Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Cztery filary skutecznej sprzedaży w internecie - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
E-commerce

Cztery filary skutecznej sprzedaży w internecie

27 kwietnia 2023 7 min czytania

Problemem większości właścicieli sklepów internetowych jest to, że koncentrują swoje wysiłki niemal wyłącznie na zwiększaniu ruchu na stronie, często pomijając inne kluczowe wskaźniki wpływające na poziom i zyskowność sprzedaży. Poznaj cztery filary kompletnej strategii e‑commerce i uwzględnij je w planie działań.

Partnerem materiału jest eStrategie.

W E‑COMMERCE możemy wskazać cztery główne zmienne, które mają bezpośredni wpływ na zyskowność sprzedaży:

  1. Ilość odwiedzających (ruch na stronie).

  2. Skuteczność sklepu (współczynnik konwersji).

  3. Średnia wartość zamówienia.

  4. Częstotliwość zakupów (lojalność klienta).

Zwiększając dowolny z nich, poprawiamy wynik finansowy sklepu.

Ruch na stronie

Generowanie liczby odwiedzających to najczęściej spotykana taktyka wśród właścicieli sklepów internetowych. Większość z nich skupia się niemal wyłącznie na tym elemencie, uruchamiając coraz to nowe działania reklamowe, takie jak AdWords, SEO czy porównywarki cenowe.

Ruch jest oczywiście ważny, wręcz konieczny, aby sprzedaż mogła osiągnąć odpowiednio dużą skalę. Skupienie się wyłącznie na tym aspekcie ma jednak dwie zasadnicze wady. Po pierwsze, generowanie ruchu jest drogie i będzie coraz droższe. Po drugie, konkurencja robi dokładnie to samo.

Ze wszystkich czterech zmiennych ruch jest najdroższy i zanim zainwestujesz duże kwoty w reklamę, upewnij się, czy nie tracisz na tym pieniędzy, ponieważ bez optymalizacji sklepu pod kątem skuteczności płatne kampanie reklamowe są często nierentowne. Zobaczmy zatem, o co warto zadbać, zanim zapłacimy za kolejną reklamę.

Współczynnik konwersji

To najważniejsza wartość określająca skuteczność sklepu. Wskazuje, jaki procent osób odwiedzających sklep decyduje się na zakup. Współczynnik konwersji w sklepach, w których nie były podejmowane żadne działania optymalizujące, zazwyczaj oscyluje wokół 1%. Oznacza to, że na 100 odwiedzających sklep jeden dokonuje zakupu.

Celem jest osiągnięcie współczynnika konwersji na poziomie minimum 2–3%. Dzięki temu z tych samych 100 osób, które odwiedzą nasz sklep, kupi nie jedna osoba, a dwie lub trzy. Różnica jest kolosalna, ponieważ oznacza podwojenie lub potrojenie przychodów przy takim samym wydatku na ruch.

Każdy sklep jest inny, biorąc pod uwagę rodzaj oferowanych produktów, specyfikę branży czy grupę docelową. Z tego powodu praca nad poprawą współczynnika konwersji zazwyczaj musi być poprzedzona kompleksowym audytem. Taka analiza bada m.in. to, jak klienci zachowują się w sklepie, gdzie klikają, gdzie „gubią się” w procesie zakupowym. Dzięki temu można niskopoziomowo ocenić obecny stan oraz wskazać elementy, które hamują sprzedaż.

Podejście to pozwala na wypracowanie indywidualnego modelu budowania zaufania do sklepu, co obok takich elementów jak ratowanie porzuconych koszyków, czy szerzej, automatyzacja marketingu wprost przekłada się na wyższą konwersję. Zbyt niski poziom konwersji jest najczęstszym powodem braku zwrotu z inwestycji w reklamę.

Średnia wartość zamówienia

Nie bez powodu podczas składania zamówienia w McDonalds sprzedawca pyta, czy powiększamy zestaw o frytki, a na stacji benzynowej, płacąc za paliwo, otrzymujemy ofertę hot doga lub kawy. To po prostu działa. Maksymalizowanie średniej wartości zamówienia bezpośrednio przekłada się na osiągane zyski, a sklep internetowy w tym zakresie nie różni się wiele od stacjonarnego.

Najlepszy klient to taki, który już otworzył portfel, dlatego moment podjęcia przez niego decyzji o zakupie to najlepsza okazja, aby podnieść wartość całego zamówienia. Sprzedaż łączona, produkty powiązane, up‑sell, dosprzedaż tego samego dnia – jest wiele możliwości podnoszenia średniej wartości koszyka, które warto testować w sklepie internetowym. Amazon generuje 30% przychodów dzięki sprzedaży łączonej.

Częstotliwość zakupów

Jednym z największych wyzwań sklepów internetowych jest zamiana klientów kupujących jednorazowo w klientów kupujących wielokrotnie.

Jeżeli nie były podejmowane żadne działania mające na celu poprawę tego wskaźnika, odsetek tzw. jednorazowych klientów najczęściej przekracza 85%. Innymi słowy, na 10 osób, które dokonały zakupu, tylko jedna kupiła coś po raz kolejny. Zmierz ten wskaźnik w swoim e‑sklepie, a przekonasz się, ile potencjału leży tylko w tym jednym obszarze. Częstotliwość zakupów to nic innego, jak lojalność kupujących. Pierwsza transakcja jest często nierentowna lub zysk z niej jest minimalny z powodu wysokich kosztów pozyskania klienta. W wielu sklepach dopiero kolejne zakupy dokonane przez tę samą osobę przynoszą zysk.

Wykorzystanie potencjału drzemiącego w dotychczasowych klientach to klucz do podniesienia zyskowności sklepu. Osoby, które już wcześniej obdarzyły nas zaufaniem oraz zdecydowały się na zakup, to doskonała baza klientów. Odpowiednie gospodarowanie takimi kontaktami to kolejny krok w rozwoju sklepu internetowego.

Jak można poprawić częstotliwość zakupów? Kluczem jest znajomość zachowań klienta oraz dostosowanie naszych ofert i komunikatów do jego preferencji. Skoro mówimy o naszych klientach, w naszej bazie mamy informacje o ich dotychczasowych zakupach, produktach i kategoriach, które przeglądali, oraz artykułach, które czytali na naszym blogu. Na bazie tych informacji jesteśmy w stanie pokazać im bardziej dopasowane oferty, a tym samym zwiększyć nasze szanse na sprzedaż. Z dostępnymi dzisiaj narzędziami można robić to w sposób niemal całkowicie zautomatyzowany. Możliwości jest wiele. Spróbuj kupić coś na Amazonie, a przekonasz się, jak działają najlepsi.

Pomijane przez 90% sklepów…

Zaskakująco wiele sklepów internetowych, które analizujemy i z którymi rozpoczynamy współpracę, chcąc zwiększyć zyski, koncentrowało się dotychczas niemal wyłącznie na tym samym: płatnych kampaniach reklamowych (np. SEO, AdWords), jednocześnie zupełnie ignorując współczynnik konwersji, średnią wartość zamówienia oraz lojalność klientów.

Ta sytuacja przypomina rybaka, który raz po raz zarzuca sieć niezadowolony z połowu, nie zastanawiając się, czy jego sieć jest wystarczająco szczelna dla ryb, które chce złowić, oraz czy miejsce połowu jest odpowiednie.

Przedstawiony powyżej czterofilarowy model odsłania zupełnie nowe możliwości i potencjał do wykorzystania. Źródło sukcesu największych graczy na rynku e‑commerce tkwi m.in. w tym, że każdy z tych obszarów traktują i rozwijają z takim samym zaangażowaniem.

W handlu internetowym dobrze sprawdza się zasada: „najpierw optymalizuj, potem skaluj”. Pozwala ona znacznie efektywniej wykorzystać budżety na rozwój sprzedaży w internecie.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Przeczytaj teksty ekspertów »

Wakacje kupione w sieci 

, Krystian Wesołowski PL

Aby urlop był naprawdę bezstresowy, płatność za podróż, hotel i atrakcje również powinna taka być.

Gotowość na e-commerce 

, Piotr Kwiatkowski PL

Jak w rekordowo krótkim czasie stworzyć platformę e-commerce, wyznaczyć kierunek rozwoju firmy, budować jej markę w sieci i poza nią?

Korzyści z wdrożenia omnichannel w branży modowej 

, Katarzyna Bilan PL, Tomasz Cymerman PL

Marka odzieżowa QUIOSQUE, obsługująca sieć 145 salonów i stronę e-commerce, zdecydowała się na wdrożenie strategii omnichannel. Krok ten pozwolił zwiększyć przychody o 500%.

Numer GTIN paszportem do świata online 

, Magdalena Krasoń-Wałęsiak

Wzrost znaczenia handlu elektronicznego generuje problemy związane ze standaryzacją usług i potrzebę budowania nowych narzędzi, które ją zapewniają.

Pobierz artykuł pdf niezabezpieczony

Pobierz artykuł pdf zabezpieczony

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj