Więcej w: SEO i marketing cyfrowy
Innowacja

Byron Sharp: Przełom w marketingu, czyli evidence-based marketing

Dlaczego marketing powinien zwrócić się ku nauce? Które metody marketingowców są przestarzałe i nieskuteczne? W jaki sposób tworzyć w polskich firmach marketing bazujący na dowodach? Odpowiedzi na te i inne pytania 5 września poznali uczestnicy konferencji HBRP i ICAN Institute „Przełom w marketingu”. Gościem specjalnym trzeciej konferencji z cyklu Elite Leadership Program 2016 był dr Byron Sharp – prekursor nurtu evidence‑based w marketingu, który […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Młodzi klienci są coraz mniej lojalni

Urodzeni po 1984 roku przedstawiciele pokolenia Y, nazywanego też generacją Milenium, stają się coraz bardziej widoczną i odrębną grupą konsumentów, która przeobraża współczesny biznes, co coraz wyraźniej odbija się na sektorze bankowym. Generacja Milenium, woli płacić przez Internet i aplikacje w smartfonach niż za pomocą tradycyjnych kart bankowych i przelewów. To dzięki niej na znaczeniu zyskują serwisy crowdfundingowe, pożyczkodawcy społeczni, […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Czego warto nauczyć się od kotów hodowanych w butelkach, czyli potęga marketingu

Czy można sprzedawać coś, co nie istnieje? A nawet coś absurdalnego? Autor głośnej mistyfikacji związanej z „bonsai kitten” udowodnił, że wszystko jest możliwe – zależy to tylko od skutecznej reklamy. Zaznaczam na początku wyraźnie – to wcale nie był dobry żart. Wkładanie nowo narodzonych kociaków do butelek i słoików, a następnie hodowanie ich do momentu, aż przyjmą kształt swego szklanego więzienia […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Wdrożenie AR może ułatwić sprzedaż dużych produktów

Potencjał zastosowań rozszerzonej rzeczywistości w biznesie jest bardzo duży – technologię można wykorzystać m.in. w sprzedaży wielkogabarytowych produktów – np. mebli, samochodów. Niewiele polskich przedsiębiorstw decyduje się jednak na wykorzystanie funkcji AR w ich biznesie, ponieważ wymagałoby to zmiany zachowań konsumenckich. Z perspektywy firm sprzedających tanie i niewielkie produkty może być to po prostu nieopłacalne. Reprezentuję firmę Tylko.com, markę meblową tworzącą […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Niewielkie bazy, duże potrzeby – jak wygląda biznes online w Malezji?

Nie wszyscy malezyjscy marketerzy traktują e‑kanały jako formę marketingu. Wielu z nich wciąż opiera swoje działania na pracy offline. Dziwią się, że newslettery czy automatyzacja mogą przynosić zyski tak samo jak reklama prasowa czy billboardy w centrum miasta. O tym, jakie wyzwania stoją przed marketerami w Azji i jak kształtuje się tam rynek online, mówi Justyna Bakker – Rakowska – […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Sztuka efektywnego wydawania pieniędzy na marketing

Poznaj siedem zasad pozwalających wyciągnąć więcej z budżetów marketingowych. W dobie kryzysu firmy szukają oszczędności na każdym możliwym polu. Jednym z obszarów jest marketing, a zwłaszcza wydatki na reklamę, promocję i media. W firmach z branży FMCG lub wielu innych przedsiębiorstwach sektora konsumenckiego koszty te sięgają nawet 20% przychodów i ich redukcja ma wysoki wpływ na rentowność firmy. Firmy, które pod presją konieczności redukcji […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Czy czeka nas zadyszka e-commerce?

Miniony rok był rokiem e‑commerce i nikt nie ma co do tego wątpliwości. Dziś wyzwaniem będzie utrzymanie dynamiki wzrostu. Czy sklepy internetowe będą się rozwijać również po pandemii? Rok 2020 był rekordowy pod względem liczby nowo otwieranych sklepów w internecie. Znaczna część z nich została uruchomiona jako wynik zamknięcia sklepów stacjonarnych pod wpływem pandemicznych obostrzeń, które utrudniły zarobkowanie tradycyjnym […]

27 kwietnia 2023
Agile

Wielokanałowe dotarcie do klienta

Zmianę w spojrzeniu na konsumenta determinują dwa zjawiska. Po pierwsze, nowe trendy w zachowaniach i postawach klientów; po drugie, zachodzący na naszych oczach rozwój technologiczny. Tak wynika z badań i analiz prowadzonych przez Accenture Research oraz Grupę Unity, dotyczących wielokanałowej sprzedaży (Omnichannel Commerce, badanie poziomu wielokanałowości w wybranych branżach, Grupa Unity, jesień 2014). Wspomniane adanie wykazało, że w obszarze dotyczącym zachowań konsumentów warto […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Jakie strategie marketingowe będą dominować w najbliższych latach?

Jak istotne jest aktywne dostosowywanie strategii do aktualnych warunków może świadczyć fakt, że Polska jest jednym z trzech państw na świecie (obok Niemiec i Chin), w których udział marketplace’ów przekroczył 50%. To nie koniec zmian: na rynku już teraz popularność zaczynają zdobywać nowe trendy takie jak live commerce, czy sprzedaż produktów w modelach subskrypcyjnych. O tym, na co jeszcze firmy powinny […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

5 najważniejszych trendów cyfrowej transformacji według polskich firm [BADANIA]

Dwie trzecie dużych polskich firm deklaruje, że cyfryzacja przyczyniła się do wzrostu ich przychodów, lecz jednocześnie wiąże się ona z poważnymi wyzwaniami. To jeden z wniosków przeprowadzonego na zlecenie Orange Polska badania, które skupiało się na szansach i barierach, jakie rodzi cyfrowa transformacja. Obejmowały one m.in. wsparcie sprzedaży, outsourcing IT i komunikację wewnętrzną. Badania zrealizował ICAN Research&Diagnostics, jednostka badawcza ICAN […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!