Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Jak odnaleźć równowagę pomiędzy pracą z domu a codziennym chodzeniem do biura? - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Kompetencje przywódcze

Jak odnaleźć równowagę pomiędzy pracą z domu a codziennym chodzeniem do biura?

27 kwietnia 2023 5 min czytania

Kiedy w marcu 2020 wiele firm zmieniało tryb pracy na zdalny, nikt nie podejrzewał, że rok później sytuacja spowodowana pandemią koronawirusa nie ulegnie poprawie, a pytania, które wtedy sobie zadawaliśmy, pozostaną nadal aktualne. Pandemia przyśpieszyła zmianę myślenia o wielu kwestiach, m.in. o tym jak pracujemy. Świat zmienia się coraz szybciej, a sposób naszej pracy przez lata pozostawał taki sam. Do teraz.

Partnerem materiału jest HB Reavis.

Mogłoby się wydawać, że home office to powszechna praktyka. Okazało się jednak, że przedłużony okres pracy zdalnej wiąże się z nieprzewidzianymi wcześniej konsekwencjami zarówno dla pracodawcy, jak i dla pracowników.

Punkt widzenia pracodawcy

Z punktu widzenia pracodawcy domowe biuro każdego z pracowników to nie tylko oszczędności związane z cięciem kosztów oszczędzonych na wynajmie biura. To bardzo skomplikowana operacja logistyczno‑prawnicza, która musi zapewnić sprawne funkcjonowanie całej organizacji. Jak zapewnić ciągłość pracy oraz dostęp do infrastruktury pracownikom, którzy pracowali na komputerach stacjonarnych? Jak zapewnić stabilne i bezpieczne połączenie internetowe, które wytrzyma wcześniej nietestowane obciążenia sieci? Jak wypracować nowy proces raportowania i weryfikacji efektywności pracy? Jak komunikować się z pracownikami i tworzyć kulturę właściwą dla danej organizacji, mając do dyspozycji jedynie narzędzia online? Jak podtrzymać morale i psychologiczne bezpieczeństwo pracowników? Ale przede wszystkim jak zaufać pracownikowi, który znajduje się z dala od biura? To tylko niektóre z pytań, które pojawiły się w ciągu ostatniego roku. Oczywiście istnieją pracownicy, których efektywność poprawiła się dzięki pracy z domu, jednak wraz z upływem pierwszej fazy pandemii przyszedł czas na nową normalność, a ta okazała się mniej życzliwa dla tzw. work‑life balance.

Punkt widzenia pracownika

Według badania „Efektywność pracy zdalnej” aż 72% respondentów i respondentek uważało, że praca zdalna oferuje więcej elastyczności, a także pomaga lepiej zorganizować obowiązki służbowe. Jednak po roku funkcjonowania w takim trybie coraz częściej słyszy się postulaty dotyczące przynajmniej częściowego powrotu do biur. Po początkowej fazie radości, która wynikała z przestawionego budzika i możliwości pracy w dresach, rzeczywistość zweryfikowała plusy i minusy pracy zdalnej. Dostosowanie domu w taki sposób, żeby spełniał wymogi pracy biurowej, okazało się nie lada wyzwaniem. Od braku ergonomicznych krzeseł, bez których 8 godzin przed komputerem stanowi bolesne wyzwanie dla kręgosłupa, po ustalenie nowych zasada funkcjonowania w przestrzeni, która wcześniej kojarzyła się głównie z odpoczynkiem i czasem spędzonym z bliskimi.

Z kolei jak wynika z sondażu NEXERY przeprowadzonego pod koniec marca 2020 roku przez InsightOut Lab, aż 57% badanych przyznało, że nigdy wcześniej nie korzystało z opcji pracy zdalnej, a aż 29% ankietowanych odczuło nie wzrost, a wręcz spadek efektywności. Praca zdalna dla wielu osób okazała się więc kolejnym wyzwaniem zmuszającym do wyjścia ze strefy komfortu. Przedłużająca się niepewność związana z trybem pracy udowodniła, że w  warunkach home office trudniej również odnaleźć równowagę pomiędzy pracą a domem. Przedłużające się godziny, krzyżujące obowiązki i brak czasu na odpoczynek to tylko niektóre z wymienianych przez pracowników problemów, z którymi przyszło się mierzyć. Czy istnieje więc złoty środek łączący swobodę pracy z domowego biura, a jednocześnie zapewniający warunki sprzyjające skupieniu i oddzieleniu spraw zawodowych od czasu wolnego?

Elastyczność na wagę złota

Poprzedni rok pokazał, że nie istnieje jeden optymalny styl pracy. Złoty środek dla każdego z pracowników leży gdzieś indziej. Jak więc zaspokoić różne potrzeby i utrzymać zadowolenie, które przełoży się na efektywność? Kluczem do rozwiązania tego problemu jest elastyczność. Zapewnienie stabilnego i stymulującego miejsca pracy, które jednocześnie będzie na tyle elastyczne, żeby sprostać wymaganiom zarówno pracowników, jak i pracodawców, to potrzeba, która już teraz wyraźnie zaznacza się na rynku nieruchomości.

Połączenie swobody i zaufania, które pracownicy zyskali podczas pracy zdalnej oraz zapewnienie im warunków umożliwiających oddzielenie życia prywatnego od profesjonalnego przy jednoczesnym oszczędzaniu kosztów związanych z tradycyjnym wynajmem biur to potrzeby, na które już od dawna odpowiadają nowoczesne coworki. Teraz zwiększy się na nie zapotrzebowanie nie tylko wśród freelancerów i startupów. Z raportu „2020 Future of Work Report” wynika, że 71,5% pracowników, którzy korzystali z coworkingu przed pandemią, chciałoby do niego wrócić. Z kolei 54,9% osób, które wcześniej nie pracowały w takiej formule, deklaruje chęć skorzystania z takiej możliwości.

Wiele razy zostało już bowiem udowodnione, że zakazy i nakazy nie są najbardziej efektywnymi sposobami motywowania pracowników. Obecnie przestrzenie coworkingowe oferują różnego rodzaju usługi, które odpowiadają na zróżnicowane potrzeby pracowników, pozwalając jednocześnie optymalizować koszty związane z tradycyjnym najmem biurowym. Najem rotacyjny, domowa atmosfera połączona ze stymulującym środowiskiem biznesowym, interakcje z ludźmi, które umożliwiają korzystną współpracę, smaczna kawa, serwis sprzątający, czy w końcu działająca drukarka to tylko niepozorne elementy układanki przekładające się na nową jakość pracy biurowej, co ma również swoje odzwierciedlenie w liczbach. Wzrost popytu na przestrzenie coworkingowe coraz mocniej zaznacza się w trendach, dlatego też warto obserwować rozwój tej branży.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!