Więcej w: SEO i marketing cyfrowy
Modele biznesowe

Jak wygrywać, łamiąc reguły, nawyki i stereotypy

Sztampowe i przewidywalne działania marketingowe prowadzone przez Grupę Żywiec nie potrafiły ani zachwycić, ani zaangażować konsumentów. Firma potrzebowała zmiany, dlatego zdecydowała się wyjść na rynek z zupełnie nową strategią marketingową, opartą na kwestionowaniu status quo. Na początek trzeba było przełamać obiegową opinię, że na piwie znają się tylko mężczyźni. Potem runęły kolejne mity. Polski rynek piwa widziany z zewnątrz […]

27 kwietnia 2023
Agile

Marketing w cyfrowych czasach

Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]

27 kwietnia 2023
Agile

Plusy i minusy polskich e-zakupów

Polscy klienci są coraz bardziej zainteresowani zakupami w sieci. Ponad połowa twierdzi, że dokonała już zakupu w Internecie. To aż o 9 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym – tak wynika z raportu przygotowanego przez firmę badawczą Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej. Celem badania było poznanie opinii na temat e‑zakupów wśród kupujących i niekupujących w sieci. Badacze chcieli się dowiedzieć, jakie marki […]

27 kwietnia 2023
Agile

Silna marka – 5 inspiracji dla liderów

Silna marka to lojalność klientów i większa wytrzymałość w obliczu niepewności oraz kryzysów. Przypominamy pięć tekstów, które pokazują, jak o nią zadbać. 1. Spraw, aby klienci ufali twojej marce, podziwiali ją i szanowali Badania wykazują, że najbardziej cenione marki stosują innowacyjne metody aktywizowania, kuszenia i wzbogacania, choć nie w wymiarze finansowym, swoich klientów. 2. Idealna forma współpracy między markami Nie chodzi o to, jak […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Marketing Automation – odpowiedź na wymuszoną cyfrową rewolucję

Nikt nie był w stanie przewidzieć, że w ciągu kilku tygodni zostaniemy niemal zupełnie pozbawieni wielu narzędzi przeznaczonych do sprzedaży i marketingu, a digitalizacja stanie się koniecznością – niezależnie od stopnia naszego przygotowania, wiedzy czy posiadanych zasobów. Do tej pory jedną z głównych reakcji na ogłoszoną pandemię było ograniczanie budżetów marketingowych i redukcja zespołów. Warto jednak podkreślić, że w sytuacjach kryzysowych pozbawianie się […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Prywatność czy personalizacja – co ważniejsze dla klientów?

Nowe badania pokazują, że personalizacja oferowanych konsumentom korzyści pomaga eliminować ich obawy o prywatność danych. Dane na temat klientów dają firmom wiele możliwości tworzenia usług dostosowanych do ich potrzeb i kreowania spersonalizowanych doświadczeń. Równocześnie niedawne głośne przypadki wycieku danych konsumenckich wzbudzają obawy, czy firmy potrafią utrzymywać odpowiednią równowagę między personalizacją a prywatnością. Aby im pomóc w podejmowaniu decyzji na podstawie rzetelnych […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Jak nauczyć się zwinnej sprzedaży

Jill Konrath jest strategiem sprzedaży o międzynarodowej renomie i autorką bestsellerów takich jak Selling to Big Companies czy Snap Selling. Jej ostatnia książka Agile Selling to efekt badań na temat tego, co sprawia, że sprzedawcy odnoszą sukces. Konrath, która sama jest praktykiem sprzedaży, rozmawiała na ten temat z najlepszymi specjalistami w branży, studiowała najnowsze osiągnięcia nauki, chcąc się dowiedzieć, […]

26 kwietnia 2023
Innowacja

Skuteczna sprzedaż w trudnych czasach

W czasach dekoniunktury właściciele i zarządy firm szukają odpowiedzi na fundamentalne pytanie: Jak generować przychody i utrzymywać sprzedaż? W większości przypadków do głowy przychodzą im jednak stare rozwiązania, czyli próbują handlować produktami i usługami na rynkach XXI wieku za pomocą technik wypracowanych w XIX wieku. Pomimo dynamicznych przeobrażeń w świecie i w samych firmach funkcja sprzedaży zmieniła się w znacznie mniejszym stopniu niż inne działania biznesowe. […]

26 kwietnia 2023
Agile

Konferencja 3D na zdrowie

Aby zwrócić uwagę klientów na pojawiające się na rynku nowe produkty i usługi, firmy oraz agencje zajmujące się organizacją wydarzeń promocyjnych sięgają po coraz bardziej wyszukane narzędzia. Agencje eventowe podejmują się organizacji skomplikowanych logistycznie i technologicznie, ale także niezwykle efektownych, wydarzeń. Celem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Jedną z firm posiadających doświadczenie w tym zakresie jest agencja Open‑Up, która w czerwcu […]

26 kwietnia 2023
E-commerce

Sieć świadomych konsumentów

Sklep internetowy to obecnie niemal obowiązkowe uzupełnienie tradycyjnego biznesu, a coraz częściej także główny kanał sprzedaży dla coraz większej liczby przedsiębiorstw działających w obszarze handlu detalicznego i hurtowego. Już ponad połowa polskich internautów kupuje w sieci. I nic dziwnego, skoro na rynek pracy wchodzą coraz młodsze pokolenia „cyfrowych tubylców”. Ale e‑handel zmienia się nie tylko z powodu coraz liczniejszych rzesz e‑konsumentów. […]

26 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!