Więcej w: Klienci i doświadczenia
E-commerce

Jakie strategie marketingowe będą dominować w najbliższych latach?

Jak istotne jest aktywne dostosowywanie strategii do aktualnych warunków może świadczyć fakt, że Polska jest jednym z trzech państw na świecie (obok Niemiec i Chin), w których udział marketplace’ów przekroczył 50%. To nie koniec zmian: na rynku już teraz popularność zaczynają zdobywać nowe trendy takie jak live commerce, czy sprzedaż produktów w modelach subskrypcyjnych. O tym, na co jeszcze firmy powinny […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

5 najważniejszych trendów cyfrowej transformacji według polskich firm [BADANIA]

Dwie trzecie dużych polskich firm deklaruje, że cyfryzacja przyczyniła się do wzrostu ich przychodów, lecz jednocześnie wiąże się ona z poważnymi wyzwaniami. To jeden z wniosków przeprowadzonego na zlecenie Orange Polska badania, które skupiało się na szansach i barierach, jakie rodzi cyfrowa transformacja. Obejmowały one m.in. wsparcie sprzedaży, outsourcing IT i komunikację wewnętrzną. Badania zrealizował ICAN Research&Diagnostics, jednostka badawcza ICAN […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Postaw na jakość cyfrowych doświadczeń klientów

Eksperymentalny marketing wykorzystujący nowe technologie może pomóc markom w pokonaniu cyfrowej przepaści i nawiązaniu bardziej osobistego kontaktu z klientami. Miesiące powtarzania tych samych zachowań sprawiają, że stają się one głęboko zakorzenione. Dlatego gruntowne zmiany w zachowaniach konsumentów, do których doszło w trakcie pandemii, będą prawdopodobnie obecne jeszcze przez długi czas. W mojej pracy, w której doradzam firmom z listy Fortune 500, nazywam taką tendencję […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Zarządzanie przez epizody konsumenta

Firmy, które kiedyś bazowały na rozwijaniu nowych funkcji produktu i poprawie obsługi klienta, coraz częściej dostrzegają, że źródło przewagi konkurencyjnej leży w całym „okołoproduktowym” doświadczeniu użytkownika. Na przykład starając się o kredyt hipoteczny, wielu klientów interesuje się nie tylko oprocentowaniem i amortyzacją, ale też tym, czy proces zatwierdzania kredytu przebiega szybko i sprawnie, czy bank ma porządny system płatności online, a także […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Powiedz mi, kim dla Ciebie jestem. Segmentacja klienta na przykładzie Polskich ePłatności [WEBINARIUM]

Silną markę buduje się przede wszystkim dzięki systematycznemu potwierdzaniu jakości swoich usług i produktów. Wszystko jest w porządku, dopóki dobra passa trwa. Jak jednak radzić sobie, kiedy na drodze pojawi się przeszkoda, która spowolni nasze działanie? Podczas webinarium HBRP pt. Jak odzyskać utracony impet (i znowu zacząć wygrywać)? Grzegorz Łapiński, wiceprezes Polskich ePłatności, przekonywał, że odpowiedzią na […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Grażyna Piotrowska-Oliwa: klienci różnie postrzegają tę samą wartość

W wyborach zakupowych klienci nie zawsze kierują się wyłącznie zdrowym rozsądkiem bądź oceną stosunku jakości do kosztu, jaki muszą ponieść, decydując się na dany produkt. Dlaczego tak się dzieje? Okazuje się, że poszczególne grupy konsumentów inaczej postrzegają tę samą wartość. Kategoryzacja poszczególnych wartości w obrębie jednej grupy klientów pozwala organizacji budować hierarchie ważności potrzeb, a następnie umożliwia znajdywanie powiązań […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Technologie zbliżają przedsiębiorcę do klienta

Polski biznes coraz częściej automatyzuje procesy, korzysta z analizy danych, rozwija systemy ERP i CRM. Wyzwaniem wciąż jednak pozostaje dostosowywanie się do potrzeb klienta i ich szybsze rozpoznawanie dzięki technologii. To wnioski z serii wywiadów badawczych przeprowadzonych przez ICAN Research z przedstawicielami sześciu czołowych dostawców rozwiązań technologicznych dla biznesu, partnerów think tanku „How to do IT”. Firmy naszych respondentów to: Astor, […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

W branżach technologicznych firmy powinny działać jak start-upy

Przedsiębiorstwa, które chcą zwyciężać i wyznaczać trendy w sektorze technologii, mediów i telekomunikacji (TMT), muszą myśleć, inwestować i działać jak start‑upy. Niestety, nie wszystkim się to udaje. Raport Are You an Outpacer?, podsumowujący wyniki badania KPMG International przeprowadzonego pod koniec ubiegłego roku, pokazał wyraźny podział firm na te, które wyznaczają ambitne cele i dzięki temu osiągają zyski, oraz na te, […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Technologie pozwalające zrozumieć klienta

Działające w Polsce przedsiębiorstwa od kilku już lat wdrażają rozwiązania umożliwiające badanie doznań, wrażeń i opinii klientów na bieżąco, w trakcie kontaktu z firmą, marką i produktem. Narzędzia te wykorzystują coraz szersze spektrum technologii stosowanych w urządzeniach mobilnych. Oprócz systemów zbierania danych przy wykorzystaniu ankiet SMS‑owych coraz większą popularność zyskują dedykowane aplikacje umożliwiające respondentom przyjazną i intuicyjną obsługę. Takie aplikacje pozwalają na poszerzenie […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Bankowość biznesowa przyszłości 

W ostatnich latach banki koncentrowały swoje inwestycje w technologie i cyfryzację wokół usprawniania działań operacyjnych i automatyzacji rutynowych transakcji z klientami. Partnerem materiału jest 10clouds.  Autorem tekstu jest Karol Stępień, Head of Fintech & Banking w 10Clouds Nie udało im się jednak wykorzystać technologii w wystarczającym stopniu do poprawy jakości procesów kredytowych i usług dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP). Obecnie wiele fintechów przejmuje tę przestrzeń, usprawniając dostęp […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!