Więcej w: Klienci i doświadczenia
Analityka i Business Intelligence

Jak zmiany mediów społecznościowych wpłyną na biznes

Dziś niemal każda firma ma swoje konto na Facebooku, często również na Instagramie, Tik‑Toku, Twitterze. Media społecznościowe są pierwszym frontem komunikacji. Zmiany, które dotkną dostawców tych platform, mogą odbić się również na twoim biznesie. Czarne chmury nad Facebookiem wiszą od dłuższego czasu. Zaczęło się od skandalu z Cambridge Analytica, ale wkrótce okazało się, że to dopiero początek problemów […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

I ❤ marketing & business – największa konferencja marketingowa w Polsce

20‑23 października w Warszawie odbędzie się IX edycja konferencji I ? marketing & business, nazywana w branży „Nieoficjalnymi Mistrzostwami Polski w Marketingu”. Event potrwa cztery dni i zgromadzi ok. 2000 uczestników oraz 128 prelegentów. Konferencja to przede wszystkim dawka skondensowanej wiedzy, bo każdy występujący to ekspert w swojej dziedzinie, a na przekazanie cennych wskazówek ma jedynie 18 minut. Dzięki temu musi maksymalnie wykorzystać […]

27 kwietnia 2023
Agile

Zmiana wizerunku to nie tylko logotyp

Popularna sieć kawiarni Kawa Waw@ zaczyna tracić klientów na rzecz globalnych rywali, którzy coraz mocniej rozbudowują swoją obecność w Polsce. By uatrakcyjnić markę i przyciągnąć młodych klientów, zarząd decyduje się na rebranding. Jednak przeprowadzone działania nie przynoszą oczekiwanych efektów. Ta kawa wcale nie jest lepsza od naszej, nie wspominając już o ciastkach – powiedział Hubert Rynkowski, dyrektor marketingu sieci […]

27 kwietnia 2023
Agile

Praktyczne zastosowanie metod analitycznych Big Data

Jakie ma znaczenie i jaką rolę może odegrać Big Data? Oto praktyczne zastosowanie nowoczesnych metod analitycznych przez jednego z największych operatorów telekomunikacyjnych w Europie Zachodniej. W artykule przedstawiono korzyści biznesowe, jakie można osiągnąć w wyniku zastosowania analityki Big Data, w szczególności analiz sekwencji zdarzeń i interakcji klienta z operatorem. Analizy te pozwalają lepiej zrozumieć zachowania i oczekiwania klientów, co umożliwia z kolei poprawę standardów i efektywności obsługi […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Nowy algorytm znacznie skuteczniej angażuje klientów przy sprzedaży online

Naukowcy z uniwersytetu w Toronto badali, w jaki sposób zwiększyć poziom zainteresowania klientów przeglądających ofertę sklepów online. Skuteczność nowego zestawu algorytmów była jednak dla nich zaskoczeniem. Osoby sprawdzające ofertę sklepów internetowych to kapryśna i niezwykle wymagająca grupa klientów – sprzedawcy mają zwykle zaledwie około 30 sekund, żeby czymś przykuć ich uwagę i rozpocząć z nimi ścieżkę procesu sprzedażowego. Jeśli się to nie […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

We współpracy z marką chodzi o naturalność [WYWIAD]

Współpraca światowych brandów z celebrytami to pasjonujący rozdział w historii marketingu. Początki tego trendu datuje się na lata 70. XX w. – od tego czasu mamy okazję śledzić losy takich partnerstw oraz zapadające w pamięć kampanie reklamowe z udziałem gwiazd ekranu, estrady i sportu. Brand managerowie podkreślają, że kluczem do sukcesu w kooperacji tego typu jest nie tylko popularność ambasadora, ale […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Krzysztof Badowski: dla klienta ważny jest każdy punkt styku z marką

Postęp technologiczny i bardzo dobry dostęp do informacji sprawiły, że trudniej jest dziś przykuć uwagę klienta i przekonać do zakupu. Sprawnie działające firmy powinny skoordynować różne punkty styku z klientem. Wyznacznikiem innowacyjności i kreatywności w dotarciu do klientów jest obecnie nie tylko sposób opowiadania historii, ale umiejętność korzystania z licznych i zmieniających się punktów styku z klientem (consumer touch points) oraz sprawienie, że „wędrówka […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Najlepsze artykuły o marketingu i sprzedaży 2017

Jak stać się firmą z wybitną obsługą klienta? Jaka przyszłość czeka dyrektorów marketingu? Jak zarabiać w mediach społecznościowych? Na te konkretne pytania – i wiele innych – praktyczne i sprawdzone odpowiedzi znajdziecie Państwo w wybranych przez nas artykułach. Poniżej prezentujemy listę najpopularniejszych publikacji z działu Marketing i sprzedaż, które pojawiły się w „Harvard Business Review Polska” w 2017 roku. Zachęcamy jednocześnie do odkrywania pozostałych materiałów […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Empatyczny marketing, nie tylko na czasy kryzysu

Jeszcze kilka lat temu zestawienie ze sobą słów „empatia” i „marketing” mogłoby wydać się kontrowersyjnym pomysłem. Jednak ostatnie czasy naznaczone pandemią, wojną, kryzysem ekonomicznym, sprawiły, że marki muszą odnaleźć się na nowo w tej rzeczywistości. I to właśnie empatia staje się kluczem do nawiązania głębokiej relacji z odbiorcami. Nawet jeśli stoją za nią motywacje ekonomiczne. W przeprowadzonym trzy lata temu badaniu […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Zapewniamy unikalne doświadczenia

Aby zapewnić stabilny wzrost w długiej perspektywie czasu, Orbis musiał ewoluować zgodnie z najnowszymi trendami technologicznymi i pokoleniowymi. O tym, jak tego dokonał, opowiada Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbisu. Jak wygląda proces tworzenia wartości w firmie Orbis? Gilles ClavieGilles Clavie Zacznijmy od wyszczególnienia grup interesariuszy, z których każda jest tak samo ważna. Są to pracownicy, goście, nasi akcjonariusze, partnerzy biznesowi i właściciele hoteli. Aby […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!