Więcej w: Klienci i doświadczenia
Klienci i doświadczenia

Trudna walka o lojalność klientów

Programy lojalnościowe, przede wszystkim na rynkach detalicznych, od lat stanowią ważne narzędzie w budowaniu relacji i zwiększaniu sprzedaży. Usługodawcy i producenci mierzą się jednak z ciągłymi zmianami na rynku, dostosowując do nich taktykę działania. W Polsce, choć większość programów opiera się na rozwiązaniach zachodnich, to w niektórych sektorach gospodarki popularność programów lojalnościowych jest znacznie większa niż na innych rynkach. Na krajowym rynku […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak budować pozytywne doświadczenia zakupowe

Ponad 50% reprezentantów zarządów największych producentów dóbr konsumpcyjnych ocenia, że spadek przywiązania klientów do marek produktowych na rzecz marek sklepowych i zakupów na portalach internetowych w najbliższej przyszłości będzie istotnie wpływać na zmiany sytuacji rynkowej – wynika z badania KPMG Global Consumer Executive Top of Mind Survey 2017 – Think Like a Start‑up. Sposoby, w jakie producenci i sieci handlowe próbują poradzić […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Klient cyfrowy w sieci doświadczeń

Firmy działające na polskim rynku osiągają coraz lepsze wyniki w budowaniu doświadczeń klientów. W minionym roku odsetek przedsiębiorstw, którym konsumenci przyznali wysokie pozytywne oceny, powiększył się prawie o 10%. Marki, które zapewniają klientom najlepsze doświadczenia, mają średnio o 9 p.p. wyższą dynamikę wzrostu przychodów niż konkurencja – takie wnioski płyną z analiz KPMG w Polsce zawartych w raporcie [Cyfrowy] klient nasz Pan. Chcąc […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Czy warto zaangażować influencera w promocję marki?

Gwałtowny rozwój e‑commerce sprawił, że popularne internetowe kanały sprzedażowe stają się coraz bardziej „zatłoczone”, a przez to droższe i jednocześnie mniej skuteczne. Z tego powodu firmy muszą szukać alternatywnych rozwiązań, aby przyciągnąć nowych klientów. Warto zatem rozważyć inne, nadal nie aż tak popularne rozwiązanie wspomagające sprzedaż online, jakim jest influencer marketing. Zanim jednak dojdzie do nawiązania współpracy z internetową osobowością […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Kolory w biznesie – dlaczego czerwony przykuwa uwagę, a błękit budzi zaufanie?

Kolory mają ogromne znaczenie – choć nie wszędzie takie samo. Tworząc nową wersję identyfikacji wizualnej, nowy wygląd firmowej strony internetowej, a także kolejne wersje produktów, warto wiedzieć, jakie emocje w odbiorcach wzbudzą konkretne kombinacje barw. Kiedy wprowadzamy nowy produkt na konkretny rynek, pominięcie tej błahej – na pierwszy rzut oka – kwestii może spowodować wymierne straty […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Ile wart jest brand? Oto najcenniejsze z marek

Firma Interbrand przygotowała kolejny ranking najlepszych marek. Zaskoczenie nie ma, bowiem na szczycie znów są firmy technologiczne: Apple, Google i Amazon. Interbrand oblicza „ogólny zwrot finansowy z marekdla inwestorów organizacji lub jej zysk ekonomiczny”, a także „zdolność marki do kreowania lojalności, a tym samym zrównoważonego popytu i zysku w przyszłości”. To, że brand to wartość, nie trzeba nikogo przekonywać, ale ranking pokazuej, […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Spotkaj się ze światowymi ekspertami i poznaj trendy, które zmieniają świat sprzedaży!

Startuje Elite Sales Program – cykl prestiżowych konferencji dla liderów zarządzających sprzedażą. Pierwsza konferencja odbędzie się już 19 maja 2021 roku! Cykl konferencji Elite Sales Program to cztery spotkania ze światowymi autorytetami w dziedzinie sprzedaży. Każde spotkanie stanowi okazję do wymiany doświadczeń i otwartej dyskusji na temat najnowszych technik sprzedażowych i ich skutecznego wykorzystania w praktyce. Podczas interaktywnych sesji uczestnicy poznają […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Raport IAB: perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce 2018

Co istotnego wydarzyło się na rynku reklamy internetowej w 2018 roku? Jakie zmiany czekają wszystkich przedsiębiorców, dla których internet stanowi istotny element prowadzonego przez nich biznesu? Transformacja cyfrowa w marketingu i reklamie przybiera na sile i chyba bardziej na miejscu jest nazywanie jej dziś rewolucją cyfrową. Co chwila pojawiają się nowe zjawiska i trendy, nowe możliwości, nowe rozwiązania i narzędzia, co wpływa […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Zalando: Personalizacja doświadczeń zakupowych

Platforma zakupowa Zalando niegdyś przytłaczała użytkowników obfitym asortymentem, bo firmie zależało, by zademonstrować swoje zasoby. Dziś skupia się na zaawansowanej personalizacji, aby maksymalnie ułatwić klientom dotarcie do tych produktów, których naprawdę potrzebują. Technologie grają w tym kluczową rolę. O tym, jak zapewnić klientom spersonalizowane doświadczenia w świecie online, opowiada Dawid Pożoga, Regional Lead na Polskę i Czechy w Zalando. Polscy konsumenci […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Dobry handlowiec — jakie powinien posiadać kompetencje?

Dobry handlowiec potrafi w skuteczny sposób przekonać potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usług generujących zyski dla swojego pracodawcy. Nie każda osoba jednak sprawdzi się na takim stanowisku, ponieważ wymaga ono nie tylko odpowiedniego wykształcenia i wiedzy, ale także pewnych cech osobowości, które nieraz trudno jest wypracować. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry handlowiec? Podpowiadamy. Kim jest handlowiec? Handlowiec […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!