Więcej w: SEO i marketing cyfrowy
Analityka i Business Intelligence

Jak zmiany mediów społecznościowych wpłyną na biznes

Dziś niemal każda firma ma swoje konto na Facebooku, często również na Instagramie, Tik‑Toku, Twitterze. Media społecznościowe są pierwszym frontem komunikacji. Zmiany, które dotkną dostawców tych platform, mogą odbić się również na twoim biznesie. Czarne chmury nad Facebookiem wiszą od dłuższego czasu. Zaczęło się od skandalu z Cambridge Analytica, ale wkrótce okazało się, że to dopiero początek problemów […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

I ❤ marketing & business – największa konferencja marketingowa w Polsce

20‑23 października w Warszawie odbędzie się IX edycja konferencji I ? marketing & business, nazywana w branży „Nieoficjalnymi Mistrzostwami Polski w Marketingu”. Event potrwa cztery dni i zgromadzi ok. 2000 uczestników oraz 128 prelegentów. Konferencja to przede wszystkim dawka skondensowanej wiedzy, bo każdy występujący to ekspert w swojej dziedzinie, a na przekazanie cennych wskazówek ma jedynie 18 minut. Dzięki temu musi maksymalnie wykorzystać […]

27 kwietnia 2023
Agile

Zmiana wizerunku to nie tylko logotyp

Popularna sieć kawiarni Kawa Waw@ zaczyna tracić klientów na rzecz globalnych rywali, którzy coraz mocniej rozbudowują swoją obecność w Polsce. By uatrakcyjnić markę i przyciągnąć młodych klientów, zarząd decyduje się na rebranding. Jednak przeprowadzone działania nie przynoszą oczekiwanych efektów. Ta kawa wcale nie jest lepsza od naszej, nie wspominając już o ciastkach – powiedział Hubert Rynkowski, dyrektor marketingu sieci […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Krzysztof Badowski: dla klienta ważny jest każdy punkt styku z marką

Postęp technologiczny i bardzo dobry dostęp do informacji sprawiły, że trudniej jest dziś przykuć uwagę klienta i przekonać do zakupu. Sprawnie działające firmy powinny skoordynować różne punkty styku z klientem. Wyznacznikiem innowacyjności i kreatywności w dotarciu do klientów jest obecnie nie tylko sposób opowiadania historii, ale umiejętność korzystania z licznych i zmieniających się punktów styku z klientem (consumer touch points) oraz sprawienie, że „wędrówka […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Najlepsze artykuły o marketingu i sprzedaży 2017

Jak stać się firmą z wybitną obsługą klienta? Jaka przyszłość czeka dyrektorów marketingu? Jak zarabiać w mediach społecznościowych? Na te konkretne pytania – i wiele innych – praktyczne i sprawdzone odpowiedzi znajdziecie Państwo w wybranych przez nas artykułach. Poniżej prezentujemy listę najpopularniejszych publikacji z działu Marketing i sprzedaż, które pojawiły się w „Harvard Business Review Polska” w 2017 roku. Zachęcamy jednocześnie do odkrywania pozostałych materiałów […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Empatyczny marketing, nie tylko na czasy kryzysu

Jeszcze kilka lat temu zestawienie ze sobą słów „empatia” i „marketing” mogłoby wydać się kontrowersyjnym pomysłem. Jednak ostatnie czasy naznaczone pandemią, wojną, kryzysem ekonomicznym, sprawiły, że marki muszą odnaleźć się na nowo w tej rzeczywistości. I to właśnie empatia staje się kluczem do nawiązania głębokiej relacji z odbiorcami. Nawet jeśli stoją za nią motywacje ekonomiczne. W przeprowadzonym trzy lata temu badaniu […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Między sklepem stacjonarnym a wirtualnym

Rynek mebli jeszcze niedawno był jednym z ostatnich bastionów tradycyjnych zakupów. Okazuje się jednak, że nic nie powstrzyma globalnego trendu przenoszenia się handlu do internetu, nawet duże gabaryty produktów. Dlatego sprzedawcy odważnie postawili na budowanie cyfrowych kanałów. Z jakimi wyzwaniami muszą się zmierzyć? Partnerem materiału jest Blue Media. Rynek mebli i produktów wyposażenia wnętrz należy do najszybciej rosnących sektorów e‑commerce […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Jak zamienić firmową stronę WWW w źródło generowania leadów B2B?

Sprzedaż usług przez firmy B2B stawia przed przedsiębiorcami coraz więcej wyzwań. Klienci nie potrzebują już sprzedawców do szczegółowego poznania oferty. Sami zdobywają informacje, których potrzebują, aby podjąć decyzję o zakupie. Wykorzystują do tego materiały wyszukane w Internecie. Jednak wiele z firmowych stron WWW nadal nie jest dla firm B2B głównym miejscem generowania leadów. Dlaczego przedsiębiorcy nie wykorzystują potencjału strony […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Gotowość na e-commerce

Jak w rekordowo krótkim czasie stworzyć platformę e‑commerce, wyznaczyć kierunek rozwoju firmy, budować jej markę w sieci i poza nią – na przykładzie platformy sprzedażowej imready.eu, jednego z najszybciej wdrożonych projektów e‑commerce w Europie. Partnerem materiału jest Bold Brand Commerce. Imready.eu to kanał sprzedaży uruchomiony w marcu przez I’M Inter Motors, markę firmy Inter Cars, sprzedawcę odzieży i akcesoriów motocyklowych oraz części zamiennych do […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Prognozowanie sprzedaży w internecie na rynku B2B

Narzędzia typu customer intelligence i specjaliści, którzy z nich korzystają, mają szanse zrewolucjonizować handel elektroniczny na rynku B2B. Sukces będzie zależeć od samych przedsiębiorców, którzy powinni uświadomić sobie korzyści płynące z prognozowania sprzedaży i analizy zachowań klientów biznesowych. Partnerem materiału jest Unity Group. Handel elektroniczny na rynku B2C rozwija się bardzo dynamicznie. Wielokrotnie analizowano kondycję sklepów internetowych, zachowania zakupowe klientów, dobre […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!