Więcej w: Zarządzanie efektywnością
Kompetencje przywódcze

Neuronauka w służbie wydajności [WYWIAD]

Wiemy, że każdy menedżer jest zajęty, dlatego wywiad został przeprowadzony tak, by przekazać ci tylko najważniejsze informacje. Czy wiedza na temat mózgu może zrewolucjonizować podejście do kierowania zespołem lub zarządzania własnym czasem? Okazuje się, że tak. Dzięki wiedzy z obszaru neurobiologii możemy zwiększyć wydajność i jeszcze lepiej wykorzystać talenty własne i innych. Z Friederike Fabritius, ekspertką w dziedzinie neuroprzywództwa, rozmawiał Andrzej […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Dobry handlowiec — jakie powinien posiadać kompetencje?

Dobry handlowiec potrafi w skuteczny sposób przekonać potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usług generujących zyski dla swojego pracodawcy. Nie każda osoba jednak sprawdzi się na takim stanowisku, ponieważ wymaga ono nie tylko odpowiedniego wykształcenia i wiedzy, ale także pewnych cech osobowości, które nieraz trudno jest wypracować. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry handlowiec? Podpowiadamy. Kim jest handlowiec? Handlowiec […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Jak przewidzieć, którzy pracownicy myślą o zmianie pracy – i ich zatrzymać?

CZY WIESZ, ŻE: można z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć, którzy z najcenniejszych pracowników firmy myślą o zmianie pracy. W każdej firmie, niezależnie od branży, rotacja pracowników to źródło dodatkowych problemów i kosztów związanych z szukaniem i szkoleniem następców. Dlatego firmy starają się, by zatrzymać zwłaszcza najzdolniejsze, najcenniejsze osoby, składające się na kapitał intelektualny firmy i budujące jej przewagę konkurencyjną. Dlatego dojrzałe organizacje stosują różnego typu metody […]

27 kwietnia 2023
Dane i sztuczna inteligencja

Czy udzielanie informacji zwrotnej wymaga udziału człowieka?

Firmy muszą podjąć decyzję, kto będzie miał ostatnie słowo w ocenie wydajności pracowników – maszyny czy ludzie. Narzędzia i technologie cyfrowe nieustannie i bezwzględnie rewolucjonizują obszar zarządzania wydajnością. Oparta na danych informacja zwrotna, która jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i w zasadzie dostępna 24/7, staje sięnową rzeczywistością w wielu firmach na całym świecie. Ten rodzaj informacji zwrotnej zarówno jakościowo, jak i ilościowo góruje […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Jak motywować zespół i pracowników bez wydawania pieniędzy?

Peter Drucker przekonywał, że „motywacja pracowników i zespołu to jedno z najważniejszych zadań kierownika organizacji”. Aby mógł skutecznie motywować do pracy członków zespołu, powinien najpierw dobrze zrozumieć ludzką naturę, a następnie być uporczywy, żeby wspierać pracowników w nałożonych na nich obowiązkach. Przyjrzyjmy się tak dobrze znanej piramidzie Maslowa. Za potrzebami ze szczebla podstawowego, jakimi są potrzeby fizyczne oraz bezpieczeństwa, umieszczone […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Czym są narzędzia ATTENDEE EXPERIENCE MANAGEMENT i jak pomagają budować zaangażowanie uczestników wydarzeń online?

Pandemia wiele zmieniła w sposobie funkcjonowania świata. Dla firm nadal największym wyzwaniem jest zaangażowanie i budowanie relacji ze swoim otoczeniem biznesowym. Tak z klientami, jak i ze wszystkimi interesariuszami. Dziś w tej drugiej grupie zdecydowanie najważniejsi są pracownicy. Partnerem materiału jest Eventory. Eventy zawsze były jednym z najlepszych narzędzi do budowania relacji i zaangażowania. Jednak dotychczas, organizując eventy nazywane w AD 2020 „tradycyjnymi”, firmy przydzielały […]

27 kwietnia 2023
Kultura organizacyjna

Jak budować kulturę organizacyjną sprzyjającą produktywności? Przypadek Crédit Agricole

Crédit Agricole, wcześniej Lukas Bank, zaczynał jako dynamiczna organizacja współtworzona przez energicznych i kreatywnych ludzi. Niestety w roku 2011, wobec zmiany sytuacji na rynku i wzmożonej aktywności konkurentów, cieszący się konstruktywną kulturą bank stał się bardziej pasywny, a niegdyś odważni pracownicy zaczęli podejmować działania bezpieczne, mało ryzykowne i nienarażające ich na konflikt. Jak firmie udało się pokonać paraliż i tchnąć w zespół […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Procurement integrity – zapobieganie niepożądanym zjawiskom w obszarze zakupowym

Organizacje i firmy muszą polegać na dostawcach zewnętrznych w celu zapewnienia przepływu towarów, wsparcia operacyjnego oraz dostarczania dóbr i usług do swoich klientów. Aby zapewnić sprawnie działający proces zakupowy, wprowadzane są procedury i kontrole. Mają one dać pewność, że właściwe pozycje trafiają do odbiorcy we właściwym czasie, w odpowiedniej jakości i na uzgodnionych warunkach. Co jednak w przypadku, gdy pojawiają się nieprzewidziane […]

27 kwietnia 2023
Marketing i sprzedaż

Ambitne cele sprzedażowe, czyli jak nie zabić zaangażowania

Kryzys zaangażowania pracowników dotyka wiele firm na całym świecie, sondaże i badania biją na alarm. Firmy z trudem opracowują konsekwentne strategie zarządzania motywacją pracowników. A do tego wszystkiego trzeba wdrażać ambitne cele sprzedażowe, wytyczające drogę do sukcesu na trudnym rynku. Jak mamy osiągnąć sukces sprzedażowy z pracownikami, którzy nie są zaangażowani, i nie wypalić do reszty tej nikłej iskierki, która gdzieś […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Jak kierować pracą zespołu… – komentarz 1

Prezes TOP Biura Karol Wójcik musi wesprzeć w działaniach Grzegorza Kozłowskiego, lidera zespołu opracowującego nową strategię rozwoju firmy. Aby praca zespołu stała się efektywna, prezes powinien przestać faworyzować swojego ulubionego, zdolnego menedżera i wziąć także pod uwagę istotny problem pracy zespołowej. Nie zdaje sobie bowiem sprawy z destrukcyjnego wpływu jednego menedżera na działanie całego zespołu. Prawdziwym źródłem problemów nie […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!