Więcej w: Marketing i sprzedaż
Innowacja

Jeśli marka – to tylko zrównoważona

W dzisiejszym otoczeniu biznesowym oczekiwania i potrzeby klientów się zmieniają. Trendy dotyczące zdrowia, zdrowego trybu życia oraz indywidualne potrzeby społeczne dotyczące zaangażowania i wspierania rozwiązywania problemów społecznych przekładają się na postrzeganie firm i decyzje konsumenckie. Aż 94% przedstawicieli pokolenia Z uważa, że przedsiębiorstwa powinny wspierać rozwiązywanie problemów społecznych i środowiskowych (tak samo uważa 87% millenialsów i 86% populacji ogółem), a 89% przedstawicieli tego pokolenia […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Cztery obszary, w których sztuczna inteligencja poprawia sprzedaż i zadowolenie klienta

Aby w pełni wykorzystać potencjał sprzedaży za pośrednictwem internetu, nie wystarczy założenie strony i prowadzenie wysyłki poprzez sieć. Na tym coraz bardziej konkurencyjnym rynku ogromną rolę odgrywa wykorzystanie sztucznej inteligencji, usprawniającej obsługę klienta i zwiększającej sprzedaż. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w internetowej działalności biznesowej nie jest już tylko przydatną opcją – stało się warunkiem przetrwania. Począwszy od wybuchu pandemii niemal 1/4 firm zwiększyła swoje wydatki […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Sztuka efektywnego wydawania pieniędzy na marketing

Poznaj siedem zasad pozwalających wyciągnąć więcej z budżetów marketingowych. W dobie kryzysu firmy szukają oszczędności na każdym możliwym polu. Jednym z obszarów jest marketing, a zwłaszcza wydatki na reklamę, promocję i media. W firmach z branży FMCG lub wielu innych przedsiębiorstwach sektora konsumenckiego koszty te sięgają nawet 20% przychodów i ich redukcja ma wysoki wpływ na rentowność firmy. Firmy, które pod presją konieczności redukcji […]

27 kwietnia 2023
Agile

Wielokanałowe dotarcie do klienta

Zmianę w spojrzeniu na konsumenta determinują dwa zjawiska. Po pierwsze, nowe trendy w zachowaniach i postawach klientów; po drugie, zachodzący na naszych oczach rozwój technologiczny. Tak wynika z badań i analiz prowadzonych przez Accenture Research oraz Grupę Unity, dotyczących wielokanałowej sprzedaży (Omnichannel Commerce, badanie poziomu wielokanałowości w wybranych branżach, Grupa Unity, jesień 2014). Wspomniane adanie wykazało, że w obszarze dotyczącym zachowań konsumentów warto […]

27 kwietnia 2023
Marketing i sprzedaż

Dlaczego tak niewiele firm realizuje cele sprzedażowe

W minionym roku tylko 15% firm zrealizowało wszystkie cele sprzedażowe, a 2% firm nie zdołało zrealizować żadnego z zakładanych celów – takie wnioski płyną z przeprowadzonego w 2016 roku Polskiego Badania Sprzedaży. Pozostałe firmy zrealizowały cele jedynie częściowo. Uczestnikami badania przeprowadzonego przez firmę Simon‑Kucher było 130 menedżerów dużych i średnich firm w Polsce, reprezentujących kilkadziesiąt różnych branż z obszaru B2B i B2C. Ankietowani odpowiadali na […]

27 kwietnia 2023
Innowacja

Grażyna Piotrowska-Oliwa: klienci różnie postrzegają tę samą wartość

W wyborach zakupowych klienci nie zawsze kierują się wyłącznie zdrowym rozsądkiem bądź oceną stosunku jakości do kosztu, jaki muszą ponieść, decydując się na dany produkt. Dlaczego tak się dzieje? Okazuje się, że poszczególne grupy konsumentów inaczej postrzegają tę samą wartość. Kategoryzacja poszczególnych wartości w obrębie jednej grupy klientów pozwala organizacji budować hierarchie ważności potrzeb, a następnie umożliwia znajdywanie powiązań […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Kiedy konwencjonalna reklama przestaje działać

Pharmagen poszukuje nowych, niekonwencjonalnych form reklamy (w tym kryptoreklamy) swoich produktów w telewizji i w innych mediach. Pozostaje jednak pytanie, kiedy niekonwencjonalne metody mogą podważyć zaufanie do marki? Halina Poniewierska, dyrektor marketingu produktów geriatrycznych firmy Pharmagen, siedziała przy kawiarnianym stoliku, popijając wodę z lodem. Była pogrążona w myślach, jako że stała przed kilkoma dylematami, które wymagały pilnego rozstrzygnięcia. Niedługo miał się zjawić […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje i szkolenia

Elevator pitch: jak interesująco mówić o pracy?

Czy każdy twój pracownik potrafi w kilku zdaniach opowiedzieć o tym, co robi, i czym zajmuje się organizacja, w której pracuje? Czy ty sam potrafisz to zrobić – w nienachalny, zgrabny, interesujący sposób? Każdy ma wizerunek, ale nie każdy nim zarządza, bo sterowanie wrażeniem w pierwszym odruchu kojarzy się z udawaniem i manipulacją. Bywa więc tak, że nawet bardzo ciekawe zajęcia są przedstawiane bardzo […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Technologie zbliżają przedsiębiorcę do klienta

Polski biznes coraz częściej automatyzuje procesy, korzysta z analizy danych, rozwija systemy ERP i CRM. Wyzwaniem wciąż jednak pozostaje dostosowywanie się do potrzeb klienta i ich szybsze rozpoznawanie dzięki technologii. To wnioski z serii wywiadów badawczych przeprowadzonych przez ICAN Research z przedstawicielami sześciu czołowych dostawców rozwiązań technologicznych dla biznesu, partnerów think tanku „How to do IT”. Firmy naszych respondentów to: Astor, […]

27 kwietnia 2023
Digitalizacja

Jak sprzedawać zabawki w czasie pandemii?

Jedną z branż, które nie cierpią zbytnio z powodu pandemii, jest szeroko rozumiany przemysł zabawkarski. Pandemia wymusiła jednak znaczące zmiany w sposobie funkcjonowania wielu firm. Konieczność dłuższego i częstszego pozostawania przez dzieci w domach, związana z zamykaniem szkół i miejsc rozrywki, zwiększyła popyt na zabawki i gry komputerowe. Co prawda utrudnienia w handlu i zerwane łańcuchy dostaw nie ułatwiają zadania producentom i sprzedawcom, jednak im dłużej trwa pandemia, […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!