Więcej w: SEO i marketing cyfrowy
Analityka i Business Intelligence

Klastry tematyczne a pozycja strony w wyszukiwarce

Czasy, kiedy wystarczyło publikować treści naszpikowane dużą liczbą słów kluczowych, by osiągnąć wysokie miejsce w wyszukiwarce, bezpowrotnie minęły. Dziś w pozycjonowaniu stron internetowych liczą się również kompetencje, autorytet i wiarygodność. Wysokie wartości tych parametrów pomagają osiągnąć klastry tematyczne. Google, określając miejsce danej strony w rankingu wyszukiwań, zwraca uwagę na szereg elementów. Oprócz kwestii technicznych, które mają bezpośredni wpływ na ranking SEO, w ostatnich […]

26 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Nowa rola CMO – Chief Experience Officer?

W czasach, gdy marketing przechodzi niewyobrażalne dotąd zmiany, dyrektorzy marketingu muszą nieustannie zmieniać swoją rolę. Powinni określać nowe cele i wprowadzać nowe standardy oraz wizję tego, w jaki sposób powinien działać marketing w ich firmach. Dlaczego właśnie teraz jest to tak szczególnie istotne? Organizacje zmieniają dziś swoje rynkowe podejście. Od firm nastawionych na rozwój produktów przechodzą w kierunku firm, dla których […]

26 kwietnia 2023
E-commerce

Co Polacy kupują w sieci

Walka o klienta w sektorze dóbr konsumpcyjnych (1) jest dziś intensywna i zróżnicowana jak nigdy dotąd. Detaliści rywalizują z przedsiębiorstwami, które do niedawna były ich dostawcami, a obecnie sprzedają swoje produkty online. Firmy produkujące towary konsumpcyjne coraz częściej konkurują z markami własnymi sieci handlowych. Z kolei zarówno detaliści, jak i producenci towarów konsumpcyjnych muszą sprostać konkurencji w postaci sklepów internetowych, które oferują szeroką gamę […]

26 kwietnia 2023
E-commerce

Omnichannel: ważniejsza odmiana wielokanałowości

Nie wystarczy sprzedawać wielokanałowo, trzeba skutecznie zintegrować kanały, tak by zapewnić klientowi spójne doświadczenie zakupowe, a firmie najbardziej efektywne zarządzanie informacjami o produktach i konsumentach. Omnichannel: ważniejsza odmiana wielokanałowości Partnerem materiału jest: Jeszcze kilkanaście lat temu sprzedaż detaliczna odbywała się za pośrednictwem jednego, tradycyjnego kanału sprzedaży, czyli sklepów stacjonarnych. Wraz z rozwojem nowych technologii, zwłaszcza tych wykorzystujących Internet, sytuacja zmieniła się diametralnie. […]

26 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Michał Ciemiński: Zrozumienie oczekiwań klienta ma krytyczne znaczenie

Zarządzanie relacją klient‑dostawca ma szczególne znaczenie w przypadku usług outsourcingowych, dla których kontrakty mają długoterminowy, na ogół wieloletni, charakter. Przedsiębiorstwa korzystające z outsourcingu spodziewają się, że po początkowej fazie niezbędnej dla „dotarcia” współpracy obu stron jakość dostarczanych usług będzie coraz wyższa. Po tym okresie, który wymaga większego zaangażowania czasowego po stronie dostawcy, oraz wdrożeniu stosownych zmian w jego […]

26 kwietnia 2023
E-commerce

Skuteczny e-CRM w strategii omnichannel to konieczność

Współczesny klient jest wymagający. Oczekuje spójnej komunikacji we wszystkich możliwych punktach styku. Dlatego wykorzystanie nowoczesnego podejścia do komunikacji z konsumentem pozwala zwiększyć sprzedaż i zbudować cenne relacje w ramach strategii omnichannel. Partnerem materiału jest They.pl Skuteczny e-CRM w strategii omnichannel to konieczność Z badania opublikowanego niedawno w ramach sekcji specjalnej w „Harvard Business Review Polska” wynika, że przy podejmowaniu decyzji zakupowych aż 73% klientów korzysta […]

26 kwietnia 2023
Digitalizacja

Transformacja cyfrowa: nowe kierunki w marketingu

W jaki sposo´b przeprowadzic´ transformacje? działan´ marketingowych w organizacji, aby sprostac´ wymaganiom nowoczesnej sprzedaz˙y w cyfrowym s´wiecie oraz rosna?cym oczekiwaniom kliento´w? Pod koniec 2016 roku już około 50% przedsiębiorstw opierało swoje modele biznesowe na rozwiązaniach technologicznych – wynika z danych firmy badawczej Gartner. Do 2019 roku odsetek ten wzrośnie aż do 83%. Digital disruption (tzw. przełom cyfrowy), czyli zjawisko nagłego […]

26 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Potencjał oszczędności ukryty w kosztach reklamy

Skuteczność komunikatów reklamowych w kontekście ponoszonych przez firmy kosztów nadal stanowi jedną wielką niewiadomą. Co prawda, są na rynku narzędzia pozwalające zmierzyć efektywność przekazu marketingowego w Internecie, ale jak zmierzyć skuteczność reklamy telewizyjnej. Potencjał oszczędności ukryty w kosztach reklamy Partnerem materiału jest: Analiza skuteczności reklamy nie jest prostym zadaniem. Wymaga najnowszej technologii, która mierzy każdą reakcję konsumenta na komunikat. Wymaga zaawansowanej […]

26 kwietnia 2023
E-commerce

Hybrydowa gastronomia, czyli restauracje-duchy i wirtualne marki

Pod koniec 2020 roku w Polsce działało 85,5 tysiąca lokali gastronomicznych. Choć w trakcie pandemii z polskiego rynku zniknęło 4400 lokali, w tym samym czasie kolejne 6600 rozpoczęło swoją działalność. Mimo to na początku roku nastroje w branży nie były radosne. Aż 50% firm znajdowało się w sytuacji zagrażającej ich stabilności. Odmrożenie gospodarki stanowiło dużą ulgę dla wielu przedsiębiorstw działających w branży HoReCa. […]

26 kwietnia 2023
E-commerce

Doświadczenie, które buduje relacje klienta z marką

„Doświadczenie oferowane klientom pozwala firmom wyróżnić się czymś więcej niż tylko produktem lub reklamą” – podkreśla Katarzyna Gawlik, prelegentka „E‑commerce Trends Summit 2020”. „E commerce Trends Summit” w formule online już za nami. Jedną z prelegentek wydarzenia była Katarzyna Gawlik, która w branży e‑commerce działa przeszło 15 lat. W tym czasie zdobyła rozległe doświadczenie m.in. w badaniach użytkowników. Jest ekspertką w zakresie […]

26 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!