Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Analityka i Business Intelligence - MITSMR

Analityka i Business Intelligence

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/blocks/hero-slider/hero-slider.php on line 50
Analityka i Business Intelligence Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/blocks/hero-slider/hero-slider.php on line 50
Analityka i Business Intelligence Nowa definicja spotkań online dzięki inteligentnym urządzeniom do współpracy Lenovo ThinkSmart
Praca hybrydowa stała się nową normalnością, dlatego przestrzenie biurowe muszą zostać tak przeprojektowane, by zmiana miejsca wykonywania obowiązków służbowych była prosta, efektywna i przyjemna. W odpowiedzi na te wyzwania, z którymi musi się zmierzyć większość przedsiębiorców, powstała inicjatywa HWEC – Hybrid Workplace Experience Centre. Dziesięć firm: Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft, Sharp / NEC, Waldmann, Colliers, Exclusive Networks, Hays […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/blocks/hero-slider/hero-slider.php on line 50
Analityka i Business Intelligence Technologia szkodzi starszym pracownikom. Jak im pomóc?
Menedżerowie powinni podejmować świadome działania, aby wspierać starszych pracowników w korzystaniu z nowych i często skomplikowanych technologii. Niewiele firm wdrożyło strategie budowania wiekowo zintegrowanego, wielopokoleniowego zespołu pracowniczego. Jeszcze mniej zdaje sobie sprawę z ważnej roli, jaką technologie w miejscu pracy mogą odgrywać w poprawie wyników pracowników w różnym wieku. Jednak, jak podaje Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, w miarę zmian demograficznych, starzenia się pracowników […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/blocks/hero-slider/hero-slider.php on line 50
Analityka i Business Intelligence AI w życiu skarbnika: realna szansa czy obietnica marketingowa?
Od czasu pojawienia się ChatuGPT w listopadzie 2022 dyskusja o sztucznej inteligencji i jej możliwościach zagościła w publicznym dyskursie na dobre. Eksperci z przeróżnych dziedzin wskazują potencjalne szanse i zagrożenia. Technologiczni giganci prezentują nowe, ulepszone rozwiązania, najczęściej oparte o duże modele językowe. Świat biznesu bacznie przygląda się możliwościom i szuka najbardziej obiecujących przypadków użycia AI. Czy w obszarze bankowości transakcyjnej i w pracy skarbników można liczyć […]
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
Nowa definicja spotkań online dzięki inteligentnym urządzeniom do współpracy Lenovo ThinkSmart
Technologia szkodzi starszym pracownikom. Jak im pomóc?
AI w życiu skarbnika: realna szansa czy obietnica marketingowa?
Najnowsze w: Analityka i Business Intelligence
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Korzystasz w firmie z AI? Uważaj na tych 8 zagrożeń!
Chat GPT pokazał firmom mnóstwo nowych możliwości, które w wielu przypadkach zepchnęły na daleki plan kwestie bezpieczeństwa związane ze stosowaniem w pracy sztucznej inteligencji. Niestety, w czasach gdy cyberbezpieczeństwo powinno być najważniejsze, narzędzia sztucznej inteligencji dodatkowo skomplikowały i tak już złożone środowisko infrastruktury IT, z którego codziennie skorzystamy podczas pracy.  Na domiar złego generatywna sztuczna inteligencja i  duże modele językowe […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Nowa definicja spotkań online dzięki inteligentnym urządzeniom do współpracy Lenovo ThinkSmart
Praca hybrydowa stała się nową normalnością, dlatego przestrzenie biurowe muszą zostać tak przeprojektowane, by zmiana miejsca wykonywania obowiązków służbowych była prosta, efektywna i przyjemna. W odpowiedzi na te wyzwania, z którymi musi się zmierzyć większość przedsiębiorców, powstała inicjatywa HWEC – Hybrid Workplace Experience Centre. Dziesięć firm: Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft, Sharp / NEC, Waldmann, Colliers, Exclusive Networks, Hays […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Technologia w służbie HR – jak digitalizacja danych i procesów uwalnia czas HR-owców
Nowe technologie, rozwiązania chmurowe i sztuczna Inteligencja na dobre wkroczyły do branży PR. Mnogość rozwiązań i możliwości niektórych fascynuje, innych przytłacza. Czy AI może wyręczyć, a następnie zastąpić specjalistów ds. kadr i płac? Jakie rozwiązania wybrać dla firmy, aby wspomóc jej harmonijny rozwój? Czy lepiej wybrać gotowe rozwiązanie, czy może skrojone na miarę? I w końcu – jak je wdrażać, aby […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Budżetowanie i kontroling: klucz do skutecznego zarządzania strategią i celami organizacji
W poprzednim artykule z cyklu „Zakochaj się w rachunkowości zarządczej” omówiłam  znaczenie budżetowania jako kluczowego narzędzia strategicznego planowania w firmach, różne podejścia do budżetowania oraz jego funkcje w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa. W kolejnej części, kontynuując temat budżetowania, przedstawię, jak zabrać się do budżetowania, jakie są jego etapy oraz jaką rolę pełni kontrola wykonania budżetu i analizy odchyleń. „Nic nie jest szczególnie trudne […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Skończyła się „zabawa w raportowanie”
Transparentność i odpowiedzialność korporacyjna nabierają nowego znaczenia, a przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem adaptacji do nowych warunków raportowania zrównoważonego rozwoju. Ta zmiana jest podyktowana nie tylko rosnącymi oczekiwaniami społecznymi i naciskiem ze strony inwestorów, ale przede wszystkim wprowadzeniem nowych regulacji. Dyrektywa w sprawie sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju (Corporate Sustainability Reporting Directive; CSRD), Europejskie Standardy Zrównoważonego Rozwoju (European Sustainability Reporting Standards; ESRS), Rozporządzenie […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
AI w życiu skarbnika: realna szansa czy obietnica marketingowa?
Od czasu pojawienia się ChatuGPT w listopadzie 2022 dyskusja o sztucznej inteligencji i jej możliwościach zagościła w publicznym dyskursie na dobre. Eksperci z przeróżnych dziedzin wskazują potencjalne szanse i zagrożenia. Technologiczni giganci prezentują nowe, ulepszone rozwiązania, najczęściej oparte o duże modele językowe. Świat biznesu bacznie przygląda się możliwościom i szuka najbardziej obiecujących przypadków użycia AI. Czy w obszarze bankowości transakcyjnej i w pracy skarbników można liczyć […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Czy generatywna AI zastąpi marketingowe badania rynku?
Sam Ransbotham i Shervin Khodabandeh, gospodarze podcastu Me, Myself i AI, rozmawiają z  Ayelet Israeli, profesorką na wydziale marketingu Harvard Business School, o wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji w badaniach marketingowych i zrozumieniu preferencji konsumentów. Jako profesorka nadzwyczajna w Harvard Business School i współzałożycielka Customer Intelligence Lab w tamtejszym Digital Data Design Institute Ayelet Israel koncentruje się na tym, w jaki sposób dane i technologia mogą […]
Więcej w: Analityka i Business Intelligence
Analityka i Business Intelligence

Ile twoja firma wydaje na współpracę?

Przeciętna 200‑osobowa firma wydaje rocznie na współpracę ok. 5 mln zł. Jak to wygląda w twojej firmie? Wyobraź sobie, że idziesz spać i budzisz się w roku 1960. Wychodzisz do pracy. Świat wygląda inaczej. Nie kupisz po drodze kawy na wynos w Starbucksie. Nie sprawdzisz też najnowszych wiadomości w telefonie komórkowym. W biurze nie czeka na ciebie 50 e‑maili, kalendarz nie […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Największe cyfrowe zagrożenia 2022 roku. Przygotuj na nie swoją firmę już dziś!

Cyberprzestępcy nieustannie doskonalą swoje metody ataków oraz rozszerzają ich zakres – wykorzystując infrastrukturę brzegową, dostając się do korporacyjnych i domowych sieci 5G, a także za pośrednictwem internetu satelitarnego. Sprawdź, jak możesz się przed nimi chronić. Rok 2022 może okazać się dla hakerów czasem obfitych połowów – ostrzegają badacze z FortiGuard Labs, którzy zauważają, że rośnie liczba ataków ransomware. […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Polscy pracownicy nie boją się automatyzacji i robotyzacji

Coraz więcej przedsiębiorstw w Polsce stara się optymalizować swój model funkcjonowania poprzez automatyzację procesów, a nawet robotyzację wielu działań. Mimo to – jak pokazują badania – Polacy nie boją się, że roboty skażą ich na technologiczne bezrobocie. Produkcja, logistyka, transport, prace magazynowe – w tych obszarach już od lat obserwujemy wzrastający poziom automatyzacji i związaną z nim redukcję liczby miejsc […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Suma wszystkich strachów CIO

Jest ciepły wakacyjny ranek nad morzem. Po dobrym, niespiesznym śniadaniu, wypoczęty i zrelaksowany wyruszasz na plażę. Mijasz kawiarnię, lodziarnię, kiosk. Leniwym spojrzeniem wiedziesz po stojaku z gazetami. Nie przyglądasz się im zbytnio, ale nazwa twojej firmy na pierwszej stronie odruchowo przyciąga wzrok. Tytuły krzyczą: „Wyciek danych z firmy X”, „Dane klientów X wykradzione!” „Kliencie X – ratuj się kto może”, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Dokąd zmierza analityka w biznesie

Autonomiczne samochody czy asystenci głosowi rozpalają masową wyobraźnię.  Rozwiązania te stanowią część szerszego zjawiska, jakim jest dynamiczny rozwój metod sztucznej inteligencji oraz systemów kognitywnych. Jeszcze nigdy w historii analityka leżąca u podstaw tego rozwoju nie była tak powszechnie komentowana. Już niedługo systemy te diametralnie zmienią biznes. Zastosowanie metod analitycznych w biznesie ma długą tradycję i wypracowane sposoby wykorzystania, nawet […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Inteligentne przedsiębiorstwa 2020: polskie doświadczenia, światowe osiągnięcia

Jak polski biznes radzi sobie z nowymi technologiami? Jak wyglądamy na tle Europy i świata? Jak przygotować biznes i produkcję na innowacje? Na te pytania odpowiadali eksperci podczas debaty eksperckiej. Piętnastego maja odbyło się specjalne wydarzenie, w którym udział wzięli: Aleksandra Przegalińska, Massachusetts Institute of Technology/Akademia Leona Koźmińskiego, Jakub Bobusia, prezes zarządu EBA, Piotr Ciski, dyrektor zarządzający Sage w Polsce, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

SEO360® – game changer w branży SEO

Po 14 latach prac przy polskich i międzynarodowych projektach SEO, których efektem było wypozycjonowanie tysięcy stron, a w konsekwencji zwiększenie przychodów klientom o dziesiątki milionów złotych lub euro, firma SEOgroup Interactive SA wypuściła na europejski rynek usługę SEO360®. To najbardziej zaawansowane SEO, jakie można w obecnych warunkach wykonywać, które stanowi innowację procesową i produktową, gwarantującą przy tym wzrost ruchu i przychodów, jest […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Szkolenia dla menedżerów: za deklaracjami musi iść konkret [WYWIAD]

Ostatnie lata to dynamiczny rozwój oferty szkoleniowej skierowanej do menedżerów. Jak dokonać właściwego wyboru? Czy ta inwestycja się opłaca? I po co – tak naprawdę – w ogóle się szkolić? O pomoc w znalezieniu odpowiedzi na powyższe pytania poprosiliśmy Urszulę Wiśniewską, ekspertkę ds. bankowości i dyrektorkę rozwoju biznesu w ICAN Institute. Nasza rozmówczyni odpowiada również za ICAN Business Advisor® – kompleksowy […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak zmienia się ochrona zdrowia dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych

Zmienia się model funkcjonowania oceny efektywności w systemie opieki zdrowotnej. Z podejścia opartego na liczbie realizowanych świadczeń zmierzamy w kierunku opieki medycznej bazującej na wartości czy też skuteczności leczenia (z ang. Value‑Based Healthcare). W tym nowym modelu istotne jest zarówno dostarczanie lepszej jakości w zakresie ochrony zdrowia pacjenta, jak i efektywne wydawanie przeznaczonych na opiekę środków. W kontekście powyższych zmian dużą rolę […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Dlaczego przeceniamy swoje umiejętności?

„Jeżeli masz młotek, wszędzie dostrzeżesz gwoździe”, czyli o skutkach prawa instrumentu w marketingu. Dla osób związanych z marketingiem tematyka heurystyk i błędów poznawczych nie powinna być wiedzą tajemną. W końcu korzystamy z niej w codziennej pracy. Nie znaczy to jednak, że nie bywamy pod jej wpływem. Nad jednym z błędów poznawczych warto się na chwilę pochylić, bo może on wpływać na naszą pracę […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!