Więcej w: SEO i marketing cyfrowy
Marketing i sprzedaż

Brakuje marketingu na rynku B2B

Warunki konkurowania w branży B2B nie różnią się zasadniczo od sektora B2C. W obu jest tak samo trudno dotrzeć do klienta i skłonić go do kupna produktu lub usługi. Niestety, zespoły marketingowe, zamiast wiązać działania ze strategią firmy, zajmują się doraźnymi zadaniami, często wyrwanymi z kontekstu biznesowego. Raport Przełom w marketingu B2B, stworzony na podstawie badania ICAN Research, pokazuje hiperkonkurencyjny rynek, […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Chcesz odnieść sukces? Postaw klienta w centrum uwagi

Klienci chcą być traktowani jak ludzie, a nie liczby. Partnerem materiału jest Salesforce. Według raportu New Voice Media, aż 86% klientów twierdzi, że pozytywna komunikacja i personalizacja przekazu napędza ich lojalność. Kluczem do sukcesu jest koncepcja 360. Raport nie pozostawia złudzeń. Klienci chcą być traktowani jak ludzie, a nie liczby. I chociaż mogą mieć kilka numerów telefonów, adresów e‑mail i kont w mediach społecznościowych, […]

27 kwietnia 2023
Analiza danych, Big Data

Czym jest customer journey?

Wiedza na temat klienta ma kluczowe znaczenie dla uzyskiwanych wyników sprzedażowych. Warto mieć świadomość tego, co skłania do zakupów lub co ostatecznie decyduje o tym, że konsument woli ofertę konkurencji. W związku z tym dobrze wiedzieć, jak przebiega customer journey, czyli ścieżka zakupowa klienta. Co to jest? Dlaczego warto korzystać z tego narzędzia? Customer journey to ścieżka zakupowa przedstawiona w formie […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Cyberżarty, czyli memy tworzone przez sztuczną inteligencję

Czy poczucie humoru można oprzeć na algorytmach? Okazuje się, że memy tworzone przez sztuczną inteligencję (SI) mogą być nie gorsze od grafik wrzucanych do sieci przez żywych internautów. Przed kilkoma dniami zmarła ulubienica internetu, kocia influencerka Grumpy Cat. Kotka z ironicznym, zrzędliwym wyrazem pyszczka była fenomenem sieci – na Twitterze obserwowało ją 1,5 mln użytkowników, 2,5 mln […]

27 kwietnia 2023
Analityka i Business Intelligence

Marketing AI – narzędzie zwiększające przychody i redukujące koszty

Zaawansowane, zintegrowane aplikacje, które wykorzystują uczenie maszynowe, mają obecnie największy potencjał tworzenia wartości. Muszą być jednak przeszkolone przy użyciu ogromnych ilości danych. Głównym zadaniem marketingu jest zrozumienie potrzeb klienta, zaoferowanie dopasowanego produktu lub usługi i przekonanie do zakupu. Są to działania, które może znacząco wzmocnić sztuczna inteligencja (AI). Nie jest to wiedza tajemna – już 84% marketerów […]

27 kwietnia 2023
Automatyzacja i robotyzacja

Kto zyska, a kto straci na powrocie niedziel handlowych? I jak wpłynie to na e-commerce?

Po ponad trzech latach obowiązywania zakazu handlu w niedzielę widać, że ograniczenie nie działa. Kolejne placówki kombinują jak obejść ustawę, a opinia publiczna sprzyja tego typu działaniom. Co dalej? Pandemia zmieniła drastycznie nasze życie. Nie dziwi więc fakt, że wymusiła także zmianę nawyków zakupowych Polaków. Częściej kupowaliśmy online, częściej też wybieraliśmy się na duże zakupy. Zmniejszyło się także […]

27 kwietnia 2023
Agile

Raport IAB: Konsumpcja treści online a marketing

W internecie walka o uwagę konsumenta trwa w najlepsze. Każdego dnia publikowane są miliony nowych treści, które mają na celu zdobycie jak największej publiczności, najlepiej autentycznie zaangażowanej. Problem polega na tym, że nie tak łatwo w dzisiejszym natłoku informacyjnym i przy szybkości zachodzących zmian, to osiągnąć. Raport IAB: Konsumpcja treści online a marketing Jak wynika z prowadzonych badań przeciętny użytkownik internetu spędza na stronie […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Jak SEO wpływa na rozwój firmy

Już od dawna wiadomo, że największy wpływ na rozwój naszej firmy ma Internet. To on pozwala nam dotrzeć do klientów z całej Polski, a nawet świata przy pomocy jednego kliknięcia. Dobre rozegranie działań internetowych może sprawić, że wasze usługi, czy produkty będą wręcz rozchwytywane. Jak SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych może wpłynąć na rozwój waszej firmy […]

27 kwietnia 2023
E-commerce

Paweł Klimiuk: aby zrozumieć lokalny rynek potrzeba czasu

W niewielu przypadkach w branży modowej wejście na rynek nowego, nawet globalnego, gracza oznacza tak poważne, jak opisane w tekście, zagrożenie dla innych, obecnych już na rynku, podmiotów. Owszem oferta nowego gracza może być oczywiście atrakcyjna dla dystrybutorów, pracowników, a także klientów. Nie oznacza to jednak automatycznie, że oferta Pomysłu na Szycie straci nagle na atrakcyjności na tyle, że […]

27 kwietnia 2023
Crowdsourcing w biznesie: najpierw strategia, potem platforma

Badanie obejmujące 1600 kandydatów pokazuje, co musisz zmienić w procesie rekrutacji

Jak zazwyczaj wygląda poszukiwanie nowego pracownika? Standardowo dział HR zamieszcza ogłoszenie. W odpowiedzi nadchodzi około 100–200 CV (w przypadku rekrutacji IT z reguły mniej niż 10). Zdecydowana większość z nich odpada zaraz po przejrzeniu. Zostaje 6 kandydatów. Headhunterzy z agencji zatrudnienia dosyłają kolejnych 3. Po rozmowach, testach i negocjacjach oferta trafia do najlepszego kandydata. Ten jednak odrzuca propozycję i wybiera pracę […]

27 kwietnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!