Więcej w: Klienci i doświadczenia
E-commerce

Kim jest twój klient po pandemii?

Rok z pandemią i obostrzeniami z nią związanymi mocno wpłynął na zachowania konsumentów. Marki powinny o tym wiedzieć, bo powrót do normalności będzie bardzo długi. Zespół badaczy Havas Intelligence (Havas Media Group) podczas szóstej edycji badania „Koronabus”* podsumował zmiany nawyków konsumenckich i zwyczajów zakupowych Polaków, jakie można zaobserwować po roku od ogłoszenia pandemii. Sprawdził także, jakie jest podejście Polaków do szczepień, […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Bankowość prywatna – luksus w finansach

O rosnącej popularności usług bankowości prywatnej wśród zamożnych Polaków mówi Arkadiusz Przybył, wiceprezes zarządu Banku Zachodniego WBK. Badania realizowane przez rozmaite pracownie pokazują, że systematycznie rośnie liczba najbogatszych Polaków. Coraz więcej jest tzw. HNWI, czyli osób, których majątek przekracza 1 milion dolarów. Czy wiadomo, ile takich osób jest w Polsce? Kim są i gdzie najczęściej lokują swój majątek? Czym […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Dobry handlowiec — jakie powinien posiadać kompetencje?

Dobry handlowiec potrafi w skuteczny sposób przekonać potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usług generujących zyski dla swojego pracodawcy. Nie każda osoba jednak sprawdzi się na takim stanowisku, ponieważ wymaga ono nie tylko odpowiedniego wykształcenia i wiedzy, ale także pewnych cech osobowości, które często trudno jest wypracować. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry handlowiec? Handlowiec to osoba odpowiedzialna za […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Chcesz odnieść sukces? Postaw klienta w centrum uwagi

Klienci chcą być traktowani jak ludzie, a nie liczby. Partnerem materiału jest Salesforce. Według raportu New Voice Media, aż 86% klientów twierdzi, że pozytywna komunikacja i personalizacja przekazu napędza ich lojalność. Kluczem do sukcesu jest koncepcja 360. Raport nie pozostawia złudzeń. Klienci chcą być traktowani jak ludzie, a nie liczby. I chociaż mogą mieć kilka numerów telefonów, adresów e‑mail i kont w mediach społecznościowych, […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Czym jest customer journey?

Wiedza na temat klienta ma kluczowe znaczenie dla uzyskiwanych wyników sprzedażowych. Warto mieć świadomość tego, co skłania do zakupów lub co ostatecznie decyduje o tym, że konsument woli ofertę konkurencji. W związku z tym dobrze wiedzieć, jak przebiega customer journey, czyli ścieżka zakupowa klienta. Co to jest? Dlaczego warto korzystać z tego narzędzia? Customer journey to ścieżka zakupowa przedstawiona w formie […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Sposób na efektywną sprzedaż

Efektywność działań sprzedażowych zależy od wielu czynników, takich jak sektor, koniunktura czy nawet doświadczenia szefa sprzedaży. Opinie o tym, które z nich są najważniejsze lub – ogólniej – co najsilniej wpływa na sukces w sprzedaży, są bardzo podzielone. Naszym zdaniem, istnieją czynniki uniwersalne, pozwalające na poprawę wyników sprzedaży, w tym jej rentowności, które da się zidentyfikować i zmierzyć, choć czasami nie […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Dominik Małgowski: Rynki arabskie należą do bardzo wymagających

Przedstawiciele firmy Hebet powinni poprzedzić swoje plany ekspansji decyzją, w jaki sposób i w jakim zakresie chcą wejść na rynki arabskie. Czy interesuje ich eksport i praca z lokalnymi dystrybutorami czy też bezpośrednia obecność poprzez oddział firmy lub spółkę córkę. W pierwszym przypadku oczywiście ograniczają koszty związane z wprowadzeniem swoich produktów na rynek oraz zdają się na firmy, które znają już lokalne rynki […]

27 kwietnia 2023
Jakość i obsługa

Co robić z niezadowolonym klientem?

Nie ma firmy, która nie popełnia błędów, i nie ma firmy, która zawsze zaspokoi potrzeby i wymagania wszystkich swoich klientów. Niezadowoleni klienci istnieć więc będą zawsze. Większość z nich cierpi w milczeniu lub po prostu odchodzi do konkurencji. Bardziej asertywna mniejszość – szczególnie ci, którym wyrządzono znaczną szkodę – składa reklamacje. Ich pozytywne rozwiązanie daje szansę na odbudowę relacji. […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Marcin Bąk: najważniejsze to wykreować wartość własnej marki

Sytuacja firmy Anny jest trudna, ale nie bez wyjścia. Rozwijanie internetowego biznesu bazującego na produktach branży modowej nie jest zarezerwowane tylko dla gigantów. Z nowych realiów może czerpać również Anna, jeśli tylko odnajdzie własnych odbiorców i opracuje swój własny koncept biznesowy. Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że branży modowej nie było po drodze z Internetem. Klienci woleli kupować […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Kto zyska, a kto straci na powrocie niedziel handlowych? I jak wpłynie to na e-commerce?

Po ponad trzech latach obowiązywania zakazu handlu w niedzielę widać, że ograniczenie nie działa. Kolejne placówki kombinują jak obejść ustawę, a opinia publiczna sprzyja tego typu działaniom. Co dalej? Pandemia zmieniła drastycznie nasze życie. Nie dziwi więc fakt, że wymusiła także zmianę nawyków zakupowych Polaków. Częściej kupowaliśmy online, częściej też wybieraliśmy się na duże zakupy. Zmniejszyło się także […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!