Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Praca w przestrzeni przyszłości - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Digitalizacja

Praca w przestrzeni przyszłości

27 kwietnia 2023 14 min czytania

Biura elastyczne coraz częściej wybierane są przez duże korporacje, które odnajdują w nich istotne atuty pozwalające zmierzyć się z nieprzewidywalnością rządzącą współczesną gospodarką. Rozmowa z Yotamem Alroyem, współzałożycielem, szefem rozwoju biznesu w firmie Mindspace.

Partnerem materiału jest Mindspace.

Jakie główne trendy można zaobserwować w obszarze biur elastycznych i coworkingowych?

Urbanizacja zmienia świat i branżę nieruchomości – być może bardziej niż jakąkolwiek inną branżę. Obecnie obserwujemy dużą migrację ludności do obszarów miejskich, która wymaga szybkiej reakcji, wdrożenia rozwiązań mieszkaniowych, a także komercyjnych. Dojazd do stref biznesowych z dzielnic mieszkaniowych stanie się łatwiejszy i szybszy, ponieważ jest on mierzony w czasie, a nie odległości. Autonomiczne samochody czy wspólne przejazdy zmienią centra miast i postrzeganie odległości. Potrzeba parkowania zostanie zmarginalizowana, przez co obecne parkingi będą musiały zostać przekształcone w nowe struktury o innym przeznaczeniu, na przykład logistycznym czy biurowym.

Coworking i elastyczne przestrzenie również zmieniły model biznesowy budynków biurowych, ponieważ coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że nie musi już podpisywać długoterminowej umowy najmu, co jest szczególnie ważne w dynamicznie ewoluującym i nieprzewidywalnym otoczeniu biznesowym. Właściciele wchodzą we współpracę z operatorami coworkingowymi, aby zapewnić dodatkowe usługi dla swoich najemców. Mindspace niedawno uruchomił program o nazwie „Mindspace for Landlords”. Opiera się on na umowach partnerskich z właścicielami, w ramach których zarządzanie budynkiem i usługami przechodzi w ręce Mindspace. Wszystko po to, by zapewnić lepszą jakość i doświadczenie użytkownika najemcom nieruchomości. Ponadto do oferty są wprowadzane elementy znane z rynku hotelarskiego, których coraz częściej oczekują najemcy – dzięki nim w swoim biurze mogą poczuć się jak w pięciogwiazdkowym hotelu.

Makrozmiany w połączeniu z różnicami pokoleniowymi związanymi z postrzeganiem pracy, równowagi między życiem zawodowym i prywatnym stanowią nie lada wyzwanie dla branży nieruchomości. Czynniki te, wzmocnione obawami o środowisko, spowodują, że cała branża (w szczególności właściciele nieruchomości), ale także deweloperzy czy dostawcy usług zmienią podejście do przestrzeni biurowej. Chcąc stworzyć z niej coś więcej niż tylko powierzchnię do pracy, będą musieli sprawić, aby stała się miejscem bardziej zintegrowanym, inteligentnym i przyjaznym dla środowiska. W przyszłości powstanie więcej budynków o mieszanych funkcjach, zapewniających całe spektrum rozwiązań ułatwiających integrację życia zawodowego z prywatnym – począwszy od mieszkań, biur, handlu detalicznego, a skończywszy na opiece nad dziećmi, wypoczynku i usługach.

Jakiego typu najemcy korzystają dziś najczęściej z biur coworkingowych i w jaki sposób typowy najemca coworkingu zmieniał się w ciągu lat?

Elastyczne przestrzenie przyniosły ze sobą nowy rodzaj doświadczenia w miejscu pracy, zmieniając tym samym tradycyjny model najmu i oferując prawdziwą wartość dla firm. Na całym świecie szybko stały się popularnym i rentownym rozwiązaniem, co potwierdza również rosnący popyt. Znaczenie i wartość coworkingu oraz rozwiązań elastycznych zostały niemal natychmiast docenione przez środowisko freelancerów i start‑upów. Ostatnio jednak zauważamy coraz większe zainteresowanie ze strony dużych przedsiębiorstw, które traktują coworking jako doskonałe rozwiązanie dla zespołów innowacyjnych, narzędzie ułatwiające fluktuację kadr czy globalną ekspansję. Oprócz start‑upów i małych firm około 50% członków społeczności Mindspace to globalne marki, takie jak Microsoft, Samsung, Barclays Bank, GoPro, Taboola. Niektóre z nich zdecydowały się na wynajem całego piętra dla swojego zespołu.

Coworking przyniósł także nowe podejście do pracy, która może być wykonywana w unikatowym, spersonalizowanym i inspirującym środowisku, co znacząco wpłynęło na zadowolenie pracowników, jakość ich pracy czy lojalność wobec pracodawcy. Wraz z coworkingiem wdrożono ulepszenia i udogodnienia wcześniej niedostępne, na przykład usługi typu concierge, zwrócono uwagę na znaczenie spójnej, niewirtualnej społeczności. Wprowadzono benefity dla członków i obsługę na najwyższym poziomie, by znacząco podnieść poziom zadowolenia najemców ze świadczonych usług i wzbogacić ich doświadczenie.

Początkowo firmy wybierały coworking z uwagi na jego elastyczność, zostały jednak na dłużej dzięki wyjątkowości doświadczenia, jakie gwarantuje. W ciągu ostatniej dekady daje się zauważyć zmianę w myśleniu o samej pracy i miejscu jej wykonywania, pracownicy oczekują czegoś więcej niż biurka. Zmienia się zatem układ sił pomiędzy najemcami a wynajmującymi, gdyż właściciele budynków coraz częściej rozumieją zachodzące przemiany i rosnące wymagania, by oferowane przez nich biuro było czymś więcej niż tylko powierzchnią do wynajęcia. By stanowiło wartość samą w sobie.

Przyszłość należy do operatorów przestrzeni coworkingowych, którzy mogą tę jakość zapewnić, stając się doświadczonymi dostawcami usługi dla całych budynków czy parków biurowych.

Jakiego rodzaju udogodnienia oferują przestrzenie coworkingowe i czy mogą dzięki nim stanowić konkurencję dla tradycyjnych biur?

Początkowo coworking i powierzchnie elastyczne były uważane za rozwiązanie stworzone dla start‑upów i freelancerów. Były kojarzone z dużymi otwartymi przestrzeniami z rzędem jednakowych biurek, bez cienia prywatności i spokoju. Dziś – również za sprawą Mindspace – powierzchnie elastyczne to w większości prywatne biura o najwyższym standardzie. Zawsze uważnie przyglądamy się rynkowi i analizujemy potrzeby naszych członków, aby odpowiednio dostosować naszą ofertę i spełnić ich oczekiwania. Zauważyliśmy rosnące zainteresowanie i popyt na pięknie zaaranżowane przestrzenie coworkingowe i elastyczne ze strony MŚP, dużych firm i innowacyjnych korporacji. Odpowiadając na tę potrzebę, w 2019 roku uruchomiliśmy dwa dodatkowe piętra w warszawskim biurowcu przy ul. Koszykowej 65, przylegającym do Hali Koszyki, które zostały stworzone z myślą o dużych zespołach, liczących od 12 do 50 osób.

Decyzja przedsiębiorstw, by ulokować zespoły projektowe czy całe działy w przestrzeniach coworkingowych, jest poparta wieloma badaniami. Dlatego firmy często decydują się od razu na długoterminowe umowy. Pracując pod jednym dachem z innymi szybko rozwijającymi się organizacjami, wspólnie wypracowują innowacyjne rozwiązania.

Z doświadczenia wiemy, że coworking przynosi korzyści podmiotom dowolnej wielkości, począwszy od zespołów dużych firm, małych i średnich biznesów, start‑upów, aż do pojedynczych przedsiębiorców i freelancerów. Nie muszą oni codziennie zarządzać biurem, a zaoszczędzony czas mogą poświęcić na najważniejsze zadania, dzięki czemu pracują wydajniej i szybciej się rozwijają. Firmy należące do społeczności Mindspace znajdują się w centrum lokalnego ekosystemu biznesowego. Zyskują dostęp do dynamicznych środowisk start‑upów i producentów technologii, dzięki czemu dochodzi do wymiany wiedzy i doświadczeń, nawiązywania współpracy. Ponadto stylowo zaprojektowane, tętniące życiem środowisko pracy to element przyciągający pokolenie milenialsów, którzy oprócz biura poszukują także odpowiedniego klimatu.

Obecnie wiele firm opuszcza tzw. Mordor i inne typowo biznesowe dzielnice i przenosi się do bardziej centralnych lokalizacji, które oprócz tego, że są dobrze skomunikowane, dają szereg dodatkowych benefitów – bliskość zaplecza restauracyjnego, handlowego czy usługowego. Lokalizacja na pewno przyciągnie, ale nie utrzyma najemców – jak w każdym biurze liczą się komfort pracowników, ich dobre samopoczucie, pobudzenie do działania, produktywność i efektywność. Każdy czynnik można uaktywnić w inny sposób – przez odpowiednią aranżację przestrzeni, wystrój, oryginalny design uzupełniony o elementy związane ze sztuką.

Jak trendy technologiczne w obszarze PropTech zwiększają efektywność wykorzystania przestrzeni coworkingowych?

Internet rzeczy (IoT) wraz z big data niewątpliwie będą miały największy wpływ na branżę detaliczną. Łączenie całego budynku i jego systemów, przestrzeni i urządzeń oraz dostarczanie danych o użytkowaniu i awariach pozwoli branży nieruchomości stworzyć lepsze wrażenia (a w przyszłości nawet spersonalizowane doświadczenie) dla najemców. Wpłynie to także na proces uczenia się, jak zoptymalizować wykorzystanie przestrzeni i systemów, a także przewidywać potencjalne problemy i zapobiegać im.

Można na przykład wyobrazić sobie, że eksploatacja systemu HVAC (czyli zintegrowanego systemu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji) jest planowana na podstawie danych o przepływie ludzi, ich preferencjach dotyczące temperatury. Optymalizacja wykorzystania takiego systemu na podstawie opracowanych wzorów i reguł sprawi, że temperatura w danym pomieszczeniu będzie zawsze idealna. Innym przykładem może być zdolność przewidywania schematu użytkowania wind i przyporządkowania dostępnych wind do obsługi odpowiednich pięter. Problemy związane z przepustowością będzie można rozwiązać dzięki analizie wzorców użytkowania poszczególnych przestrzeni. Mam nadzieję, że wkrótce wyjdzie to spoza sfery marzeń i stanie się rzeczywistością.

W przyszłości połączone budynki będą mogły także działać jako sieć, dzieląc się w czasie rzeczywistym danymi z dostawcami usług, takimi jak transport, media czy energia. Dzięki temu będzie można optymalizować usługi i maksymalizować wydajność. Zmiany te pozwolą branży na wielomiliardowe oszczędności. Przyczynią się również do tworzenia spersonalizowanych doświadczeń dla najemców, które będą odpowiadać ich preferencjom i potrzebom.

Czy duże portfolio biur firmy Mindspace przekłada się na korzyści dla najemców?

Mindspace to globalny, kosmopolityczny dostawca butikowych przestrzeni coworkingowych i powierzchni elastycznych. Niewielu operatorów ma w portfolio tyle udanych, prosperujących projektów, niewielu z nich otwiera lokalizacje za granicą – Mindspace jest obecny na siedmiu międzynarodowych rynkach, w 16 różnych miastach świata. Jesteśmy również pierwszym dostawcą usług coworkingowych premium w Polsce i Rumunii, oferującym członkom bezpośredni dostęp do międzynarodowej sieci biznesowej, a zwłaszcza do dynamicznych środowisk start‑upów i producentów technologii w Wielkiej Brytanii, Izraelu, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Królestwie Niderlandów i Rumunii.

31 lokalizacji w Europie i Stanach Zjednoczonych przynosi wymierne benefity naszym członkom – każdy z nich może korzystać z dowolnego biura Mindspace na całym świecie bez dodatkowych kosztów. Takie międzynarodowe członkostwo to ogromna przewaga. Mamy dynamiczną, niewirtualną społeczność, złożoną z ponad 15 tysięcy profesjonalistów. Osoby pełniące funkcję community managera dokładają wszelkich starań, by w poszczególnych lokalizacjach zacieśniać więzi pomiędzy członkami. Organizują dla nich spotkania networkingowe, happy hours, warsztaty czy inne formy aktywności. Ludzie nawiązują relacje zarówno na poziomie towarzyskim, jak i zawodowym. Pomagają sobie nawzajem, wspólnie się bawią, integrują. Traktujemy naszych członków jak osoby z krwi i kości, nie są dla nas kolejnymi danymi czy cyferkami z tabeli, a oni doceniają takie podejście. W Mindspace zachodzą rzeczywiste interakcje, budują się relacje, powstają przyjaźnie. To wyjątkowe miejsce.

Jaką rolę w wydajnym wykorzystaniu coworkingu pełnią community managerowie?

W każdej lokalizacji Mindspace mamy community managera, którego zadaniem jest budowanie społeczności i tworzenie warunków do networkingu pomiędzy poszczególnymi firmami i ich pracownikami, na przykład w formie eventów branżowych, nieformalnych spotkań czy happy hours. Przede wszystkim jesteśmy dumni z tego, że Mindspace zapewnia najlepszy poziom obsługi klienta w całej branży. U nas na jednego członka społeczności przypada dwa razy więcej community managerów niż u naszych konkurentów, liderów branży. Każda przestrzeń jest zarządzana przez 5–8 osób. Mamy zatem pracownika operacyjnego, eksperta ds. IT, office managera dbającego o infrastrukturę i zespół community managerów zarządzających przestrzenią i całą społecznością.

Nasz community manager zna wszystkich członków oraz firmy członkowskie i zakres ich działalności, dzięki temu jest w stanie szybko rozwiązać ewentualne problemy, skontaktować firmy ze sobą, jeśli poszukują specjalistów w danej dziedzinie, odpowiednio dopasować oferowane benefity i udogodnienia. Poszukuje rozwiązań oraz buduje mosty pomiędzy przedsiębiorcami, zachęca członków do współpracy, dzielenia się tym, co mają najlepsze. To kompletnie inny poziom obsługi i doświadczenia w miejscu pracy niż ten, do których przywykli przedsiębiorcy.

Rekrutując pracowników na stanowisko community managera, staramy się, by mieli cechy szczególnie ważne dla tworzenia naszej społeczności. Część z nich bardzo dobrze zna realia biznesowe, część specjalizuje się w networkingu – organizacji eventów i wydarzeń branżowych – inni są z kolei organizatorami warsztatów i zajęć dla lokalnych społeczności. Szkolimy ich i dajemy możliwość wymiany wiedzy z innymi osobami na podobnych stanowiskach. Zatrudniamy przede wszystkim energicznych menedżerów z krajów, w których znajdują się nasze lokalizacje, ale często pomagają im menedżerowie z zagranicy.

Community manager powinien mieć ciekawą osobowość, być otwartym, zaangażowanym, kreatywnym i pełnym pasji człowiekiem. To niezmiernie ważne, by community manager pasował do kultury naszej firmy i wizerunku, jaki mamy na świecie, postępował zgodnie z naszą filozofią działania. Odpowiedni community manager jest nie tylko wizytówką naszej firmy, ale też reżyserem atmosfery panującej w przestrzeni coworkingowej. Zarządzanie społecznością to zdecydowanie coś więcej niż praca przy biurku od 9 do 17.

W jakim kierunku będą się rozwijać przestrzenie coworkingowe w nadchodzących latach?

Firmy potrzebują elastycznej przestrzeni, dlatego branża wciąż się rozwija. Analitycy przewidują, że do 2030 roku powierzchnia elastyczna osiągnie 20–30% powierzchni biurowej, a w niektórych dużych miastach (Londyn, Nowy Jork) przestrzeń elastyczna jest już pod względem procentowym bardzo dojrzała. Jesteśmy świadkami zmian zachodzących w podejściu właścicieli budynków, którzy coraz chętniej wprowadzają do nieruchomości rozwiązania elastyczne. Widzą rosnący popyt i dostosowują swoją ofertę i udogodnienia do wymagań najemców. Można założyć, że ten trend będzie miał tendencję wzrostową, zarówno na istniejących, jak i nowych rynkach.

Działamy w branży nieruchomości od sześciu lat i obserwujemy, jak się zmienia i rozwija. Możemy śmiało potwierdzić prognozy wzrostu, z naszego doświadczenia wynika, że zapotrzebowanie firm na przestrzeń oferowaną przez Mindspace jest bardzo duże. Jesteśmy świadkami zmiany podejścia właścicieli budynków. Przeprowadziliśmy pogłębione prace badawcze, liczne analizy i obserwacje, w wyniku których stworzyliśmy usługę „Mindspace for Landlords”. W ramach współpracy z właścicielami będziemy tworzyć rozwiązania biurowe, które są niezawodną, odpowiedzialną i elastyczną alternatywą dla tradycyjnego wynajmu nieruchomości.

Program „Mindspace for Landlords” opiera się na modelu partnerstwa. Zamiast podpisywać umowę najmu, podejmiemy długoterminową współpracę z właścicielami budynków, którzy w nasze ręce oddadzą zarządzanie przestrzenią do pracy oraz udogodnieniami w biurach. Celem „Mindspace for Landlords” jest zapewnienie lepszej jakości usług, a tym samym lepszych wrażeń i doświadczeń w miejscu pracy, przy niższych kosztach. Usługa będzie generować dodatkowy zysk dla właścicieli i pomoże wyeliminować zjawisko niestałości najemców oraz odpowiedzieć na ich potrzeby. Jest to elastyczne rozwiązanie typu „plug‑and‑play” dla start‑upów, małych firm i zespołów dużych przedsiębiorstw oraz odpowiedzialne, skalowalne i kompleksowe rozwiązanie dla właścicieli. Taki model współpracy podnosi też wartość danych aktywów i jakość ich użytkowania.

Mindspace jest jednym z pierwszych operatorów coworkingowych w Europie, który oferuje elastyczne przestrzenie jako realne rozwiązanie, stanowiące alternatywę dla tradycyjnego modelu najmu. Podpisaliśmy już kilka umów partnerskich w ramach „Mindspace for Landlords” i obserwujemy rosnące zainteresowanie nowych właścicieli. Liczymy na to, że podpiszemy około 22 umów partnerskich w Europie, Stanach Zjednoczonych i Izraelu.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!