Więcej w: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Analityka i Business Intelligence

Zalando: Personalizacja doświadczeń zakupowych

Platforma zakupowa Zalando niegdyś przytłaczała użytkowników obfitym asortymentem, bo firmie zależało, by zademonstrować swoje zasoby. Dziś skupia się na zaawansowanej personalizacji, aby maksymalnie ułatwić klientom dotarcie do tych produktów, których naprawdę potrzebują. Technologie grają w tym kluczową rolę. O tym, jak zapewnić klientom spersonalizowane doświadczenia w świecie online, opowiada Dawid Pożoga, Regional Lead na Polskę i Czechy w Zalando. Polscy konsumenci […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Twoja organizacja jest na etapie transformacji? To właściwy czas na wykorzystanie sztucznej inteligencji

Wymiana silnika w samolocie w trakcie lotu na wysokości 10 tys. metrów, gdy maszyną targają turbulencje, to trudne zadanie. Tak samo jest w biznesie – wymiana „silnika” firmy, gdy ta przyśpiesza, bądź jest w tarapatach, to nie lada wyzwanie. Ale także konieczność. Szczególnie w sytuacji krytycznej, jaką jest troska o zdrowie i życie. Pokazuje to historia Parexel International. Jednym z największych wyzwań, przed jakimi […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Czy sztuczna inteligencja uchroni nas przed końcem świata?

Globalne ocieplenie i ekologia to jedne z najgorętszych tematów naszych czasów. Wielu naukowców mówi wprost, że jesteśmy o krok od klimatycznej katastrofy. Nowoczesne technologie dają szansę na zmniejszenie zagrożenia, ale także na nowe źródła przychodów dla firm zajmujących się ochroną środowiska. Na początek kilka faktów. Według wskazań Światowej Organizacji Meteorologicznej obecny poziom stężenia dwutlenku węgla w atmosferze osiągnął poziom 403,3 […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Cechy CEO odnoszących sukces

Potencjał i talent człowieka to jedno, jednak istotniejsze jest to, co z tym zrobi. Zespół badawczy Uniwersytetu SWPS filii w Sopocie przeanalizował cechy i kompetencje założycieli i CEO start‑upów, aby przekonać się, co stanowi o ich sile, i dlaczego firmy, którymi kierują, odnoszą sukcesy. W świetle wyników badania Determinanty sukcesu CEO start‑upów okazuje się, że w początkowym okresie działania młodych firm najważniejszą rolę odgrywają ich […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Szlachetne m-zdrowie

Nowe technologie i cyfryzacja radykalnie zmieniają rynek usług medycznych, do jakich jesteśmy przyzwyczajeni. Ujmując temat kolokwialnie: baba nie przychodzi już do lekarza, tylko wyciąga z kieszeni smartfon. Ten rynek mocno się rozwija i można na nim zarobić. M‑zdrowie, zdrowie mobilne, medycyna mobilna albo po prostu mHealth – rynek usług medycznych wykorzystujących smartfony i tablety to nadal zjawisko na tyle nowe, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Sztuczna inteligencja nie istnieje

Z definicją sztucznej inteligencji jest jak ze statystyką – mówi dużo, ale nie powie tego, co najważniejsze. Według ogólnej i najbardziej znanej definicji, AI to „gałąź informatyki, w ramach której komputery mogą wykonywać operacje będące zazwyczaj domeną ludzkich umysłów”. Przyjmując, że AI to dział informatyki mający na celu symulowanie działania ludzkiego mózgu, trzeba dojść do wniosku: tak naprawdę […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Zbuduj swój sukces w cyfrowym świecie. Tak jak LEGO

W 2015 roku LEGO zostało uznane przez magazyn „Forbes” za „najbardziej wpływową markę na świecie” Cyfryzacja nie musi być zagrożeniem dla tradycyjnej firmy. Historia kultowej marki z Danii pokazuje, że otwarcie się na nowe technologie może być punktem przełomowym dla firmy. Nawet jeśli w centrum uwagi wciąż pozostanie produkt wymyślony pół wieku temu. Dziś to trudno sobie wyobrazić, ale w 2003 […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Biznes po pandemii – warto przygotować firmę na „popytową bombę”

W 2020 roku oszczędności polskich gospodarstw domowych powiększyły się o ponad 100 miliardów złotych. Oznacza to, że po ustaniu pandemii klienci będą chcieli przeznaczyć znaczącą część tych pieniędzy na solidne zakupy. Polacy – podobnie jak wiele innych narodów – w trakcie pandemii znacznie aktywniej oszczędzali wydatki, tworząc sobie poduszki finansowe w obawie przed możliwą utratą pracy. W wielu branżach udało się jednak tego uniknąć, a początkowe […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Cyfrowa indywidualizacja w fabryce przyszłości

Dzisiaj nie wystarczy już produkt doskonałej jakości. Trzeba tak go zaprojektować, by najlepiej spełniał indywidualne potrzeby odbiorcy. Jeden z czołowych polskich producentów bram i ogrodzeń – WIŚNIOWSKI – wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, skutecznie wdrażając technologiczne innowacje, dzięki którym wpisuje się w koncepcję przemysłu 4.0. Koncepcja przemysłu 4.0 zakłada wykorzystanie w zakładach produkcyjnych takich rozwiązań technologicznych, jak: Internet rzeczy, analiza danych […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

9 przełomowych technologii 2021 według MIT Technology Review

Magazyn „MIT Technology Review” co roku publikuje listę przełomowych technologii. Przyjrzeliśmy się tegorocznemu zestawieniu. Jakie innowacje faktycznie zmienią biznes, nie tylko za oceanem, ale także nad Wisłą? 1. Szczepionki bazujące na mRNA Ta innowacja już zmienia nasz świat. Tak jak pandemia wywróciła nasze życie do góry nogami, zamknęła wiele biznesów i zahamowała rozwój gospodarczy, tak szczepionka być […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!