Więcej w: Transformacja organizacyjna
Modele biznesowe

Marek Tarnowski: udziały prywatnych marek będą rosły

Zdecydowana większość firm produkujących dobra szybko zbywalne (FMCG – Fast Moving Consumer Goods) zmaga się z podobnymi dylematami jak Tom Rose. Wejście w tzw. prywatną markę (private label) daje z reguły zwiększoną, regularną sprzedaż. Z drugiej jednak strony stawia znak zapytania nad „sprawiedliwym” podziałem marży między właścicielem marki a producentem oraz perspektywami ich dalszej współpracy. Jednak dyrektor Rose Partyware ma teraz […]

27 kwietnia 2023
Rozwój nowych produktów

Dariusz Zbytniewski: za wiedzą właścicieli spółki należałoby przygotować plan jej rozwoju

Problem, czy koncentrować się na dotychczasowej działalności czy wejść w nowe obszary usług, nie wywołałby tak silnych kontrowersji w firmie, gdyby lepsza była w niej komunikacja, a proces opracowywania strategii spółki przebiegał w sposób bardziej usystematyzowany. TukanArt odniósł duży sukces, kreując reklamy. Jednak w przyszłości dalszy rozwój firmy może napotkać bariery – między innymi ze względu na bardzo silną koncentrację tzw. portfela […]

27 kwietnia 2023
Strategia rozwoju

Chcemy być numerem jeden

Grupa Kapitałowa Śnieżka zadebiutowała na warszawskiej GPW w 2003 roku. W ubiegłym roku Grupa osiągnęła jeden z najlepszych wyników sprzedaży w swojej historii. O tym, co zadecydowało o rozwoju firmy i w jaki sposób buduje ona wartość dla klientów, rozmawiamy z Piotrem Mikrutem, prezesem Grupy Śnieżka. Partnerem materiału jest: Chcemy być numerem jeden W 2003 roku cena emisyjna jednej akcji Śnieżki wynosiła 22 złote, a podczas pierwszego notowania osiągnęła […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

LOTOS: jak podwoiliśmy wielkość firmy

Na przełomie XX i XXI wieku w otoczeniu biznesowym Rafinerii Gdańskiej (obecnie Grupy LOTOS) zachodziły ważne zmiany. Szybki rozwój polskiej gospodarki po zmianie systemu w 1989 roku sprawił, że dynamicznie rósł popyt na paliwa zarówno ze strony firm, jak i dysponujących coraz większą siłą nabywczą konsumentów. Planowana akcesja Polski do Unii Europejskiej powodowała konieczność zapewnienia w przyszłości podaży produktów naftowych o jakości […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

To już działa: ładowanie samochodu elektrycznego w 10 minut

CZY WIESZ, ŻE: czas ładowania samochodu elektrycznego jest już podobny do czasu tankowania. Scenariusz pierwszy: przyjeżdżasz na stację benzynową, tankujesz, wypijasz kawę, korzystasz z toalety i jedziesz dalej. Scenariusz drugi: przyjeżdżasz na stację ładowania, podpinasz samochód do źródła prądu, wypijasz kawę, korzystasz z toalety i jedziesz dalej. Czym różnią się te dwa scenariusze? Na początek tylko tym, że każdy z nich dotyczy innego […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Sztuczna inteligencja z poczuciem humoru zmieni zarządzanie

Czy robot będzie lepszym szefem niż ty? To bardzo możliwe. Jeśli tylko sztuczna inteligencja opanuje zdolności miękkie – takie jak poczucie humoru – to zacznie pełnić bardziej ludzkie role i może stać się liderem, za jakim wszyscy chcieliby podążać. To nie science fiction, ta zmiana już zachodzi. Coraz częściej mówi się, że to właśnie umiejętności miękkie są […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Uber, Lime i kryzys. Dlaczego firmy oferujące przewozy i hulajnogi miejskie mają problem?

Najkrótsza historia start‑upu: pomysł, rozwój, sukces (czasem gigantyczny), kryzys. Dlaczego kryzys? Czy da się go uniknąć? Jak tego dokonać? Albo konkretniej: dlaczego hulajnogi miejskie i usługi łączenia przewoźników z klientami powiązane są ostatnio z tak wieloma problemami? Dwie historie, jeden wniosek W tym artykule posłużymy się dwoma historiami nowoczesnych firm, które osiągnęły w ostatnim czasie ogromną popularność. Pierwsza dotyczy start‑upu, który […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Naukowe metody radzenia sobie z „czarnymi łabędziami”

Jeśli „czarny łabędź” kojarzy ci się z dużym ptakiem lub thrillerem psychologicznym z Natalie Portman, to najpewniej nie zajmujesz się ryzykiem organizacyjnym. Dla menedżera ds. ryzyka „czarne łabędzie” są bardzo mało prawdopodobnymi zdarzeniami, które mogą wywrzeć kolosalny wpływ na biznes lub społeczeństwo w tych sporadycznych przypadkach, w których rzeczywiście wystąpią. Znakomitym przykładem takiego zjawiska jest katastrofa w Fukushimie, w marcu 2011 roku, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Raymond Kurzweil gościem specjalnym Executive Experience Day

Raymond Kurzweil będzie gościem specjalnym Executive Experience Day – wirtualnego spotkania przedstawicieli zarządów międzynarodowych przedsiębiorstw i instytucji podczas konferencji Beyond Tomorrow Podsumowaniem trzydniowej wirtualnej konferencji Beyond Tomorrow będzie sesja Executive Experience, która odbędzie się 25 listopada w formie interaktywnych warsztatów w gronie praktyków cyfrowej transformacji z Europy Środkowej, Rosji, Bliskiego Wschodu i Afryki. Prelekcje wygłoszą: dr James Goodnight, CEO SAS; […]

27 kwietnia 2023
Transformacja organizacyjna

Zarządzanie ryzykiem w firmie – cele i metody

Nie sposób wyeliminować ryzyko w biznesie. Jest ono nieodłącznym elementem funkcjonowania każdej firmy. Można jednak spróbować je zminimalizować. Umiejętne zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie może znacząco ograniczyć straty, a niekiedy i zwiększyć przychody. Ten proces nie należy jednak do prostych, a istotne znaczenie w tym przypadku ma umiejętność prognozowania. Jak powinno przebiegać zarządzanie ryzykiem? Z jakich etapów się składa? Zarządzanie ryzykiem – główne cele […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!