Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpcf7-redirect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
6 sposobów na efektywność i dobre samopoczucie przy pracy zdalnej - MITSMR

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 45

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-single-article.php on line 96
Agile

6 sposobów na efektywność i dobre samopoczucie przy pracy zdalnej

27 kwietnia 2023 6 min czytania

Praca zdalna nie musi oznaczać chaosu i ciągłego zmagania się z rozpraszającymi sygnałami. Według najnowszego badania przeprowadzonego przez profesora Timothy’ego D. Goldena z Rensselaer Polytechnic Institute, wystarczy stosować się do kilku prostych (z pozoru) zasad, by podczas pracy w domowych warunkach zachować zdrowie psychiczne i jednocześnie zwiększyć efektywność.

1. Przygotuj miejsce TYLKO do pracy

Niektóre osoby potrzebują fizycznego oddzielenia miejsca pracy od domowych pieleszy, aby móc w pełni się zregenerować. Dlatego dobrym pomysłem – choć w warunkach mieszkaniowych nie zawsze łatwym w realizacji – jest wydzielenie osobnego miejsca, w którym będziemy jedynie pracowali. Może to być zarówno osobne pomieszczenie, jak i tylko jego fragment (np. kanapa w salonie lub zaciszny kąt w sypialni).

Ważne, abyśmy nie wracali do niego wtedy, kiedy chcemy odpocząć albo poprzebywać z rodziną. Jeśli mamy taką możliwość, dobrym pomysłem jest też używanie do pracy wyłącznie <a href=>firmowego sprzętu, na którym będziemy wykonywali obowiązki służbowe. Firmowy laptop to też pewien rodzaj „miejsca pracy”, z którego po skończeniu obowiązków służbowych powinniśmy „wyjść”, czyli wylogować się. O ile mamy taką możliwość, lepiej nie odpowiadać też na telefony i e‑maile w czasie wolnym.

2. Sprawdzaj wiadomości w określonych interwałach czasowych

Smarfony, laptopy, smartwatche, tablety – ich zadaniem jest ułatwianie nam pracy, ale często stają się elementem rozpraszającym. Kontaktowanie się ze znajomymi przez komunikator internetowy, czytanie informacji na portalach albo odbieranie e‑maili (i to zarówno tych prywatnych, jak i służbowych) może skutecznie wybić z rytmu pracy. Aby się z tym uporać, warto podzielić zadania na mniejsze i zajmować się tylko nimi, nie spoglądając na telefon, ani do skrzynki pocztowej. Dopiero po zakończeniu etapu pracy możemy sobie pozwolić, by sprawdzić nowe e‑maile lub wiadomości na komunikatorze.

3. ASAP, czyli może poczekać

Warto przywrócić oryginalne znaczenie angielskiego akronimu ASAP (**As Soon APossible) – tak szybko jak to możliwe. Powinniśmy więc odpowiadać na wiadomości i telefony tak szybko jak to możliwe, co nie oznacza, że mamy rzucić wszystko, by np. odpisać na e‑mail. Odpowiadamy więc bez zwłoki, ale po zakończeniu tego, co właśnie robiliśmy. Tak szybko, ale ani chwili szybciej, bo w ten sposób stracimy całe skupienie i czas poświęcony na dotychczasową pracę.

4. Zaplanuj odpowiednie ramy czasowe na zajęcia służbowe i prywatne

Przez wiele lat standardem była <a href=>praca w określonych godzinach, np. od 8:00 do 16:00 (na zachodzie popularna była zmiana od „9 to 5”). Dziś nie zawsze jest to możliwe, dlatego dobrze jest na nowo ustalić grafik, uwzględniający zajęcia zarówno domowe, jak i służbowe. Ustalić go w taki sposób, by praca nie przedłużała się w nieskończoność, do późnych godzin wieczornych. Lepsza organizacja czasu z jednej strony pozwoli skupić się na zadaniach, z drugiej zaś pozwoli pozyskać czas wolny.

5. Zsynchronizuj swój grafik z domownikami

Równie dobrym pomysłem jest opracowanie harmonogramu pracy wspólnie z domownikami. Warto to zrobić, aby wykorzystać możliwości, jakie daje nam praca zdalna i np. dzięki temu zjeść wspólnie obiad albo wyjść na spacer.

Bardzo ważne jest też ustalenie jasnego i czytelnego sposobu <a href=>komunikacji z domownikami w trakcie pracy. W ten sposób zminimalizujemy ilość potencjalnych rozpraszaczy, które wybiją nas z rytmu i wydłużą czas spędzany na wykonywaniu zadań służbowych. Ważne jest, by taki grafik był jednak zgodny z regulaminem pracy i tym, czego oczekuje pracodawca. Nie każdy ma pracę zadaniową. Część osób po prostu musi być obecna przy komputerze przez osiem godziny. I należy o tym pamiętać, tworząc harmonogram.

6. Szanuj swój czas

Stosowanie się do wcześniejszych rad nie przyniesie zysku, jeśli nie poinformujemy zarówno współpracowników, jak i <a href=>domowników o naszych planach na kolejny dzień. Wszystkie osoby z naszego otoczenia powinny wiedzieć, kiedy mogą się z tobą skontaktować, a kiedy jesteś zajęty.

W obu przypadkach powinniśmy szanować swój czas, nie robiąc od tego wyjątków. W przeciwnym razie czeka nas dodatkowa praca po godzinach za pośrednictwem technologii, czyli TASW (technology‑assisted supplemental work). TASW to stosunkowo nowe zjawisko, polegające na przenoszeniu pracy do sfery życia prywatnego, co jest możliwe dzięki nowym technologiom. W pandemii znacząco się nasiliło.

Indeks górny Źródło: Wnioski pochodzą z badania Telework and the Navigation of Work‑Home Boundaries przeprowadzonego przez Timothy’ego D. Goldena, profesora Rensselaer Polytechnic Institute i opublikowanego w „Organizational Dynamics” w marcu 2021 roku. Indeks górny koniec

PRZECZYTAJ TAKŻE » » »

Home office kontra kręgosłup – zadbaj o swoje zdrowie i… psychikę 

| , Katarzyna Tatarkiewicz PL

Praca w systemie home office wiąże się z wieloma niebezpieczeństwami – również zdrowotnymi. Jak zatem powinniśmy o siebie dbać, aby uniknąć chorób zarówno fizycznych, jak i psychicznych? Oba obszary są przy tym ze sobą połączone, ponieważ – na przykład – chory kręgosłup może przyczynić się do wystąpienia depresji.

Wideokonferencje nie zastąpią spotkań w biurze. Co nam przeszkadza w pracy zdalnej? 

, , , Jacek Tomczyk PL

Choć praca z domu ma swoje zalety, wiele osób odczuwa zmęczenie tą formą zatrudnienia. Czujemy też, że pracujemy więcej, niż przed pandemią. Do tego dochodzą problemy techniczne podczas wirtualnych spotkań, na które narzeka 80% uczestników.

Depresja i wypalenie zawodowe mają wspólne przyczyny 

| , , , Monika Żuber-Mamakis PL, Kamil Nowak PL

Wypalenie zawodowe prowadzi do długofalowego zmniejszenia produktywności pracownika, więc naukowcy od lat próbują zrozumieć przyczyny tego stanu rzeczy – by skutecznie im przeciwdziałać. Z najnowszych badań wynika, że znaczna część czynników powodujących wypalenie zawodowe pokrywa się z przyczynami rozwoju depresji.

Tematy

Może Cię zainteresować


Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
Testowy wpis dla magazynow

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Volutpat orci auctor senectus natoque elementum egestas sit sed. Sem faucibus etiam at auctor nisi. Elit dui congue orci eu lorem est. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis. Curabitur luctus et hac magna scelerisque augue sit dictumst turpis.

Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Czwarty magazyn z nieco dłuższym tytułem dodany, a co tam, niech ludzie czytają.

A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.A tutaj będzie ekstremalnie długi excerpt.

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji. Konferencja rozpoczęła się od […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Analityka i Business Intelligence
Konferencja Trendy HR „Future Ready Organization™: Różnorodność, Dobrostan i Kompetencje pracowników”
22 listopada 2024 r. spotkaliśmy się w gronie ekspertów podczas kolejnej edycji konferencji Trendy HR. Jej motywem przewodnim była kultura organizacyjna na miarę Future Ready Organization™, dobrostan pracowników oraz system pracy i rozwoju oparty na pięciu pokoleniach pracowników. Nasi uczestnicy otrzymali wiele praktycznych wskazówek i cennej wiedzy na temat funkcjonowania oraz możliwości rozwoju organizacji.
Podcast
Premium

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Akceleratory biznesu
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy

Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego wzrostu i efektywności firmy. CFO coraz częściej są współodpowiedzialni za wdrażanie technologii, które wspierają cyfryzację finansów.

Współpraca między CFO a CIO jest zatem niezbędna, aby budować efektywną infrastrukturę IT, wspierającą kluczowe procesy finansowe. Automatyzacja i analiza danych, będące fundamentem obecnych trendów t

Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
CFO i CIO: zgodnie w kierunku cyfrowej transformacji firmy
Transformacja cyfrowa wymaga współpracy na wielu poziomach. Szczególnie istotna jest kooperacja pomiędzy CFO i CIO, która realnie wpływa na realizację strategicznych celów biznesowych i wdrażanie innowacji, które są kluczowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. CFO jako lider technologicznych zmian Rola CFO ewoluuje w stronę przywództwa technologicznego. Według badania McKinsey, ponad 75% CFO uważa, że transformacja technologiczna jest kluczowa dla długoterminowego […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu. AI jest potężnym narzędziem, które może bardzo zwiększyć efektywność organizacji, jej wykorzystanie jednak wymaga odpowiedzialności. Takie technologie jak […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Podcast

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/template-parts/part-slider-article.php on line 45
Bez kategorii
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie? Szybkie rozwiązywania trudnej sytuacji mogą być kuszące. Liderzy mogą chcieć jednym cięciem rozwiązać problem i ruszyć dalej. Jednak decyzje, które mają znaczący wpływ na życie pracowników, powinny być przemyślane i podejmowane z empatią. Radykalne zwolnienia mogą podważyć zaufanie pozostałych pracowników i pozostawić ich w poczuciu niepewności. […]
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!