Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Korzyści z wdrożenia omnichannel w branży modowej - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
E-commerce

Korzyści z wdrożenia omnichannel w branży modowej

26 kwietnia 2023 7 min czytania

Marka odzieżowa QUIOSQUE, obsługująca sieć 145 salonów i stronę e‑commerce, zdecydowała się na wdrożenie strategii omnichannel. Krok ten pozwolił zwiększyć przychody o 500%.

Partnerem materiału jest Fast White Cat.

QUIOSQUE to polska marka odzieżowa obecna na rynku od ponad 15 lat. Ma sieć 145 salonów działających w mniejszych i większych miastach w Polsce oraz platformę e‑commerce (zbudowaną z wykorzystaniem sytemu Magento), która od początku jest zarządzana i rozwijana przez zespół Fast White Cat. Decyzja o wejściu w kanał e‑commerce w znacznym stopniu przyczyniła się do sukcesywnego wzrostu sprzedaży i poszerzenia grona klientek. Kolejnym krokiem milowym w rozwoju firmy było rozpoczęcie w 2016 roku procesu wdrażania strategii omnichannel, która zapewnia klientom spójne, spersonalizowane doświadczenie zakupowe, poszerza dostępność produktów, a samej marce gwarantuje wzrost sprzedaży. Prace nad rozwiązaniami omnichannel zostały zaplanowane przez analityków biznesowych Fast White Cat i podzielone na kilka etapów.

Pierwszy etap rozpoczął się na początku 2016 roku i obejmował budowę oraz wprowadzenie jednolitego w całej sieci, nowego systemu magazynowego oraz powstanie Inventory Managera – inteligentnego systemu rozdzielającego i przesuwającego towar według zapotrzebowań w całej sieci. Systemy zostały ze sobą zintegrowane.

Drugi etap rozpoczął się w drugiej połowie 2016 roku i obejmował integrację platformy e‑commerce Magento z nowym systemem magazynowym. Uruchomienie produkcyjne odbyło się w połowie marca 2017 roku.

Drugi etap wdrożenia znacząco usprawnił procesy logistyczne, a to w połączeniu z pracami optymalizacyjnymi na platformie zaowocowało 250‑procentowym wzrostem przychodów oraz 150‑procentowym wzrostem konwersji. Pracami, które odbywały się równolegle z wdrożeniem strategii omnichannel w e‑sklepie, były:

  • przeprojektowanie wersji mobilnej sklepu: udział procentowy ruchu mobilnego, który w roku 2015 był na poziomie 9%, w 2017 wzrósł do ponad 21%;

  • podział produktów według stron tagów: stworzenie dodatkowych stron, które pojawiły się w naturalnych wynikach wyszukiwania;

  • optymalizacja kampanii AdWords, która zaowocowała wzrostem konwersji z 0,60%, przez 0,84%, do 1,11%;

  • wprowadzenie funkcji sortowania listy towarów w zależności od aktualnych stanów magazynowych, co zwiększyło przychody aż o 15%;

  • wdrożenie przez QUIOSQUE nowego programu lojalnościowego dla klientów.

Trzeci etap rozpoczął się w marcu 2017 roku, w jego ramach skupiliśmy się na integracji z systemem magazynowym obsługującym sklepy stacjonarne. W efekcie byliśmy w stanie udostępnić klientom możliwości sprawdzania w czasie rzeczywistym, czy dany produkt jest dostępny w salonach stacjonarnych. Prace związane z etapem trzecim zostały zakończone w maju 2017 roku.

W wyniku wprowadzonych zmian przychody wzrosły o 150%, konwersja o 60%.

Po zrealizowaniu powyższych kroków nadszedł czas na zaplanowanie wdrożenia kolejnych elementów modelu omnichannel. Jednym z najważniejszych jest zatarcie granicy między doświadczeniami klienta online i offline. W ramach tego działania wprowadziliśmy lub wprowadzimy następujące rozwiązania:

Zamów online, odbierz w sklepie stacjonarnym – w sklepach stacjonarnych będzie można odebrać zamówienia ze sklepu internetowego bez ponoszenia kosztów dostawy. Salony QUIOSQUE znajdują się w różnej wielkości miastach na terenie całej Polski, co jest ogromnym udogodnieniem dla kupujących. Co więcej, w ramach prac zmierzających do poprawy doświadczenia klienta zaplanowano stworzenie modułu, który będzie podpowiadał kupującemu, na podstawie udostępnionej lokalizacji, najbliższe salony, w których będzie mógł odebrać paczkę.

Wdrożenie Omnichannel W QUIOSQUE PRZEPROWADZONE PRZEZ FAST WHITE CAT

Towar zamówiony online, zwrócony w sklepie stacjonarnym – klient ma możliwość odstąpienia od zakupu dokonanego w e‑sklepie i zwrócenia towaru w salonie stacjonarnym. Na początku wdrożenia strategii omnichannel stworzyliśmy jednolity system magazynowy. Dzięki niemu obsługa sklepu może bez problemu zidentyfikować miejsce i datę zakupu towaru. Na podstawie tych informacji przyjmuje lub odrzuca zwrot, np. ze względu na przekroczenie regulaminowego czasu na jego dokonanie. W efekcie klient może szybko i bezkosztowo dokonać zwrotu towaru, ewentualnie wymiany na inny lub też dokupienia kolejnego – postawiliśmy tutaj duży nacisk na działania podwyższające wartość sprzedawanego produktu (up‑selling).

Wdrożenie pełnej usługi Click&Collect, czyli możliwość zarezerwowania produktu online i odbiór w sklepie. Jest to duże ułatwienie dla klienta. Pozwala skrócić oczekiwanie na wysyłkę zamówienia z magazynu pod podany przez klienta adres. Według naszej koncepcji, przy wyborze salonu stacjonarnego klient od razu widzi, które produkty nie są dostępne od ręki, dzięki czemu może zadecydować, czy chce je domówić online, czy może wybrać inny model lub rozmiar. Zamówienie może zostać zrealizowane tylko wtedy, jeśli wszystkie produkty w koszyku są dostępne w wybranym salonie. Po złożeniu takiego zamówienia jest tworzony dokument zlecenia wewnętrznego. Salon kompletuje zamówienie, a klient jest powiadamiany o możliwości odbioru, wraz z informacją, do kiedy rezerwacja jest ważna.

Zamówienie brakującego produktu w sklepie stacjonarnym – obsługa sklepów będzie miała możliwość zamówienia dla klienta w salonie produktów, które nie są dostępne stacjonarnie, a są na stanie e‑sklepu. Będzie je można następnie bezpłatnie dostarczyć klientowi. Cele takiego działania to przede wszystkim zadowolenie kupującego, wyręczenie go w składaniu zamówienia, zapewnienie mu bezpłatnej przesyłki oraz dokonanie transakcji bez konieczności zapraszania go do salonu po raz drugi. W tym modelu płatność za zamówiony produkt jest pobierana w salonie. Klient otrzymuje dowód zakupu jako potwierdzenie zamówienia. Towar jest dostarczany po kilku dniach pod wskazany adres.

Efekty wdrożenia strategii omnichannel

Wdrożenie spójnej strategii omnichannel miało bardzo duże znaczenie dla naszego klienta i w praktyce przyczyniło się do tego, że kanał sprzedaży internetowej stał się jednym z najważniejszych w kontekście rozwoju firmy. Powyższa infografika prezentuje na liczbach efekty wspólnej pracy z klientem.

Podsumowanie

Handel internetowy jest w obecnych czasach głównym motorem napędowym sprzedaży firm na całym świecie. Już chyba nikt nie wyobraża sobie osiągania znacznych wzrostów bez udziału sprzedaży internetowej, a jeśli mowa o wzrostach, to osiągnięcie ich bez spójnej strategii omnichannel jest praktycznie niewykonalne. Jak pokazuje przedstawiony przykład naszego klienta sieci QUIOSQUE, wdrożenie strategii omnichannel przekłada się na znaczące wzrosty i poprawę wizerunku marki. W efekcie wspólna praca przełożyła się na całościowy wzrost przychodów o prawie 500% w ciągu trzech lat.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Przeczytaj teksty ekspertów »

Wakacje kupione w sieci 

, Krystian Wesołowski PL

Aby urlop był naprawdę bezstresowy, płatność za podróż, hotel i atrakcje również powinna taka być.

Gotowość na e-commerce 

, Piotr Kwiatkowski PL

Jak w rekordowo krótkim czasie stworzyć platformę e-commerce, wyznaczyć kierunek rozwoju firmy, budować jej markę w sieci i poza nią?

Cztery filary skutecznej sprzedaży w internecie 

, Paweł Regiec PL

Problemem większości właścicieli sklepów internetowych jest to, że koncentrują swoje wysiłki niemal wyłącznie na zwiększaniu ruchu na stronie, często pomijając inne kluczowe wskaźniki wpływające na poziom i zyskowność sprzedaży.

Numer GTIN paszportem do świata online 

, Magdalena Krasoń-Wałęsiak

Wzrost znaczenia handlu elektronicznego generuje problemy związane ze standaryzacją usług i potrzebę budowania nowych narzędzi, które ją zapewniają.

Pobierz artykuł pdf niezabezpieczony

Pobierz artykuł pdf zabezpieczony

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj