Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Analityka i Business Intelligence - MITSMR

Analityka i Business Intelligence

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/blocks/hero-slider/hero-slider.php on line 50
Analityka i Business Intelligence Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/blocks/hero-slider/hero-slider.php on line 50
Analityka i Business Intelligence Nowa definicja spotkań online dzięki inteligentnym urządzeniom do współpracy Lenovo ThinkSmart
Praca hybrydowa stała się nową normalnością, dlatego przestrzenie biurowe muszą zostać tak przeprojektowane, by zmiana miejsca wykonywania obowiązków służbowych była prosta, efektywna i przyjemna. W odpowiedzi na te wyzwania, z którymi musi się zmierzyć większość przedsiębiorców, powstała inicjatywa HWEC – Hybrid Workplace Experience Centre. Dziesięć firm: Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft, Sharp / NEC, Waldmann, Colliers, Exclusive Networks, Hays […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/blocks/hero-slider/hero-slider.php on line 50
Analityka i Business Intelligence Technologia szkodzi starszym pracownikom. Jak im pomóc?
Menedżerowie powinni podejmować świadome działania, aby wspierać starszych pracowników w korzystaniu z nowych i często skomplikowanych technologii. Niewiele firm wdrożyło strategie budowania wiekowo zintegrowanego, wielopokoleniowego zespołu pracowniczego. Jeszcze mniej zdaje sobie sprawę z ważnej roli, jaką technologie w miejscu pracy mogą odgrywać w poprawie wyników pracowników w różnym wieku. Jednak, jak podaje Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, w miarę zmian demograficznych, starzenia się pracowników […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/blocks/hero-slider/hero-slider.php on line 50
Analityka i Business Intelligence Czy generatywna AI zastąpi marketingowe badania rynku?
Sam Ransbotham i Shervin Khodabandeh, gospodarze podcastu Me, Myself i AI, rozmawiają z  Ayelet Israeli, profesorką na wydziale marketingu Harvard Business School, o wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji w badaniach marketingowych i zrozumieniu preferencji konsumentów. Jako profesorka nadzwyczajna w Harvard Business School i współzałożycielka Customer Intelligence Lab w tamtejszym Digital Data Design Institute Ayelet Israel koncentruje się na tym, w jaki sposób dane i technologia mogą […]
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
Nowa definicja spotkań online dzięki inteligentnym urządzeniom do współpracy Lenovo ThinkSmart
Technologia szkodzi starszym pracownikom. Jak im pomóc?
Czy generatywna AI zastąpi marketingowe badania rynku?
Najnowsze w: Analityka i Business Intelligence
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Korzystasz w firmie z AI? Uważaj na tych 8 zagrożeń!
Chat GPT pokazał firmom mnóstwo nowych możliwości, które w wielu przypadkach zepchnęły na daleki plan kwestie bezpieczeństwa związane ze stosowaniem w pracy sztucznej inteligencji. Niestety, w czasach gdy cyberbezpieczeństwo powinno być najważniejsze, narzędzia sztucznej inteligencji dodatkowo skomplikowały i tak już złożone środowisko infrastruktury IT, z którego codziennie skorzystamy podczas pracy.  Na domiar złego generatywna sztuczna inteligencja i  duże modele językowe […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Nowa definicja spotkań online dzięki inteligentnym urządzeniom do współpracy Lenovo ThinkSmart
Praca hybrydowa stała się nową normalnością, dlatego przestrzenie biurowe muszą zostać tak przeprojektowane, by zmiana miejsca wykonywania obowiązków służbowych była prosta, efektywna i przyjemna. W odpowiedzi na te wyzwania, z którymi musi się zmierzyć większość przedsiębiorców, powstała inicjatywa HWEC – Hybrid Workplace Experience Centre. Dziesięć firm: Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft, Sharp / NEC, Waldmann, Colliers, Exclusive Networks, Hays […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Technologia w służbie HR – jak digitalizacja danych i procesów uwalnia czas HR-owców
Nowe technologie, rozwiązania chmurowe i sztuczna Inteligencja na dobre wkroczyły do branży PR. Mnogość rozwiązań i możliwości niektórych fascynuje, innych przytłacza. Czy AI może wyręczyć, a następnie zastąpić specjalistów ds. kadr i płac? Jakie rozwiązania wybrać dla firmy, aby wspomóc jej harmonijny rozwój? Czy lepiej wybrać gotowe rozwiązanie, czy może skrojone na miarę? I w końcu – jak je wdrażać, aby […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Budżetowanie i kontroling: klucz do skutecznego zarządzania strategią i celami organizacji
W poprzednim artykule z cyklu „Zakochaj się w rachunkowości zarządczej” omówiłam  znaczenie budżetowania jako kluczowego narzędzia strategicznego planowania w firmach, różne podejścia do budżetowania oraz jego funkcje w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa. W kolejnej części, kontynuując temat budżetowania, przedstawię, jak zabrać się do budżetowania, jakie są jego etapy oraz jaką rolę pełni kontrola wykonania budżetu i analizy odchyleń. „Nic nie jest szczególnie trudne […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Skończyła się „zabawa w raportowanie”
Transparentność i odpowiedzialność korporacyjna nabierają nowego znaczenia, a przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem adaptacji do nowych warunków raportowania zrównoważonego rozwoju. Ta zmiana jest podyktowana nie tylko rosnącymi oczekiwaniami społecznymi i naciskiem ze strony inwestorów, ale przede wszystkim wprowadzeniem nowych regulacji. Dyrektywa w sprawie sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju (Corporate Sustainability Reporting Directive; CSRD), Europejskie Standardy Zrównoważonego Rozwoju (European Sustainability Reporting Standards; ESRS), Rozporządzenie […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
AI w życiu skarbnika: realna szansa czy obietnica marketingowa?
Od czasu pojawienia się ChatuGPT w listopadzie 2022 dyskusja o sztucznej inteligencji i jej możliwościach zagościła w publicznym dyskursie na dobre. Eksperci z przeróżnych dziedzin wskazują potencjalne szanse i zagrożenia. Technologiczni giganci prezentują nowe, ulepszone rozwiązania, najczęściej oparte o duże modele językowe. Świat biznesu bacznie przygląda się możliwościom i szuka najbardziej obiecujących przypadków użycia AI. Czy w obszarze bankowości transakcyjnej i w pracy skarbników można liczyć […]

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Czy generatywna AI zastąpi marketingowe badania rynku?
Sam Ransbotham i Shervin Khodabandeh, gospodarze podcastu Me, Myself i AI, rozmawiają z  Ayelet Israeli, profesorką na wydziale marketingu Harvard Business School, o wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji w badaniach marketingowych i zrozumieniu preferencji konsumentów. Jako profesorka nadzwyczajna w Harvard Business School i współzałożycielka Customer Intelligence Lab w tamtejszym Digital Data Design Institute Ayelet Israel koncentruje się na tym, w jaki sposób dane i technologia mogą […]
Więcej w: Analityka i Business Intelligence
Analityka i Business Intelligence

Równowaga wbudowana w model firmy

Jakie mają państwo doświadczenia z zarządzaniem różnorodnością i jakie praktyki stosują? Piotr Pyrich: Od wielu lat mamy w BP program o nazwie Diversity & Inclusion, promujący zróżnicowanie i poczucie przynależności do naszej organizacji. Chodzi w nim o przeszczepienie do naszego miejsca pracy różnorodności, jaką widzimy w otaczającym nas świecie. BP zatrudnia olbrzymi zespół ludzi – w ponad 70 krajach prawie 80 tysięcy osób – […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Bogusz Parzyszek: Efektywne wykorzystanie każdego metra powierzchni

Niezależnie od sektora czy branży oraz charakteru zadań poszczególnych pracowników i zespołów przestrzenie biurowe wymagają zapewnienia miejsc do pracy indywidualnej, jak i grupowej (na przykład w zespołach zadaniowych) oraz sal przeznaczonych do narad i konferencji. latach 2012–2014 dokonaliśmy badań środowiska pracy i jej charakteru w przeszło 70 centralach największych firm w Polsce, Szwecji i Finlandii. Zbadaliśmy kilka sektorów: finansowy, FMCG, energetyczny, IT, mediowy […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Kultura innowacyjności

Większość firm nie dysponuje wielomilionowymi budżetami na innowacje, a mimo to wiele z nich potrafi z sukcesem wprowadzać na rynek coraz to nowsze produkty czy usługi. Co decyduje o organizacyjnej innowacyjności – umiejętność przyciągnięcia pomysłowych ludzi czy wewnętrzna kultura sprzyjająca powstawaniu twórczych pomysłów? Kultura innowacyjności Przykłady tak znanych z kreatywności firm, jak Apple, Pixar, Lego czy IDEO, pokazują, że odpowiedzi […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Wszechstronne liderki

Mimo że od lat słyszymy o zatrudnianiu większej liczby kobiet na stanowiskach zarządczych i wynikających z tego wymiernych korzyściach dla biznesu, to w ciągu ostatnich lat sytuacja prawie się nie zmienia. Na temat dysproporcji płci na najwyższych stanowiskach organizacyjnych powstała już niezliczona ilość publikacji, badań i raportów, a mimo to kobiety nadal muszą mierzyć się z barierami w drodze na szczyty organizacji. Potwierdza […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Z głową w chmurach

Dla współczesnych firm, które stają przed koniecznością integracji wielu systemów informatycznych, migracja do chmury jest wręcz koniecznością. Przekonała się o tym firma Arcade Beauty, która zdecydowała się na implementację chmury prywatnej dostarczanej przez firmę OVH. O tym wdrożeniu opowiada nam Michał Maciejewski, menedżer ds. infrastruktury IT na Europę w Grupie Arcade Beauty. Rozmawiał Paweł Górecki, redaktor „Harvard Business […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak analiza danych pomaga wykrywać nadużycia?

Firmy są nieustannie narażone na różnego typu oszustwa nie tylko ze strony podmiotów zewnętrznych, ale też własnych pracowników oraz współpracowników. Dlatego w T‑Mobile Polska został opracowany i wdrożony system wykrywania nadużyć wewnętrznych, wykorzystujący zaawansowaną analizę dużych zbiorów danych (big data). System stał się źródłem wymiernych korzyści finansowych, szacowanych na kilkanaście milionów złotych rocznie.  Operatorzy telekomunikacyjni dysponują rozbudowanymi […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak zbudować mapę drogową do przemysłu 4.0

W przypadku tak złożonej zmiany, jaką jest transformacja do przemysłu 4.0, warto zwrócić uwagę na postawy kluczowych dla firmy menedżerów. Z przeprowadzonych przez nas w ostatnich trzech latach kilkuset rozmów z menedżerami różnej wielkości firm produkcyjnych w Polsce wyłaniają się następujące, w większości niepokojące, obserwacje. Około 30% badanych menedżerów nie jest zainteresowanych otoczeniem rynkowym i koncentruje się na bieżących zadaniach operacyjnych. Ich […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Nie czekaj na cyberataki

Wielu menedżerów wciąż nie zdaje sobie w pełni sprawy, że tak pomocny w ich codziennej działalności Internet jest równocześnie źródłem rosnącej liczby zagrożeń. Codziennie komputerowi złodzieje, hakerzy, a nawet państwa, wykorzystują globalną sieć do wykradania danych lub działania na szkodę firm, instytucji a nawet rządów. Dlatego warto obserwować nowe trendy w dziedzinie cyberzagrożeń i aktywnie przewidywać potencjalne ataki, zamiast czekać na […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Piotr Lewicki: trudno wyobrazić sobie współpracę, gdy nie ma zaufania

Przy porannej kawie w Gueule de Bois zespół APA Level spotyka dwójkę krakowskich aktorów. Kto wie, czy nie są oni członkami ekipy Teatru Stu, który przypomniał ostatnio znakomitą sztukę Paula Barza z 1985 roku Kolacja na cztery ręce. Sztuka opowiada o wyimaginowanym spotkaniu dwu kompozytorów gigantów: Jerzego Fryderyka Haendla i Jana Sebastiana Bacha. W przypadku Haendla sława przyniosła sukcesy, splendor […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Algorytm i szczepionka. Gdy wiedza jest lepsza niż intuicja 

Z problemem dystrybucji szczepionek zmaga się wiele krajów. Również Polska. Których obywateli szczepić najpierw: starszych czy młodszych? Kto powinien być w grupie 0 – emeryci, lekarze, osoby z chorobami współistniejącymi, czy ludzie w wieku produkcyjnym? Nie byłoby tych dylematów, gdyby szczepionek było pod dostatkiem dla wszystkich. Ale tak nie jest. W jaki więc sposób powinna być prowadzona dystrybucja, by była […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!