Więcej w: Zespoły i współpraca
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Topniejący optymizm polskich firm

Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce są bardzo wrażliwe na zmiany zachodzące w środowisku biznesowym, toteż ich opinie są dobrym wskaźnikiem wyprzedzającym trendy. Dlatego wyniki piętnastej edycji badania MSP Index, cyklicznego projektu badawczego realizowanego na zlecenie Bibby Financial Services, mogą być sygnałem ostrzegawczym dla rynku, mimo że wśród przedsiębiorców wciąż dominuje optymizm. Badanie przeprowadzone w kwietniu bieżącego roku wykazało lekkie […]

27 kwietnia 2023
Cyfrowe przywództwo

Jak pobudzać kreatywność w zdalnym zespole?

Generowanie rozwiązań to jedno z kluczowych zadań zespołów, również tych rozproszonych. Do jego realizacji przydaje się kreatywność, która w zdalnym zespole rządzi się swoimi prawami. Jak więc ją pobudzać? Marissa Mayer, gdy była jeszcze szefową Yahoo, nie uważała, że praca zdalna to konieczność. Kreatywność w zdalnym zespole chciała pobudzać minimalizując odległość między pracownikami i sobą. W 2013 roku nakazała pracownikom zdalnym […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Handlowcy powinni zajmować się tylko sprzedażą

Sprzedaż stała się dysfunkcyjna – przekonuje Justin Roff‑Marsh, międzynarodowy ekspert w dziedzinie sprzedaży, i namawia do restrukturyzacji zespołów sprzedażowych. W rozmowie z Joanną Sochą, redaktorką „Harvard Business Review Polska”, tłumaczy, jak zbudować efektywne działy sprzedaży i wykorzystywać potencjał handlowców. W wielu organizacjach sprzedawcy poświęcają większość swojego czasu na obsługę klienta. Realizują wówczas zadania, takie jak pomoc we wdrażaniu nowych klientów, zarządzanie projektami, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Selekcja klienta pod kątem większej efektywności zespołu sprzedażowego

Pewnego mistrza gry w golfa zapytano, czy jego sukcesy są wynikiem ciężkiego treningu, czy bardziej szczęścia. Odpowiedział dyplomatycznie, że im więcej trenuje, tym więcej ma szczęścia. Jego odpowiedź, w oryginale brzmiąca „The harder I practice, the luckier I get”, da się odnieść do sprzedawania w internecie. Partnerem materiału jest Dzinga. Selekcja klienta pod kątem większej efektywności zespołu sprzedażowego Nie ma zgodności, co do […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Michał Nitka: Ważne, aby dać pracownikom szansę na uczestniczenie w dyskusji dotyczącej zmiany

Wyzwania Banku 55 są typowe dla firm, które mają do czynienia z przejęciami. W mediach i na rynku może pojawić się plotka czy też przeciek o transakcji, podczas gdy firma nie jest gotowa lub po prostu nie może przekazać pracownikom pełnych informacji o połączeniu. Bez względu na to, co jest powodem tego braku gotowości, gdy poufna informacja staje się powszechnie […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Gianpiero Petriglieri: Organizacja dla myśliwych i eksploratorów

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Kultura rytuałów w pracy zdalnej

Poranna odprawa przy kawie, wspólna pizza w piątek, witanie nowych członków w zespole ciastem, świętowanie sukcesów – w świecie bez zagrożenia epidemiologicznego większość firm celebruje rytuały, które nie tylko wywołują uśmiech na twarzach pracowników, ale przede wszystkim integrują, skracają dystans i budują pozytywną komunikację w zespole. Dlaczego nie robić tego samego, kiedy nasz zespół pracuje zdalnie? Podczas kryzysu spowodowanego COVID‑19 kultura […]

26 kwietnia 2023
Agile

Cztery obszary skutecznej sprzedaży

O tym, jak tworzyć zespoły sprzedażowe generujące stabilny wzrost przychodów, mówi Mark Roberge, wykładowca Harvard Business School, menedżer odpowiedzialny za sukces sprzedażowy w firmie HubSpot, autor książki Sales Acceleration Formula. Rozmawia Paweł Górecki. W swojej książce przedstawia pan szereg rad dotyczących tworzenia skutecznych zespołów sprzedażowych i zwiększania przychodów. Skupia się pan przy tym na czterech kluczowych obszarach, które mają pomóc […]

26 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Dowodzenie przez cele – Przywództwo w erze cyfrowej

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

26 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Czy wiesz jak tworzy się zespół?

Kiedy trzeba wspólnie rozwiązać jakiś problem, najczęściej nie da się uniknąć konfliktów. Nierzadko jeśli zadanie kończy się sukcesem, zaszczyty dzielone są po równo i osoby szczególnie angażujące się w projekt mają silne poczucie niesprawiedliwości. Czy w związku z tym należałoby porzucić pracę zespołową i skupić się na umiejętnościach jednostki? Partnerem materiału jest Balma. Człowiek w centrum uwagi Oczywiście, że nie. Rezultaty osiągane przez dobrze […]

26 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!