Więcej w: Marketing i sprzedaż
Analityka i Business Intelligence

Chcesz wyróżnić się na rynku? Stwórz unikalną formułę gwarancji

Firmy prześcigają się w zapewnianiu klientów o skuteczności swoich produktów i usług. Niewiele z nich wychodzi jednak poza deklaracje. Te, które idą krok dalej i gwarantują to, co inne jedynie obiecują, wyróżniają się na rynku i przyciągają nieufnych klientów. Dlaczego? Wiele osób doświadczyło rozczarowania po wizycie u fryzjera, remoncie mieszkania, udziale w szkoleniu czy skorzystaniu z porady prawnej. Mimo wcześniejszych zapewnień o jakości oferowanych usług – […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Trudna walka o lojalność klientów

Programy lojalnościowe, przede wszystkim na rynkach detalicznych, od lat stanowią ważne narzędzie w budowaniu relacji i zwiększaniu sprzedaży. Usługodawcy i producenci mierzą się jednak z ciągłymi zmianami na rynku, dostosowując do nich taktykę działania. W Polsce, choć większość programów opiera się na rozwiązaniach zachodnich, to w niektórych sektorach gospodarki popularność programów lojalnościowych jest znacznie większa niż na innych rynkach. Na krajowym rynku […]

27 kwietnia 2023
Kompetencje przywódcze

Sprzedaż w obliczu zmian

Przez wiele lat na świecie zarówno w teorii, jak i praktyce sprzedaży dominował zastój w porównaniu z tempem zmian w metodach projektowania, produkcji i dystrybucji. Ostatnie lata pokazują jednak, że praktyka sprzedaży zaczyna także szybko się zmieniać i że jesteśmy zasadniczo na początku dłuższego i złożonego procesu zmian. O tym, jakie zmiany w tym obszarze odnotowały polskie firmy i przed jakimi stoją, nasza redakcja postanowiła porozmawiać z menedżerami, […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Jak budować pozytywne doświadczenia zakupowe

Ponad 50% reprezentantów zarządów największych producentów dóbr konsumpcyjnych ocenia, że spadek przywiązania klientów do marek produktowych na rzecz marek sklepowych i zakupów na portalach internetowych w najbliższej przyszłości będzie istotnie wpływać na zmiany sytuacji rynkowej – wynika z badania KPMG Global Consumer Executive Top of Mind Survey 2017 – Think Like a Start‑up. Sposoby, w jakie producenci i sieci handlowe próbują poradzić […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Klient cyfrowy w sieci doświadczeń

Firmy działające na polskim rynku osiągają coraz lepsze wyniki w budowaniu doświadczeń klientów. W minionym roku odsetek przedsiębiorstw, którym konsumenci przyznali wysokie pozytywne oceny, powiększył się prawie o 10%. Marki, które zapewniają klientom najlepsze doświadczenia, mają średnio o 9 p.p. wyższą dynamikę wzrostu przychodów niż konkurencja – takie wnioski płyną z analiz KPMG w Polsce zawartych w raporcie [Cyfrowy] klient nasz Pan. Chcąc […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Cztery filary skutecznej sprzedaży w internecie

Problemem większości właścicieli sklepów internetowych jest to, że koncentrują swoje wysiłki niemal wyłącznie na zwiększaniu ruchu na stronie, często pomijając inne kluczowe wskaźniki wpływające na poziom i zyskowność sprzedaży. Poznaj cztery filary kompletnej strategii e‑commerce i uwzględnij je w planie działań. Partnerem materiału jest eStrategie. W E‑COMMERCE możemy wskazać cztery główne zmienne, które mają bezpośredni wpływ na zyskowność sprzedaży: Ilość odwiedzających (ruch […]

27 kwietnia 2023
Firma i otoczenie

Patriotyzm konsumencki jest coraz silniejszy

Polacy coraz bardziej interesują się pochodzeniem kupowanych produktów i marek – wynika z badania Patriotyzm konsumencki Polaków, które po raz drugi przeprowadziła firma Open Research. Aż ? Polaków regularnie sprawdza, w jakim kraju został wyprodukowany nabywany przez nich artykuł, pozostała część uczestników badania sprawdza tę informację rzadko lub wcale. Równocześnie 73% ankietowanych twierdzi, że zachętę do zakupu danego […]

27 kwietnia 2023
Marketing i sprzedaż

Cena realizacji planu sprzedaży

Zbliża się koniec kwartału i spółka Domena znowu robi wszystko, co może, żeby osiągnąć niezwykle ambitne cele sprzedaży. Agresywne promocje, drastyczne zniżki przyciągają detalistów, ale czy w dłuższej perspektywie nie jest to działanie samobójcze? Domena jest firmą zorientowaną na indywidualnych konsumentów, a jej wyroby, w tym główny produkt – jednorazowa pasta do butów z powłoką przeciwdeszczową „Klik‑Klak”, są sprzedawane w sieciach handlowych. […]

27 kwietnia 2023
Klienci i doświadczenia

Czy warto zaangażować influencera w promocję marki?

Gwałtowny rozwój e‑commerce sprawił, że popularne internetowe kanały sprzedażowe stają się coraz bardziej „zatłoczone”, a przez to droższe i jednocześnie mniej skuteczne. Z tego powodu firmy muszą szukać alternatywnych rozwiązań, aby przyciągnąć nowych klientów. Warto zatem rozważyć inne, nadal nie aż tak popularne rozwiązanie wspomagające sprzedaż online, jakim jest influencer marketing. Zanim jednak dojdzie do nawiązania współpracy z internetową osobowością […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Szczepionka na kolejny lockdown: automatyzacja procesów sprzedaży

Wiosenne zamknięcie sklepów sprawiło, że proces automatyzacji sprzedaży – który już wcześniej był rosnącym trendem – przyśpieszył. Podczas lockdownu sprzedawcy nie mieli wyjścia i musieli zaufać technologii, aby przetrwać. Sprzedaż detaliczna musiała stać się bardziej cyfrową. To, co jeszcze do marca było alternatywą, stało się wyraźną koniecznością. Siłę trendu pokazują liczby. W 2016 globalny rynek zautomatyzowanej sprzedaży wyceniany […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!