Więcej w: SEO i marketing cyfrowy
Digitalizacja

Postaw na jakość cyfrowych doświadczeń klientów

Eksperymentalny marketing wykorzystujący nowe technologie może pomóc markom w pokonaniu cyfrowej przepaści i nawiązaniu bardziej osobistego kontaktu z klientami. Miesiące powtarzania tych samych zachowań sprawiają, że stają się one głęboko zakorzenione. Dlatego gruntowne zmiany w zachowaniach konsumentów, do których doszło w trakcie pandemii, będą prawdopodobnie obecne jeszcze przez długi czas. W mojej pracy, w której doradzam firmom z listy Fortune 500, nazywam taką tendencję […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Powiedz mi, kim dla Ciebie jestem. Segmentacja klienta na przykładzie Polskich ePłatności [WEBINARIUM]

Silną markę buduje się przede wszystkim dzięki systematycznemu potwierdzaniu jakości swoich usług i produktów. Wszystko jest w porządku, dopóki dobra passa trwa. Jak jednak radzić sobie, kiedy na drodze pojawi się przeszkoda, która spowolni nasze działanie? Podczas webinarium HBRP pt. Jak odzyskać utracony impet (i znowu zacząć wygrywać)? Grzegorz Łapiński, wiceprezes Polskich ePłatności, przekonywał, że odpowiedzią na […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Grażyna Piotrowska-Oliwa: klienci różnie postrzegają tę samą wartość

W wyborach zakupowych klienci nie zawsze kierują się wyłącznie zdrowym rozsądkiem bądź oceną stosunku jakości do kosztu, jaki muszą ponieść, decydując się na dany produkt. Dlaczego tak się dzieje? Okazuje się, że poszczególne grupy konsumentów inaczej postrzegają tę samą wartość. Kategoryzacja poszczególnych wartości w obrębie jednej grupy klientów pozwala organizacji budować hierarchie ważności potrzeb, a następnie umożliwia znajdywanie powiązań […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Kiedy konwencjonalna reklama przestaje działać

Pharmagen poszukuje nowych, niekonwencjonalnych form reklamy (w tym kryptoreklamy) swoich produktów w telewizji i w innych mediach. Pozostaje jednak pytanie, kiedy niekonwencjonalne metody mogą podważyć zaufanie do marki? Halina Poniewierska, dyrektor marketingu produktów geriatrycznych firmy Pharmagen, siedziała przy kawiarnianym stoliku, popijając wodę z lodem. Była pogrążona w myślach, jako że stała przed kilkoma dylematami, które wymagały pilnego rozstrzygnięcia. Niedługo miał się zjawić […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

SEO360® – game changer w branży SEO

Po 14 latach prac przy polskich i międzynarodowych projektach SEO, których efektem było wypozycjonowanie tysięcy stron, a w konsekwencji zwiększenie przychodów klientom o dziesiątki milionów złotych lub euro, firma SEOgroup Interactive SA wypuściła na europejski rynek usługę SEO360®. To najbardziej zaawansowane SEO, jakie można w obecnych warunkach wykonywać, które stanowi innowację procesową i produktową, gwarantującą przy tym wzrost ruchu i przychodów, jest […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Dlaczego przeceniamy swoje umiejętności?

„Jeżeli masz młotek, wszędzie dostrzeżesz gwoździe”, czyli o skutkach prawa instrumentu w marketingu. Dla osób związanych z marketingiem tematyka heurystyk i błędów poznawczych nie powinna być wiedzą tajemną. W końcu korzystamy z niej w codziennej pracy. Nie znaczy to jednak, że nie bywamy pod jej wpływem. Nad jednym z błędów poznawczych warto się na chwilę pochylić, bo może on wpływać na naszą pracę częściej […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Podcasty to świetny kanał do promocji biznesu

Podcasty są teraz na fali – wysokiej, coraz wyższej. Ich popularność błyskawicznie rośnie, a do tego dochodzą ciekawe, innowacyjne rozwiązania i technologie, które wspomagają wykorzystanie tego kanału do rozwoju biznesu. Warto się nimi zainteresować. Podcasty – długi start W przeciwieństwie do wielu innych technologii i zjawisk medialnych, to rozwija się dość spokojnie. Jeszcze 10–15 lat temu podcasting był zjawiskiem niszowym, […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Technologie pozwalające zrozumieć klienta

Działające w Polsce przedsiębiorstwa od kilku już lat wdrażają rozwiązania umożliwiające badanie doznań, wrażeń i opinii klientów na bieżąco, w trakcie kontaktu z firmą, marką i produktem. Narzędzia te wykorzystują coraz szersze spektrum technologii stosowanych w urządzeniach mobilnych. Oprócz systemów zbierania danych przy wykorzystaniu ankiet SMS‑owych coraz większą popularność zyskują dedykowane aplikacje umożliwiające respondentom przyjazną i intuicyjną obsługę. Takie aplikacje pozwalają na poszerzenie […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Kim jest twój klient po pandemii?

Rok z pandemią i obostrzeniami z nią związanymi mocno wpłynął na zachowania konsumentów. Marki powinny o tym wiedzieć, bo powrót do normalności będzie bardzo długi. Zespół badaczy Havas Intelligence (Havas Media Group) podczas szóstej edycji badania „Koronabus”* podsumował zmiany nawyków konsumenckich i zwyczajów zakupowych Polaków, jakie można zaobserwować po roku od ogłoszenia pandemii. Sprawdził także, jakie jest podejście Polaków do szczepień, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Skuteczny marketing opiera się na danych. Oto trzy kroki na drodze do tego celu

Może zabrzmi to nieco nostalgicznie, ale jeszcze kilka‑kilkanaście lat temu marketing trochę bardziej przypominał sztukę. Liczył się przede wszystkim pomysł, oryginalne podejście do klienta i zbudowanie całościowej wizji tego, co i jak chcemy mu przekazać, w zależności od produktu, przekazu czy grupy docelowej – „Big Idea”. Partnerem materiału jest Salesforce. Może zabrzmi to nieco nostalgicznie, ale jeszcze kilka‑kilkanaście lat temu […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!