Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Kompetencje i szkolenia

Sposób na szczęśliwych pracowników

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Zadowolony, zgrany i skuteczny zespół to marzenie każdej firmy. Jak je spełnić? Wystarczy słuchać ludzi, którzy z nami pracują.

Naukowcy z Uniwersytetu Technologicznego w Queensland udowodnili, że gwar i brak intymności zakłócają aktywność mózgu i powodują zaburzenia koncentracji. Cierpi na tym nie tylko efektywność pracy: zmęczony organizm łatwiej ulega infekcjom i częściej choruje, a absencja pracowników to już wymierna szkoda dla firmy. Nie może więc dziwić, że aż 90% osób, które pracują w open space’ach, narzeka na warunki pracy. Sześciu na dziesięciu skarży się na brak spokojnej przestrzeni, a ponad połowa na brak prywatności.

Niestety, nie wystarczy po prostu zlikwidować otwartych przestrzeni, aby problem zniknął. Klucz do prawdziwego sukcesu leży dwa kroki dalej. Tak, dokładnie dwa.

Pierwszy krok: wdrożenie programu wellness

Pierwszym krokiem jest zrozumienie strategii wellness, czyli tzw. fizycznego dobrostanu pracownika. Polega ona na stworzeniu takich warunków w biurze, żeby praca sprawiała przyjemność. Ważny jest nie tylko układ przestrzeni, ale również kolory, dźwięki, dobre światło, odpowiednia temperatura oraz elementy wyposażenia. Dobrze zorganizowane biuro powinno też mieć jasno wyznaczone przestrzenie: osobne do pracy w skupieniu, inne do intensywnej pracy zespołowej lub spotkań. Nie wolno też zapominać o miejscach naturalnej integracji zespołu.

Ważne, żeby taki podział przebiegał według potrzeb, a nie według hierarchii. Im bardziej otoczenie będzie dopasowane do ludzi, którzy w nim pracują, tym większa będzie ich efektywność, kreatywność i innowacyjność. Wniosek jest taki, że inteligentna przestrzeń pracy jest po prostu bardziej efektywna. Badania są jednoznaczne – przyjazne otoczenie może wpłynąć na wzrost efektywności aż o 12,5%, źle dopasowane może natomiast zredukować wydajność pracy nawet o 17%.

Nic więc dziwnego, że już trzy czwarte korporacji pracuje nad wdrożeniem programów wellness. A jeśli w jej tworzenie zaangażowani zostaną pracownicy – efekty mogą być błyskawiczne i naprawdę korzystne. Zespół szybciej przyzwyczaja się do zmian, podpowiada kreatywne rozwiązania i utożsamia się z nową przestrzenią, gdy zostaje zaangażowany w proces. Projekty aranżacji przestrzeni biurowej, w których zastosowano efektywne zarządzanie zmianą, okazały się sześć razy skuteczniejsze w osiąganiu celów biznesowych niż te, w których ten element pominięto! Trudno przejść obojętnie obok takich wyników.

Drugi krok: zastosowanie filozofii wellbeing

Jednak wellness to nie tylko architektura i aranżacja wnętrza. Żeby wyzwolić w ludziach motywację do wykorzystania pełni zdolności, potrzeba jeszcze szczypty ekonomii, psychologii społecznej, biznesu i technologii. To jest właśnie krok drugi – filozofia wellbeing, która dotyczy tzw. dobrostanu mentalnego. Jej wyznacznikiem jest activity based thinking, czyli elastyczne myślenie i uwzględnianie nawyków zachowań w nowoczesnej przestrzeni.

Przyjazna firma musi uwzględniać potrzeby pracowników i reagować na zmieniającą się rzeczywistość. Jak choćby na to, że co trzeci pracownik, odpowiedzialny za rozwój firmy, najczęściej pracuje poza biurem. W erze pracy zdalnej oraz mobilności trzeba zadbać, by dostępne narzędzia i warunki taki model ułatwiały i wspierały. Tym bardziej że elastyczność podnosi poziom satysfakcji z pracy. Deklaruje ją 60% osób pracujących w ten sposób. To o 16 punktów więcej niż globalna średnia.

CBRE prowadzi również badania pod hasłem „praca, moc, energia”, które prezentują obraz kondycji pracowników w aspekcie aktywności fizycznej, odżywiania, umiejętności odpoczywania oraz stanu emocjonalnego. Te wszystkie aspekty mają duże znaczenie w czerpaniu satysfakcji z pracy. Dlatego w ramach strategii łączącej wellness i wellbeing warto wykorzystać kilka sprawdzonych już na świecie rozwiązań:

  • Edukacja na temat zdrowego i zbilansowanego odżywiania, co dla wielu osób jest ważnym elementem stylu życia.

  • Organizacja szkoleń na temat wpływu odżywiania na poziom energii do działania oraz pracę mózgu.

  • Konkursy na najbardziej aktywne zespoły w firmie.

  • Szkolenia i konsultacje indywidualne w miejscu pracy z fizjoterapeutą, trenerem personalnym lub specjalistą ds. ergonomii.

  • Prowadzenie szkoleń dla pracowników na temat efektywnych przerw w pracy oraz sposobu organizacji pracy, który uwzględnia indywidualne rytmy dobowe.

Instytut Gallupa i technologiczno‑medyczna firma Sharecare na podstawie wieloletnich badań opracowały też specjalny wskaźnik – Well‑Being Index, który składa się z pięciu kluczowych elementów:

  • purpose – poczucie celu i satysfakcji z pracy,

  • social – dobre relacje i przyjazna atmosfera,

  • financial – zadowolenie z wynagrodzenia,

  • community – świadomość bycia częścią zespołu,

  • physical – zdrowie i dobra kondycja.

Jeśli zespół pod każdym z tych punktów może się podpisać – nie tylko będzie bardziej kreatywny i wydajny, ale również praca będzie sprawiała mu większą przyjemność. A zaangażowani pracownicy są w stanie podnieść wartość generowanych zysków organizacji o 20%! Firmy, które potrafią stworzyć warunki dla wysokiego poziomu zaangażowania, wygrywają też w wojnie o talenty. I zwyciężają na rynku – bo doświadczają efektu kuli śnieżnej: zaangażowani pracownicy przyciągają (jak magnes) innych, a to już prosta droga do kultury zaangażowania w całej firmie. Warto więc posłuchać, o jakim miejscu pracy marzą!

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od inspirującego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak deepfake, […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. Zwrócenie […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!