Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Tomasz Półgrabski: Specjalizacja czy rozszerzanie działalności? - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Tomasz Półgrabski: Specjalizacja czy rozszerzanie działalności?

26 kwietnia 2023 5 min czytania
Tomasz Półgrabski: Specjalizacja czy rozszerzanie działalności?Tomasz Półgrabski: Specjalizacja czy rozszerzanie działalności?

Analizując przypadek Turbo Event, warto zadać sobie dwa kluczowe pytania: Czy w interesie agencji rzeczywiście leży wchodzenie w zupełnie nowe obszary, takie jak imprezy biegowe? I czy agencja dysponuje zasobami i posiada kompetencje, by zorganizować takie imprezy i obsłużyć dużych klientów, innych niż jej dotychczasowy główny sponsor?

Istnieje wiele firm, które wyspecjalizowały się w jednym obszarze działalności czy w obsłudze jednego klienta i dzięki tej specjalizacji osiągają dobre wyniki. Są oczywiście uzależnione od jednego odbiorcy. W świecie sportu można jednak znaleźć wiele przykładów, które pokazują, że agencje obsługujące tylko jedną imprezę sportową oraz agenci skupieni wyłącznie na jednym sportowcu mogą efektywnie działać przez wiele lat.

Równocześnie można mnożyć przykłady przedsiębiorstw, które były wyspecjalizowane w jednym obszarze i próbowały bez powodzenia rozszerzyć dotychczasową działalność. Takie próby podjęto m.in. w jednej z sieci fast foodów, gdzie ze spółki matki wyodrębniono dział marketingu i stworzono agencję, która miała obsługiwać nowych klientów, obok marek należących do grupy. Praktyka pokazała jednak, że obsługa sieci fast foodów tak absorbowała nową agencję, że zupełnie nie była w stanie obsłużyć nowych dużych klientów – po kilku latach powrócono do pierwotnego rozwiązania.

Podobnie może być w przypadku Turbo Event. Firma wyspecjalizowała się w organizacji jednego typu, bardzo wymagających oraz skomplikowanych, eventów i osiągnęła mistrzostwo. Obcięcie budżetu przez głównego sponsora, firmę ubezpieczeniową ISV Insurance, jest sygnałem ostrzegawczym. Jednak Konrad Kwiatkowski, szef marketingu ubezpieczyciela, zapewnił Marię o dobrej ocenie Motor Bike Show przez akcjonariuszy jego spółki i dodatkowo zadeklarował, że jako główny sponsor nie zamierza się z tego projektu wycofywać. Może więc lepiej przeczekać ten rok z nieco zmniejszonym budżetem? Może warto potwierdzić konkretny zakres współpracy ze sponsorem w przyszłości, czyli zabezpieczyć prognozę wyniku finansowego na nadchodzące lata? Takie działania mogą być skuteczniejsze od nerwowego i nieprzemyślanego poszukiwania nowych klientów i nowych obszarów działalności firmy bez uprzedniej dokładnej analizy rynku i własnego potencjału.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Uniezależnić się od kluczowych klientów 

Paweł Kubisiak PL, Agnieszka Węglarz PL

Wasza prezentacja zrobiła na nas wielkie wrażenie. Oczywiście nie przesądza to jeszcze o wygranej w naszym konkursie, ale już znaleźliście się wśród trzech firm, z którymi będziemy kontynuować rozmowy – powiedział Wiktor Mioduszewski, dyrektor marketingu Olympia Banku.

Zupełnie inaczej wyglądałaby sytuacja, gdyby ubezpieczyciel planował wycofać się ze współpracy. Wówczas agencja powinna poszukać nowych klientów, jednak ten proces trzeba przeprowadzić w sposób przemyślany i usystematyzowany. Wejściu firmy w nowy obszar działalności musi towarzyszyć odpowiedni rozwój kompetencji, w tym na przykład perfekcyjne opanowanie kwestii bezpieczeństwa, które są nieodzowne przy organizowaniu imprez masowych.

Dostrzegam analogię do podejścia stosowanego przez nas na PGE Narodowym. Obecnie jedną z naszych czterech linii biznesowych jest wynajem powierzchni oraz wsparcie operacyjne dla organizatorów wydarzeń. Dysponujemy zasobami w postaci atrakcyjnych powierzchni biurowych, konferencyjnych i eventowych. Mamy także wysokie kompetencje w wynajmowaniu tych powierzchni i zarządzaniu nimi. Doskonale znamy rynek, zbudowaliśmy mocną markę miejsca z różnorodną ofertą najwyższej jakości. Ta jakość wynika z doskonałej znajomości obiektu, jego potencjału, umiejętności udzielenia odpowiedzi na wszystkie pytania najbardziej wymagającego klienta. Nasi ludzie są bezpośrednio zaangażowani we wszystkie procesy związane z przebiegiem wydarzeń organizowanych przez podmioty zewnętrzne – doradzamy, wspieramy, często pracujemy jako jeden team. Takie podejście, czyli aktywna sprzedaż i usługa dodatkowa w postaci wsparcia dla organizatorów, minimalizuje ryzyko i zapewnia stabilny przychód w tej linii biznesowej. To między innymi dlatego PGE Narodowy jest dziś samofinansującym się przedsięwzięciem. Na trudnym i mocno konkurencyjnym rynku jako operator, jako podmiot biznesowy, jako sprawnie zarządzana firma musimy stale umacniać swoją pozycję i utrzymywać przewagę. Nie chcemy i nie będziemy tego robić na poziomie cen.

Dlatego stoimy przed kluczowymi decyzjami dotyczącymi poszerzenia oferty o wydarzenia organizowane przez nas jako operatora. Nasz zespół od lat współpracuje z najbardziej doświadczonymi i renomowanymi firmami organizującymi zarówno wielkie wydarzenia na kilkadziesiąt tysięcy osób, jak i prestiżowe eventy biznesowe. To dla nas doskonała platforma do wzmacniania istniejących i pozyskiwania nowych kompetencji w zakresie event management. Każda impreza jest wyjątkowa, każde wydarzenie to wspaniała lekcja, każdy event to kolejny wkład do banku naszych wewnętrznych kompetencji. Kiedy zyskam pewność, że jesteśmy jako zespół gotowi, zaczniemy organizować własne wydarzenia – zarówno masowe (na kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy osób), jaki i biznesowe, które pozwolą na umocnienie naszej pozycji na dynamicznie rozwijającym się rynku MICE. Wdrożenie tego procesu powinno być jednak przeprowadzone w sposób racjonalny i przemyślany. Na PGE Narodowym działamy już trzy lata. Będziemy doskonale wiedzieć, kiedy w najbliższej przyszłości nadejdzie ten moment, by powiedzieć: „jesteśmy gotowi wykonać kolejny krok”. Taki cel sobie wyznaczyliśmy i konsekwentnie zmierzamy do jego realizacji.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!