Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/blocks/hero-slider/hero-slider.php on line 92
Analityka i Business Intelligence
Przeciętna 200‑osobowa firma wydaje rocznie na współpracę ok. 5 mln zł. Jak to wygląda w twojej firmie? Wyobraź sobie, że idziesz spać i budzisz się w roku 1960. Wychodzisz do pracy. Świat wygląda inaczej. Nie kupisz po drodze kawy na wynos w Starbucksie. Nie sprawdzisz też najnowszych wiadomości w telefonie komórkowym. W biurze nie czeka na ciebie 50 e‑maili, kalendarz nie wskazuje kilku […]
Cyberprzestępcy nieustannie doskonalą swoje metody ataków oraz rozszerzają ich zakres – wykorzystując infrastrukturę brzegową, dostając się do korporacyjnych i domowych sieci 5G, a także za pośrednictwem internetu satelitarnego. Sprawdź, jak możesz się przed nimi chronić. Rok 2022 może okazać się dla hakerów czasem obfitych połowów – ostrzegają badacze z FortiGuard Labs, którzy zauważają, że rośnie liczba ataków ransomware. A jednocześnie […]
Coraz więcej przedsiębiorstw w Polsce stara się optymalizować swój model funkcjonowania poprzez automatyzację procesów, a nawet robotyzację wielu działań. Mimo to – jak pokazują badania – Polacy nie boją się, że roboty skażą ich na technologiczne bezrobocie. Produkcja, logistyka, transport, prace magazynowe – w tych obszarach już od lat obserwujemy wzrastający poziom automatyzacji i związaną z nim redukcję liczby miejsc […]
Jest ciepły wakacyjny ranek nad morzem. Po dobrym, niespiesznym śniadaniu, wypoczęty i zrelaksowany wyruszasz na plażę. Mijasz kawiarnię, lodziarnię, kiosk. Leniwym spojrzeniem wiedziesz po stojaku z gazetami. Nie przyglądasz się im zbytnio, ale nazwa twojej firmy na pierwszej stronie odruchowo przyciąga wzrok. Tytuły krzyczą: „Wyciek danych z firmy X”, „Dane klientów X wykradzione!” „Kliencie X – ratuj się kto może”, […]
Autonomiczne samochody czy asystenci głosowi rozpalają masową wyobraźnię. Rozwiązania te stanowią część szerszego zjawiska, jakim jest dynamiczny rozwój metod sztucznej inteligencji oraz systemów kognitywnych. Jeszcze nigdy w historii analityka leżąca u podstaw tego rozwoju nie była tak powszechnie komentowana. Już niedługo systemy te diametralnie zmienią biznes. Zastosowanie metod analitycznych w biznesie ma długą tradycję i wypracowane sposoby wykorzystania, nawet w przypadku […]
Jak polski biznes radzi sobie z nowymi technologiami? Jak wyglądamy na tle Europy i świata? Jak przygotować biznes i produkcję na innowacje? Na te pytania odpowiadali eksperci podczas debaty eksperckiej. Piętnastego maja odbyło się specjalne wydarzenie, w którym udział wzięli: Aleksandra Przegalińska, Massachusetts Institute of Technology/Akademia Leona Koźmińskiego, Jakub Bobusia, prezes zarządu EBA, Piotr Ciski, dyrektor zarządzający Sage w Polsce, Wojciech Obst, dyrektor techniczny DPS […]
Po 14 latach prac przy polskich i międzynarodowych projektach SEO, których efektem było wypozycjonowanie tysięcy stron, a w konsekwencji zwiększenie przychodów klientom o dziesiątki milionów złotych lub euro, firma SEOgroup Interactive SA wypuściła na europejski rynek usługę SEO360®. To najbardziej zaawansowane SEO, jakie można w obecnych warunkach wykonywać, które stanowi innowację procesową i produktową, gwarantującą przy tym wzrost ruchu i przychodów, jest […]
Ostatnie lata to dynamiczny rozwój oferty szkoleniowej skierowanej do menedżerów. Jak dokonać właściwego wyboru? Czy ta inwestycja się opłaca? I po co – tak naprawdę – w ogóle się szkolić? O pomoc w znalezieniu odpowiedzi na powyższe pytania poprosiliśmy Urszulę Wiśniewską, ekspertkę ds. bankowości i dyrektorkę rozwoju biznesu w ICAN Institute. Nasza rozmówczyni odpowiada również za ICAN Business Advisor® – kompleksowy program […]
Zmienia się model funkcjonowania oceny efektywności w systemie opieki zdrowotnej. Z podejścia opartego na liczbie realizowanych świadczeń zmierzamy w kierunku opieki medycznej bazującej na wartości czy też skuteczności leczenia (z ang. Value‑Based Healthcare). W tym nowym modelu istotne jest zarówno dostarczanie lepszej jakości w zakresie ochrony zdrowia pacjenta, jak i efektywne wydawanie przeznaczonych na opiekę środków. W kontekście powyższych zmian dużą rolę odegrają […]
„Jeżeli masz młotek, wszędzie dostrzeżesz gwoździe”, czyli o skutkach prawa instrumentu w marketingu. Dla osób związanych z marketingiem tematyka heurystyk i błędów poznawczych nie powinna być wiedzą tajemną. W końcu korzystamy z niej w codziennej pracy. Nie znaczy to jednak, że nie bywamy pod jej wpływem. Nad jednym z błędów poznawczych warto się na chwilę pochylić, bo może on wpływać na naszą pracę częściej […]