jak każda poważna zmiana technologiczna, wzrost AI w marketingu przynosi nową falę pytań.

Ponad połowa (51%) sprzedawców twierdzi, że bardziej zależy im na zrównoważeniu personalizacji i prywatności niż dwa lata temu. Znalezienie tej równowagi może pozostać nieuchwytne. Tylko 30% marketerów jest w pełni usatysfakcjonowanych ich zdolnością do równoważenia personalizacji z prywatnością.

Wielokanałowość dalej kluczowa

Chociaż marketing w wielu kanałach nie jest nową koncepcją, wciąż jest w tej sferze wiele wyzwań. Tylko 28% marketerów jest całkowicie zadowolonych ze swojej zdolności do angażowania klientów w różnych kanałach na dużą skalę. W obecnych czasach, gdy klienci używają średnio 10 kanałów do komunikacji z firmami, wyzwanie jest tym bardziej wymagające. Współdziałanie z klientami w sposób dynamiczny i konwersacyjny jest teraz punktem odniesienia. Marketerzy oceniają zaangażowanie w czasie rzeczywistym zarówno jako najwyższy priorytet, jak i największe wyzwanie.

Średnio 32% marketerów angażuje się dynamicznie we wszystkich kanałach (wzrost z 28% w 2017 roku), podczas gdy średnio 29% określa swoje kanały jako wyciszone (wzrost z 21% w 2017 roku).

Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) śledzone przez marketerów zmieniają się. Sprawdzone wskaźniki, takie jak wzrost przychodów, efektywność sprzedaży i ruch w sieci, są najczęstszymi wskaźnikami marketingowymi. Na przykład 60% marketerów śledzi poziom zadowolenia klientów, a 52% monitoruje wskaźniki polecania klientów. Marketerzy stają się bardziej szczegółowi w sposobie śledzenia zaangażowania w kanałach cyfrowych, przyjmując analitykę społecznościową (54%) i analitykę mobilną (49%).

Opisywane coroczne badanie Salesforce „State of Marketing” dowodzi, że w firmach szybko rośnie rola marketingu i to właśnie doświadczenia zespołów marektingu mogą być kluczowe dla rozwoju biznesów.

Materiał partnerski

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!