W ubiegłym roku ponad 230 tysięcy Polaków uczestniczyło w różnych formach aktywności związanych z promocją zdrowego stylu życia, wspieranych przez Santander Consumer Bank. Lider rynku consumer finance w Polsce konsekwentnie angażuje się w promocję nordic walkingu, popularyzuje ideę transplantologii i wyjaśnia, jakie trudności muszą pokonywać każdego dnia chorzy na mukowiscydozę.
Partnerem materiału jest Santander.

Działająca od ponad czterech lat Akademia Zdrowia Santander Consumer Banku obejmuje wiele form aktywności, których celem jest popularyzacja zdrowego stylu życia. W ubiegłym roku w ramach realizowanych działań udało się nam dotrzeć do ponad trzech milionów Polaków. Działania te obejmują zarówno aktywność sportową, jak i inicjatywy popularyzatorskie w internecie.
Santander Consumer Bank nie tylko promuje zdrowy styl życia, ale także bada postawy Polaków dotyczące różnych form rekreacji oraz wskazuje te, które najkorzystniej wpływają na zdrowie. W ubiegłym roku opublikowaliśmy raport Marsz po długie życie, w którym zaprezentowaliśmy wyniki badania dotyczącego postaw prozdrowotnych mieszkańców naszego kraju. Zdaniem ankietowanych, na nasze zdrowie najkorzystniej wpływają: jazda na rowerze (54,6%) oraz pływanie (49%). Na trzecim miejscu respondenci wskazali nordic walking i spacery (40,3%). W pierwszej piątce znalazły się również bieganie (26,7%) oraz taniec (14,3 %). Badanie pokazało, że nordic walking jako dyscyplinę sportu zna 85% Polaków. Co trzeci ankietowany uczestniczył w treningu marszu z kijkami. W tej grupie 7,4% uprawia ten sport regularnie, a co piąty ankietowany deklaruje, że kilkakrotnie maszerował z kijkami. Moda na nordic walking jest równie popularna wśród kobiet, jak i wśród mężczyzn. Ta forma rekreacji cieszy się uznaniem ludzi z różnych środowisk, niezależnie od miejsca zamieszkania.

Liczy się lokalność
O tym, że nordic walking to sport rodzinny i wielopokoleniowy, najlepiej świadczą lokalne treningi organizowane w ramach Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku. W 2018 roku odbywały się one w 172 miejscowościach, m.in. w: Polanicy‑Zdroju, Ustroniu, Lublinie, Rokietnicy, Polańczyku, Kolbuszowej i Hajnówce. Co tydzień, od maja do listopada, ludzie lubiący aktywny wypoczynek maszerowali po swoje zdrowie pod opieką doświadczonych instruktorów nordic walkingu. Na zajęciach, w przyjaznej atmosferze, spotykały się trzy generacje – dziadków, rodziców i dzieci. Treningi były nie tylko okazją do dbania o zdrowie, ale też szansą na budowanie wielopokoleniowych relacji, nawiązywania nowych znajomości i przyjaźni.
Ważnym filarem Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku są Puchary Polski i Puchary Regionalne Nordic Walking. Na tych wydarzeniach pojawiają się bardziej doświadczeni miłośnicy tej dyscypliny sportu, pracujący nad poprawieniem swojego czasu lub techniki. W zeszłym roku odbyło się 15 tego typu wydarzeń, podczas których udało się nie tylko pobić wiele czasowych rekordów, ale także promować aktywność sportową wśród kibiców.
W ramach Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku ukazują się także materiały edukacyjne promujące zdrowy styl życia, w których popularyzujemy ideę nordic walking. W 2018 roku publikacje te dzięki kanałom marketingowym Santander Consumer Banku i sieci 320 oddziałów trafiły do kilku milionów Polaków. Istotne w tym procesie było zaangażowanie ambasadorów – Justyny Kowalczyk oraz aktorów Tamary Arciuch oraz Bartłomieja Kasprzykowskiego, którzy w swoich kanałach społecznościowych zachęcali Polaków do ruszenia się z kanapy i podjęcia aktywności fizycznej, takiej jak marsz z kijkami do nordic walkingu. Co ważne, zakup odpowiedniego sprzętu nie rujnuje budżetu domowego, bo dobre kijki można kupić już za kilkadziesiąt złotych. A dzięki przystępnie stworzonym materiałom, dostępnym m.in. na stronie Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku, można szybko opanować sztukę chodzenia z kijami.
Akademia Zdrowia Santander Consumer Banku w liczbach
5926 wydarzeń ogólnopolskich i lokalnych udało się wesprzeć w ramach Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku
172 lokalizacje z darmowymi treningami nordic walkingu w całej Polsce
380 000 000 kalorii spalonych podczas wrześniowego Finału Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku we Wrocławiu
100 000 – tyle oświadczeń woli ze zgodą na transplantację udało się rozdać podczas wydarzeń wspieranych w ramach akcji „Zwykła karta – niezwykły dar”
96,5 miliona metrów, czyli ponad dwa obwody Ziemi wzdłuż równika, przemaszerowali z kijami nordic walking uczestnicy darmowych treningów
233 339 osób wzięło udział w ramach Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku
Razem można więcej
Lider finansów konsumenckich w Polsce od lat wspiera polską transplantologię. Co roku pracownicy Santander Consumer Banku (niemal 70% z nich angażuje się w różne formy aktywności związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu) biorą udział w Biegu po Nowe Życie. W tej wyjątkowej inicjatywie uczestniczą również ludzie po przeszczepach, wybitni sportowcy, gwiazdy telewizji. Jest to wyjątkowe wydarzenie, które odbywa się dwa razy w roku – wiosną w Wiśle, wczesną jesienią w Warszawie. Z kolei podczas wspieranego Biegu po Oddech, odbywającego się na początku września w stolicy Polskich Tatr, głośno mówimy o codziennych wyzwaniach, z jakimi mierzą się chorzy na mukowiscydozę. Sam bieg to dla nich okazja do walki o dłuższe życie. Na trasie 5‑kilometrowego wyzwania wspólnie stają nie tylko chorzy, ale również ich bliscy, lekarze i opiekunowie, którym ten temat jest szczególnie bliski.
W 2018 roku udało się nam wraz organizatorami Biegu po Nowe Życie przeprowadzić akcję „Zwykła karta – niezwykły dar”, w ramach której rozdaliśmy ponad 100 tysięcy oświadczeń woli ze zgodą na transplantację. Często były one przyczynkiem do podjęcia na ten temat rozmowy z bliskimi. Akcję „Zwykła karta – niezwykły dar” przeprowadziliśmy m.in. podczas Rodzinnego Rajdu Rowerowego we Wrześni oraz podczas spotkania LOTTO Ekstraklasy pomiędzy Lechią a Górnikiem Zabrze na stadionie Energa w Gdańsku. Zawitała także na takich imprezach, jak: 20. Piknik Olimpijski w Warszawie, Enea IRONMAN 70.3 Triathlon w Gdyni, FIS Grand Prix w skokach narciarskich w Wiśle, Memoriał Kamili Skolimowskiej na Stadionie Śląskim w Chorzowie, Puchar Świata FIS w skokach narciarskich, Klubowe Mistrzostwa Świata w piłce siatkowej, Finał Bike Maratonu w Sobótce, a także na meczach piłki ręcznej, wydarzeniach bokserskich oraz biegowych.
Na przełomie 2018 i 2019 roku Santander Consumer Bank wspierał także cotygodniowe 5‑kilometrowe biegi z pomiarem czasu – parkrun Polska. Podczas nich w każdą sobotę kilka tysięcy osób pokonuje nie tylko swoje słabości, ale także pracuje nad sobą, poprawiając kondycję i osiągając coraz lepsze wyniki. Odbywają się one w ponad 60 polskich miejscowościach – zarówno w dużych miastach, takich jak Wrocław, Gdańsk czy Katowice, jak i w małych miasteczkach – Kudowa‑Zdrój, Kościan oraz Żary.
Wszystkie działania Santander Consumer Banku z zakresu CSR koncentrują się na aktywności fizycznej i promocji zdrowego stylu życia. Przy okazji wspominanych inicjatyw realizowaliśmy udane, wieloletnie partnerstwa z trzecim sektorem.
Przeczytaj pozostałe artykuły raportu »
Dialog kluczem do sukcesu
Zrównoważony rozwój, Odpowiedzialność społeczna Ewelina Seget PL, Marzena Atkielska PL, Agnieszka Dolna PL, Adam Piwek PL, Magdalena Grońska PL, Joanna Socha PLWalka z ubóstwem, zmniejszanie nierówności społecznych i redukowanie negatywnego wpływu przemysłu na środowisko to tylko niektóre z bolączek, z którymi mierzą się firmy w Polsce.

Ruch społecznie odpowiedzialny
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Rozwój pracowników Rafał Mikołajczyk PLStaliśmy się uczestnikami i obserwatorami zmian w podejściu biznesu do społecznej odpowiedzialności – coraz więcej firm w Polsce realizuje działania CSR, które wykraczają poza obszar filantropii.

Stawiamy na wiedzę
Rozwój zarządzania, Zdrowie Agnieszka Dolna PLFundacja NUTRICIA od ponad 20 lat konsekwentnie realizuje misję, którą jest ochrona, promocja i zapewnienie zdrowia poprzez żywienie.
