Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Konsument w czasach pandemii - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Klienci i doświadczenia

Konsument w czasach pandemii

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Przedsiębiorstwa na całym świecie boleśnie odczuwają skutki kryzysu wywołanego przez pandemię COVID‑19. W przetrwaniu trudnych czasów firmom może pomóc wiedza o nawykach oraz zmianach w zachowaniach i preferencjach konsumentów w czasach zarazy. Jak ludzie reagują na tę niespodziewaną groźną sytuację? Co to oznacza dla biznesu?

Brytyjska organizacja badawcza GlobalWebIndex 16–20 marca przeprowadziła badania konsumentów z 13 krajów: Australii, Brazylii, Chin, Francji, Niemiec, Włoch, Japonii, Filipin, Singapuru, Republiki Południowej Afryki, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i ze Stanów Zjednoczonych. Oto główne ustalenia badaczy.

Zwiększone wykorzystanie mediów

Aż 95% konsumentów potwierdza, że przeznacza w domu więcej czasu na korzystanie z mediów. Przede wszystkim częściej zapoznaje się z doniesieniami medialnymi, ale też intensywniej korzysta z usług streamingowych, używa komunikatorów i mediów społecznościowych oraz wrzuca do sieci materiały wideo. O tym, po jakie media sięgają konsumenci, decyduje m.in. przynależność do grupy wiekowej. Przedstawiciele pokolenia Z (16–23 lata) siedem razy częściej niż członkowie pokolenia powojennego wyżu demograficznego (57–64 lata) przyznają się do intensywniejszego korzystania ze streamingu muzyki. Ci drudzy z kolei dłużej oglądają telewizję.

Zwiększ swoje kompetencje i wygraj w biznesie! Sprawdzam!

Wzrost użycia urządzeń

W ostatnich dniach znacznie wzrosło wykorzystanie wszelkich urządzeń elektronicznych. Do częstszego sięgania po smartfon przyznaje się 70% wszystkich badanych konsumentów. Dla pokolenia Z odsetek ten przekracza nawet 80%. Zwiększone użycie komputerów stacjonarnych odnotowano przede wszystkim wśród starszych konsumentów. W częstszym korzystaniu z laptopów, smartfonów i smartwatchów przodują przedstawiciele pokolenia Z. Natomiast milenialsi (24–37 lat) spędzają wyraźnie więcej czasu, grając na konsolach wideo i używając tabletów. Zachowania konsumentów mogą się też różnić w zależności od kraju. Zwiększone wykorzystanie smartfonów deklaruje ponad trzy czwarte użytkowników z Filipin, Chin, Brazylii i RPA, ale tylko jedna trzecia respondentów z Australii, Wielkiej Brytanii i Niemiec.

Odroczone zakupy

Duże zakupy konsumenci planują odłożyć na dłuższy czas. Mowa tu m.in. o zakupie wakacji, lotów samolotowych, przedmiotów luksusowych, sprzętu elektronicznego lub AGD. Około 40% badanych zamierza ich dokonać, gdy sytuacja w ich krajach zacznie się poprawiać lub gdy epidemia w nich całkowicie wygaśnie, a 20% chce czekać z zakupami do czasu, aż koronawirusa uda się pokonać na całym świecie. Konsumenci z najwyższej grupy dochodowej są gotowi wznowić zakupy stosunkowo szybko – wystarczy im poprawa sytuacji we własnym kraju. Najczęściej o odłożeniu zakupów w czasie, i to w kilku kategoriach, mówią przedstawiciele pokolenia Z, co niewątpliwie ma związek z ich relatywnie niższymi dochodami.

Filtrowanie wiadomości

Konsumenci na całym świecie oczekują od mediów społecznościowych sprawdzania wiarygodności udostępnianych wiadomości i walki z fake newsami. Za wprowadzeniem takich rozwiązań opowiedziało się około dwóch trzecich uczestników badania. Trzech na 10 respondentów, zwłaszcza z pokolenia Z, życzyłoby sobie, żeby w mediach społecznościowych były dostępne transmisje na żywo z różnych wydarzeń.

Ocena sytuacji finansowej

Istnieje duża rozbieżność pomiędzy tym, jak konsumenci postrzegają wpływ pandemii na własną sytuację finansową, a tym, jak ich zdaniem ucierpi krajowa i globalna gospodarka. We wszystkich badanych krajach zaledwie 30% respondentów uważa, że kryzys istotnie wpłynie na ich własne finanse, podczas gdy katastrofalnych skutków dla krajowej gospodarki spodziewa się 75% badanych, a dla globalnej gospodarki – 85% respondentów. Największy rozrzut wyników odnotowano we Francji, Włoszech, w Niemczech, Japonii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, gdzie różnica pomiędzy tymi, którzy obawiają się znacznego pogorszenia własnej sytuacji, a tymi, którzy spodziewają się ogromnego negatywnego wpływu na gospodarkę krajową, przekracza 50 punktów procentowych.

Stosunek do reklamy

Konsumenci zapytani, czy marki powinny się reklamować tak, jak dotychczas, udzielali bardzo zróżnicowanych odpowiedzi. Ponad jedna trzecia badanych nie chciałaby żadnych zmian pod tym względem, przeszło jedna czwarta uważa, że reklama powinna się zmienić, a kolejne 25% nie ma zdania. Konieczności zmian nie dostrzegają przede wszystkim: przedstawiciele pokolenia Z (38% opowiada się za kontynuowaniem działalności reklamowej w niezmienionej postaci), mężczyźni (39% za kontynuacją) i najlepiej sytuowani respondenci (38% również za kontynuacją). Stosunek do reklam jest różny w zależności od kraju. Największy odsetek konsumentów pragnących zmian odnotowano w Niemczech (60%) i we Francji (40%). Na całym świecie ludzie opowiadają się za markami, które w odpowiedzi na sytuację kryzysową: oferują elastyczne warunki płatności i nieodpłatne usługi, zamykają sklepy, które nie są niezbędne do codziennego funkcjonowania, oraz wytwarzają istotne zasoby. Te marki zdaniem dużej części respondentów (37%) powinny prowadzić działalność reklamową na dotychczasowym poziomie.

Poziom optymizmu

Największymi optymistami, jeśli chodzi o okres trwania pandemii we własnym kraju, są Chińczycy. W znacznej większości (85%) wierzą, że ich kraj upora się z problemem w ciągu trzech miesięcy. Być może wiara ta jest wynikiem doniesień sprzed kilku dni o braku nowych lokalnych przypadków zarażenia koronawirusem. Dla porównania podobnego zdania jest 33% Australijczyków, 20% mieszkańców Singapuru, 35% Brytyjczyków i 50% respondentów ze Stanów Zjednoczonych. W odpowiedzi na pytanie o zakończenie kryzysu epidemicznego na świecie nawet Chińczycy wykazują mniej optymizmu – tylko 25% z nich jest przekonanych, że świat upora się z pandemią w ciągu trzech miesięcy.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!