Więcej w: Marketing i sprzedaż
Firma i otoczenie

Bankowość prywatna – luksus w finansach

O rosnącej popularności usług bankowości prywatnej wśród zamożnych Polaków mówi Arkadiusz Przybył, wiceprezes zarządu Banku Zachodniego WBK. Badania realizowane przez rozmaite pracownie pokazują, że systematycznie rośnie liczba najbogatszych Polaków. Coraz więcej jest tzw. HNWI, czyli osób, których majątek przekracza 1 milion dolarów. Czy wiadomo, ile takich osób jest w Polsce? Kim są i gdzie najczęściej lokują swój majątek? Czym […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Dobry handlowiec — jakie powinien posiadać kompetencje?

Dobry handlowiec potrafi w skuteczny sposób przekonać potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usług generujących zyski dla swojego pracodawcy. Nie każda osoba jednak sprawdzi się na takim stanowisku, ponieważ wymaga ono nie tylko odpowiedniego wykształcenia i wiedzy, ale także pewnych cech osobowości, które często trudno jest wypracować. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry handlowiec? Handlowiec to osoba odpowiedzialna za […]

27 kwietnia 2023
Marketing i sprzedaż

Brakuje marketingu na rynku B2B

Warunki konkurowania w branży B2B nie różnią się zasadniczo od sektora B2C. W obu jest tak samo trudno dotrzeć do klienta i skłonić go do kupna produktu lub usługi. Niestety, zespoły marketingowe, zamiast wiązać działania ze strategią firmy, zajmują się doraźnymi zadaniami, często wyrwanymi z kontekstu biznesowego. Raport Przełom w marketingu B2B, stworzony na podstawie badania ICAN Research, pokazuje hiperkonkurencyjny rynek, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Skuteczne prognozowanie sprzedaży

Skuteczny system CRM pozwala na szybsze i bardziej prawidłowe prognozowanie sprzedaży, a przez to zwiększenie jej wydajności i wzrost przychodów. Partnerem materiału jest Salesforce. Wiele firm podchodzi do kwestii prognoz sprzedażowych z dużym dystansem. Z jednej strony jest to działanie konieczne chociażby do tego, by przygotować założenia budżetowe i strategię rozwoju firmy, ale z drugiej tego typu przewidywania traktowane są nieraz jako niepewne. Może […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Sposób na efektywną sprzedaż

Efektywność działań sprzedażowych zależy od wielu czynników, takich jak sektor, koniunktura czy nawet doświadczenia szefa sprzedaży. Opinie o tym, które z nich są najważniejsze lub – ogólniej – co najsilniej wpływa na sukces w sprzedaży, są bardzo podzielone. Naszym zdaniem, istnieją czynniki uniwersalne, pozwalające na poprawę wyników sprzedaży, w tym jej rentowności, które da się zidentyfikować i zmierzyć, choć czasami nie […]

27 kwietnia 2023
Ekspansja zagraniczna

Dominik Małgowski: Rynki arabskie należą do bardzo wymagających

Przedstawiciele firmy Hebet powinni poprzedzić swoje plany ekspansji decyzją, w jaki sposób i w jakim zakresie chcą wejść na rynki arabskie. Czy interesuje ich eksport i praca z lokalnymi dystrybutorami czy też bezpośrednia obecność poprzez oddział firmy lub spółkę córkę. W pierwszym przypadku oczywiście ograniczają koszty związane z wprowadzeniem swoich produktów na rynek oraz zdają się na firmy, które znają już lokalne rynki […]

27 kwietnia 2023
Jakość i obsługa

Co robić z niezadowolonym klientem?

Nie ma firmy, która nie popełnia błędów, i nie ma firmy, która zawsze zaspokoi potrzeby i wymagania wszystkich swoich klientów. Niezadowoleni klienci istnieć więc będą zawsze. Większość z nich cierpi w milczeniu lub po prostu odchodzi do konkurencji. Bardziej asertywna mniejszość – szczególnie ci, którym wyrządzono znaczną szkodę – składa reklamacje. Ich pozytywne rozwiązanie daje szansę na odbudowę relacji. […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Marcin Bąk: najważniejsze to wykreować wartość własnej marki

Sytuacja firmy Anny jest trudna, ale nie bez wyjścia. Rozwijanie internetowego biznesu bazującego na produktach branży modowej nie jest zarezerwowane tylko dla gigantów. Z nowych realiów może czerpać również Anna, jeśli tylko odnajdzie własnych odbiorców i opracuje swój własny koncept biznesowy. Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że branży modowej nie było po drodze z Internetem. Klienci woleli kupować […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Kto zyska, a kto straci na powrocie niedziel handlowych? I jak wpłynie to na e-commerce?

Po ponad trzech latach obowiązywania zakazu handlu w niedzielę widać, że ograniczenie nie działa. Kolejne placówki kombinują jak obejść ustawę, a opinia publiczna sprzyja tego typu działaniom. Co dalej? Pandemia zmieniła drastycznie nasze życie. Nie dziwi więc fakt, że wymusiła także zmianę nawyków zakupowych Polaków. Częściej kupowaliśmy online, częściej też wybieraliśmy się na duże zakupy. Zmniejszyło się także […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Agnieszka Węglarz: nowe kompetencje potrzebne od zaraz

Firmy działające na rynku B2B potrzebują ścisłej współpracy pomiędzy działami marketingu i sprzedaży oraz nowych umiejętności, które pozwolą sprostać zmianom wywołanym przez rewolucję cyfrową i rosnącym oczekiwaniom klientów. Cykliczne badania, które prowadzimy na polskim rynku z zespołem ICAN Research, pokazują, że coraz większym wyzwaniem przedsiębiorstw działających w segmencie B2B jest ograniczona dostępność zasobów i związana z tym optymalizacja kosztów po stronie klientów. […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!