Warning: Attempt to read property "slug" on null in /home/mitsmr/domains/mitsmr.dev.webvist.pl/public_html/wp-content/themes/mitsmr/blocks/hero-slider/hero-slider.php on line 92
Analityka i Business Intelligence
Potencjał i talent człowieka to jedno, jednak istotniejsze jest to, co z tym zrobi. Zespół badawczy Uniwersytetu SWPS filii w Sopocie przeanalizował cechy i kompetencje założycieli i CEO start‑upów, aby przekonać się, co stanowi o ich sile, i dlaczego firmy, którymi kierują, odnoszą sukcesy. W świetle wyników badania Determinanty sukcesu CEO start‑upów okazuje się, że w początkowym okresie działania młodych firm najważniejszą rolę odgrywają ich […]
Nowe technologie i cyfryzacja radykalnie zmieniają rynek usług medycznych, do jakich jesteśmy przyzwyczajeni. Ujmując temat kolokwialnie: baba nie przychodzi już do lekarza, tylko wyciąga z kieszeni smartfon. Ten rynek mocno się rozwija i można na nim zarobić. M‑zdrowie, zdrowie mobilne, medycyna mobilna albo po prostu mHealth – rynek usług medycznych wykorzystujących smartfony i tablety to nadal zjawisko na tyle nowe, […]
Z definicją sztucznej inteligencji jest jak ze statystyką – mówi dużo, ale nie powie tego, co najważniejsze. Według ogólnej i najbardziej znanej definicji, AI to „gałąź informatyki, w ramach której komputery mogą wykonywać operacje będące zazwyczaj domeną ludzkich umysłów”. Przyjmując, że AI to dział informatyki mający na celu symulowanie działania ludzkiego mózgu, trzeba dojść do wniosku: tak naprawdę […]
Poznaj rozwiązania Business Intelligence, które pozwalają małym i średnim przedsiębiorstwom generować profesjonalne raporty bez potrzeby angażowania zewnętrznych firm eksperckich. Partnerem materiału jest Sage. Informacja zarządcza to często nieodkryty potencjał w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Polski przedsiębiorca jest przytłoczony liczbą obowiązkowych sprawozdań, raportów i deklaracji, które musi wysyłać do organów państwowych, takich jak: urząd skarbowy, urząd statystyczny, ZUS itp. Nie […]
Rewolucja big data bez wątpienia zatacza coraz szersze kręgi i wpływa na funkcjonowanie coraz większej liczby organizacji. Znane są przykłady firm finansowych, które zastępują analityków maszynami zbudowanymi z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. Warto jednak zauważyć, że automatyzacji najszybciej ulegają zadania powtarzalne lub opierające się na konkretnych schematach. W przypadku organizacji medialnej zastąpienie pracy dziennikarza, zwłaszcza tej części jego zadań wymagających […]
Liczba nadużyć w sektorze finansowym stale rośnie. Szacuje się, że fraudy stanowią od 5 do 30% wszystkich przeprowadzanych transakcji. Sektor finansowy narażony jest na wystąpienie przypadków większości znanych typów nadużyć. Z jednej strony obwarowany jest regulacjami wymagającymi od jego uczestników odpowiednich mechanizmów wykrywania fraudów. Z drugiej, jak w każdej innej organizacji z jakiejkolwiek branży, istnieje ryzyko wystąpienia nadużyć związanych z działalnością klientów, […]
Rozszerzanie się analitycznego spektrum to, obok sztucznej inteligencji oraz Internetu rzeczy, jeden z trzech głównych trendów we współczesnej analityce. Z punktu widzenia organizacji wydaje się on najbardziej aktualny, ale jednocześnie generuje istotne problemy, które wymagają pilnego rozwiązania. W pierwszej części tego opracowania przyjrzymy się naturze problemu i jego konsekwencjom dla biznesu. W drugiej części (publikacja już niebawem) przeanalizujemy strategiczne kierunki rozwoju […]
Ten artykuł możesz także odsłuchać! cpLoadScript('https://kaltura.hbrp.pl/p/106/sp/10600/embedIframeJs/uiconf_id/11170334/partner_id/106', function () { mw.setConfig('kaltura.leadwithhtml5', true); […]
Coraz powszechniejsza obecność robotów we współczesnym biznesie stawia przed firmami nowe wyzwania. Niektóre aspekty ich działalności – takie jak obsługa klienta czy zarządzanie zasobami ludzkimi – trzeba będzie stworzyć praktycznie od podstaw. Organizacje, które odpowiednio przygotują się do tych przemian, mają szansę na istotne zwiększenie swojej konkurencyjności. Jeszcze kilka lat temu polskie przedsiębiorstwa produkcyjne mogły sobie […]
Dane są najważniejszą „walutą” XXI wieku, zaś skuteczne ich wykorzystywanie może zapewnić istotną przewagę nad konkurencją. Nabrało to dodatkowego znaczenia podczas pandemii i wynikającego z niej przyśpieszonego rozwoju nowoczesnych kanałów sprzedaży. Im lepiej poznamy swojego klienta, tym łatwiej będzie dopasować dla niego ofertę. Aby jednak tak się stało, klient musi nam wcześniej zaufać i wyrazić zgodę na przetwarzanie danych […]