Więcej w: Zarządzanie efektywnością
Analityka i Business Intelligence

Megabajty na torach

Na rynku przewoźników kolejowych CARGO w Polsce jest jeden dominujący przewoźnik i kilkadziesiąt różnych firm realizujących usługi związane z przewozami szynowymi. Planowanie pociągów towarowych wymaga uzgodnień między stronami, ale wspiera je system IT pozwalający na częściową albo pełną automatyzację wielu procesów biznesowych. Partenerem materiału jest Petrosoft. Efektywne planowanie pociągów towarowych jest bardzo skomplikowanym procesem, uzależnionym od wielu zmiennych, które na […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Dobry menedżer nie ustaje w drodze do mistrzostwa

Znajomość drogi jest równie ważna jak znajomość celu. Nieustanny rozwój jest kluczowym towarzyszem sukcesów w biznesie. Nawet najlepsi menedżerowie powinni ciągle sprawdzać i uzupełniać swoje umiejętności. Taka jest droga do mistrzostwa. Wymaga wysiłku, pracy i poświęceń, ale również – o czym mówi się rzadziej – właściwych wyborów. Jakich? Żyjemy w czasach właściwie nieograniczonych możliwości rozwoju, jakie daje internet, jest swoboda podróżowania, […]

27 kwietnia 2023
Miejsce pracy, zespoły i kultura

Przeprowadzka do nowych możliwości

Nowa siedziba firmy to przestrzeń nowych możliwości. Bank Crédit Agricole wybrał lokalizację nowego miejsca pracy, biorąc pod uwagę wiele czynników, dzięki którym skutecznie może realizować cele strategiczne oraz zobowiązania związane z ochroną środowiska. Partnerem materiału jest Crédit Agricole. Przeprowadzka banku Crédit Agricole do nowej siedziby była podyktowana potrzebą przeniesienia pracowników z kilku lokalizacji rozproszonych na terenie Wrocławia do jednej […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Jak oszczędzać energię i monitorować procesy

Właściciele polskich przedsiębiorstw są zazwyczaj świadomi wpływu zużycia energii na koszty funkcjonowania firmy, jednak w bardzo ograniczonym stopniu korzystają z technicznych możliwości poprawiania efektywności energetycznej w swoich organizacjach. Partnerem materiału jest innogy. Jak oszczędzać energię i monitorować procesy Wydajne zarządzanie zużyciem energii staje się w ostatnim czasie ważne nie tylko z uwagi na potencjalną redukcję kosztów, ale także ze względu na regulacje unijne dotyczące […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Sposób na szczęśliwych pracowników

Zadowolony, zgrany i skuteczny zespół to marzenie każdej firmy. Jak je spełnić? Wystarczy słuchać ludzi, którzy z nami pracują. Naukowcy z Uniwersytetu Technologicznego w Queensland udowodnili, że gwar i brak intymności zakłócają aktywność mózgu i powodują zaburzenia koncentracji. Cierpi na tym nie tylko efektywność pracy: zmęczony organizm łatwiej ulega infekcjom i częściej choruje, a absencja pracowników to już wymierna szkoda dla firmy. Nie może […]

27 kwietnia 2023
Jakość i obsługa

Obsługa klienta – 5 inspiracji dla menedżerów

Jedną z najważniejszych lekcji wyniesionych z ostatnich kryzysów jest fakt, że znaczenie obsługi klienta wciąż rośnie. Oto pięć tekstów, które pomogą menedżerom w lepszym zrozumieniu klientów i zapewnieniu im doskonałej obsługi. 1. Jak neurobiologia wspomaga projektowanie doświadczeń klienta Choć różnorodność wyjątkowych doświadczeń zakupowych jest dziś ogromna, to łączy je wspólny cel: budowanie przywiązania do marki i lojalności ze strony klientów. Pojedyncze […]

27 kwietnia 2023
Kultura organizacyjna

O co ten hałas

Odgłosy rozmów toczących się w biurze są jednym z głównych czynników rozpraszających pracowników. W jaki sposób rozwiązać ten problem, by w otwartej przestrzeni zapewnić komfortowe warunki i zwiększyć zadowolenie zespołu? Partnerem materiału jest Ecophon Saint‑Gobain. Firma z branży telekomunikacyjnej planuje przeniesienie rozproszonych dotąd pracowników z kilku mniejszych siedzib do dużego, nowo powstałego biura. Zarząd i dział administracji muszą stawić czoło wielu wyzwaniom. Nowa siedziba jest […]

27 kwietnia 2023
Kultura organizacyjna

Standard to za mało

Duża dostępność powierzchni biurowych w największych miastach pozwala najemcom oczekiwać rozwiązań precyzyjniej niż dotychczas dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb. Powstawaniu nowych biurowców towarzyszą również daleko idące zmiany w organizacji przestrzeni do pracy. Wchodząc dziś do świeżo oddanego budynku biurowego, można z łatwością poczuć się jak kierowca, który zanadto pospieszył się z zakupem samochodu i widzi, że na rynek trafiają już nowsze […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Jak zostać mistrzem komunikacji?

Sposób, w jakim komunikujesz się z innymi, może być źródłem twojej przewagi – w firmie, w zespole, na rynku pracy. Jak usprawnić swoją komunikację? Skorzystaj z czterech podpowiedzi. Nikt nie kwestionuje, że umiejętna komunikacja jest niezbędna do odniesienia sukcesu. Problem w tym, że wiele osób uważa, że komunikuje się na tyle skutecznie, by nie musieć doskonalić się w tym zakresie. Wskazują na to […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Zadbaj o bezpieczeństwo psychiczne w pracy. To się opłaci

Wydajny zespół plotkuje, opowiada żarty i rozmawiając ze sobą, nie boi się używać sarkazmu. Może sobie na to pozwolić wtedy, kiedy pracodawca zapewni mu psychiczne bezpieczeństwo. Bez względu na to, w jakim modelu pracują obecnie twoi pracownicy (zdalnym czy hybrydowym), czy są skupieni w jednym miejscu, czy rozproszeni po całym świecie – jeśli dbają o jakość pracy, którą wykonują każdego […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!