Więcej w: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Innowacja

Sztuka inwestowania w sztukę

Inwestowanie w dzieła sztuki i inne przedmioty kolekcjonerskie staje się coraz bardziej popularne, i to nie tylko wśród najzamożniejszych. Może być bardzo zyskowną formą lokaty kapitału, często przynoszącą większy profit niż klasyczne inwestycje. Idei samego inwestowania nie trzeba uzasadniać. Chęć pomnożenia kapitału lub jego zabezpieczenia jest najzupełniej naturalną motywacją. Zbyt często jednak wartość inwestycji i korzyści z niej płynące postrzegane są […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Europejskie start-upy stawiają na sztuczną inteligencję

Sztuczna inteligencja to dziedzina, w której specjalizuje się coraz więcej europejskich start‑upów zajmujących się nowymi technologiami. Szybkiemu wzrostowi liczby firm towarzyszy jednocześnie coraz większa dojrzałość całej branży. Jak wynika z raportu „The State of AI: Divergence 2019” przygotowanego przez MMC Ventures wspólnie z bankiem Barclays, liczba europejskich start‑upów zajmujących sięsztuczną inteligencją (AI) rośnie błyskawicznie. Dziś na Starym Kontynencie działa […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Zobacz, jak stworzyć i przetestować koncept produktu finansowego w 4 dni

Kluczowym czynnikiem sukcesu w sektorze finansowym jest dzisiaj szybkość, z jaką rozpoznaje się dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów i umiejętność dostosowania do nich. W każdej branży jest to wyzwaniem, jednak intensywny wzrost popularności sektora FinTech potęguje presję czasu i konieczność wdrażania skutecznych rozwiązań. Przeprowadzenie gruntownych zmian w dużych organizacjach finansowych nie jest jednak łatwym zadaniem. Dynamika rynku i konieczność nadążania za oczekiwaniami klientów […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Szczepionka na kolejny lockdown: automatyzacja procesów sprzedaży

Wiosenne zamknięcie sklepów sprawiło, że proces automatyzacji sprzedaży – który już wcześniej był rosnącym trendem – przyśpieszył. Podczas lockdownu sprzedawcy nie mieli wyjścia i musieli zaufać technologii, aby przetrwać. Sprzedaż detaliczna musiała stać się bardziej cyfrową. To, co jeszcze do marca było alternatywą, stało się wyraźną koniecznością. Siłę trendu pokazują liczby. W 2016 globalny rynek zautomatyzowanej sprzedaży wyceniany […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Narzędzia cyfrowe podwyższają rentowność firm

Aby skutecznie konkurować na rynku, firmy muszą znajdować nowe sposoby na ograniczanie kosztów działalności. Odpowiedzią na to wyzwanie są nowoczesne systemy informatyczne pozwalające lepiej zarządzać zasobami firmy przez opomiarowanie i zautomatyzowanie niektórych procesów. Partnerem materiału jest: Narzędzia cyfrowe podwyższają rentowność firm Przedsiębiorstwa zmuszone działać w zmiennym i niepewnym środowisku szybko nauczyły się elastyczności i efektywności. Stale budują również kulturę organizacyjną sprzyjającą innowacyjności […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Kto skorzysta na Marketing Automation?

Gdy system typu Marketing Automation jest odpowiednio wdrożony i właściwie przygotowany do pracy, korzyści zauważą również menedżerowie działów sprzedaży, dyrektorzy finansowi, menedżerowie obsługi klienta czy osoby odpowiedzialne za ochronę danych i zgodność z RODO, a także te odpowiadające za research i badania klientów. Spójrzmy zatem na to zagadnienie z perspektywy wymienionych wyżej funkcji w organizacjach. Korzyści z punktu widzenia marketingu Po kilku latach wdrażania […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Cyfrowa strategia na rok 2021 – 5 tekstów, które pomogą ją stworzyć

Pierwsze dni nowego roku do tradycyjnie czas na nieco bardziej refleksyjne spojrzenie na własny biznes. To moment na wytyczenie kierunków jego rozwoju i opracowanie nie tylko doraźnych, taktycznych kroków pozwalających uzyskać przewagę konkurencyjną, ale też stworzenie, bądź uzupełnienie strategii, która pozwala organizacji osiągać wyznaczone cele w dłuższym horyzoncie czasowym. Aby ułatwić przedsiębiorcom taką refleksję, przypominamy pięć inspirujących […]

27 kwietnia 2023
Agile

Droga do AI: czym jest dziś i czym może stać się sztuczna inteligencja?

W latach 40‑tych ubiegłego wieku, kiedy Warren McCulloch i Walter Pitts stworzyli matematyczny model sieci neuronowych, wydawało się, że droga do stworzenia sztucznego mózgu i sztucznej inteligencji stoi otworem. Euforia jednak szybko opadła, a przez kilkadziesiąt kolejnych lat naukowcy wraz z inżynierami napotykali i rozwiązywali kolejne problemy na drodze do pierwszych znaczących sukcesów. Ale kiedy te sukcesy wreszcie zmaterializowały się w postaci działających […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Koniec decyzji opartych na intuicji

Kryzys uświadomił menedżerom, że wiele zaprojektowanych przed laty procesów nie przystaje do wyzwań, przed którymi stają nowoczesne organizacje. Przez trzy dekady za prawdziwy symbol krótkowzroczności uchodził Ken Olson, założyciel i prezes koncernu high‑tech DEC, który u schyłku lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku stwierdził, że nie sądzi, by ktokolwiek chciał mieć w domu komputer. Trzy lata później rozpoczęła się „era peceta”, […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Gdyby nie pandemia, nie wpadliby na ten pomysł

„Mieliśmy otwierać salony stacjonarne, ale pandemia pokrzyżowała te plany” – mówi Paweł Podgrudny z Aurorii. Zamiast załamywać ręce producent pierścionków zaręczynowych i obrączek postanowił uruchomić pierwszy w Polsce wirtualny salon biżuterii ślubnej. Gdy większość firm z branży ślubnej liczy straty, Auroria zmienia zwyczaje zakupowe przyszłych narzeczonych i małżonków. W cyklu #DziałamyWygrywamy redakcja „ICAN Management Review” rozmawia z polskimi przedsiębiorcami o tym, jak stawiają czoła […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!