Więcej w: E-commerce
E-commerce

Bliżej klienta – nowe trendy w marketingu bezpośrednim

Marketingowcy zawsze chcieli mieć bezpośredni i tani dostęp do klientów. Dziś jest to wreszcie możliwe dzięki nowym technologiom – Internetowi, poczcie elektronicznej, SMS‑om, geolokalizacji itp. Problem w tym, że rewolucja w kanałach komunikacji nie jest jedyną zmianą w otoczeniu rynkowym. Duże zmiany zaszły także w relacjach między firmami a detalistami oraz w oczekiwaniach samych klientów. W efekcie, mimo nowych, interaktywnych metod dotarcia, skuteczność komunikacji […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Customer Intelligence – cz. 1. Wyzwania marketingu i oczekiwania klienta

Analiza zgromadzonych danych to lepsze zrozumienie zachowań klientów, dzięki czemu organizacja może się kontaktować z nimi w bardziej inteligentny sposób. W rezultacie klient otrzymuje wysoce spersonalizowany, adekwatny przekaz. Jak to osiągnąć w praktyce? Customer Intelligence (CI) to grupa procesów marketingowych, które pozwalają organizacjom planować i projektować relacje z klientami oraz wchodzić z nimi w interakcje dzięki analitycznie przetworzonym danym historycznym (za Vision Critical: What […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Dobry przekaz na czas niepewności. Jak rozwój e-commerce wpływa na reklamę online

Jak wynika z raportu Zakupy online w Polsce 2020, przygotowanego przez ExpertSender, aż siedem na dziesięć osób nie ufa reklamom w Internecie lub nie ma zdania na temat ich wiarygodności. Okazuje się, że dynamiczne zmiany w branży e‑commerce mocno wpłynęły także na segment reklamowy. Reklama online stała się podstawą mechanizmów promocyjnych. Jednak wzrost intensywności przekazów za pośrednictwem tego kanału nie […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Na co zwracać uwagę, chcąc dotrzeć do klientów pokolenia Z

Tylko 15% osób zaliczanych do generacji Z twierdzi, że reklamy, które widzi, są kierowane do nich. To duże wyzwanie dla agencji reklamowych i firm, które powinny szukać nowych sposobów dotarcia do młodych klientów. Istniejące od długiego czasu na rynku marki nie są przez nich postrzegane jako atrakcyjne i godne uwagi. Młodsi klienci lubią eksperymentować, wybierać nowe produkty i nieznane im […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Content marketing – 6 błędów, które być może popełniasz

Brak określonego celu Strategia content marketingowa powinna być stworzona z myślą o osiągnięciu konkretnego celu. Dzięki temu będziesz w stanie zaplanować poszczególne działania w taki sposób, aby przyniosły określone rezultaty. Brak celu to częsty błąd, który rzutuje na całą kampanię marketingową. Zanim zaczniesz tworzyć i publikować content, zastanów się, co chcesz osiągnąć w kontekście biznesowym. Następnie ukierunkuj content na wyznaczone cele […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Czy youtuber może wypromować twój biznes?

W dobie nieograniczonego dostępu do internetu i rozwoju mediów społecznościowych autorytetami przestają być przywódcy państwowi czy wybitni naukowcy – coraz większy wpływ na społeczności mają twórcy filmów zamieszczanych na kanałach serwisu YouTube, czyli tzw. youtuberzy. W jaki sposób twoja firma może skorzystać z ich popularności i nawiązać z nimi współpracę? Wielu osobom wydaje się, że nagranie własnego filmu i wrzucenie go na kanał […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Produkt jest tak blisko klienta, jak jego smartfon

Dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów i rozwój e‑commerce silnie wpływają na funkcjonowanie salonów najpopularniejszych marek modowych. O tym, jak sprostać coraz to nowym wyzwaniom związanym z rozwijaniem sieci sklepów z produktami premium, opowiada Artur Kazienko, prezes firmy Kazar. Co zmotywowało pana do wystartowania z biznesem modowym? Na moją decyzję z pewnością wpływ miały możliwości, które pojawiły się w Polsce na początku lat 90. Państwo […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Nie znikaj! Dlaczego marketing online jest teraz tak ważny?

„Czarny łabędź”: wpłynął do światowej gospodarki. Wszyscy mówią o recesji, cięciach, stratach, masowych zwolnieniach i rychłym upadku. Jednak obok wolnych dywagacji są także twarde dane. Raport Cube Group pokazuje, które branże już zyskały i dalej mogą zyskiwać (dane z okresu 1 stycznia 2020 – 18 marca 2020). Warunek jest jeden: muszą postawić na e‑commerce i marketing online. Jaka powinna być […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Zapanuj nad cenami w różnych kanałach dystrybucji

Klienci detaliczni są skłonni zaakceptować fakt, że w zależności od kanału dystrybucji firmy dyktują inne ceny. Ale czy sami detaliści są w stanie zapanować nad wynikającymi z tego problemami? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w tym samym czasie, kiedy ostatnio kupowaliście pralkę lub zestaw noży do steków, moglibyście nabyć te produkty w całkiem innej cenie. Musielibyście tylko skorzystać z aplikacji mobilnej tego samego […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak media społecznościowe mogą zwalczać infodemię towarzyszącą epidemii koronawirusa

W połowie marca Massachusetts obiegła plotka, że gubernator zamierza zarządzić powszechną „kwarantannę domową”Indeks górny 11 (shelter in place). W sklepach spożywczych i wielobranżowych, na stacjach benzynowych na terenie całego stanu pojawiły się tłumy ludzi, którzy w panice wykupywali zapasy papieru toaletowego, środków czystości, makaronów i masła orzechowego. Ponieważ odwołano lub przełożono na później takie imprezy jak parada z okazji Dnia Świętego Patryka […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!